  • 1. Data: 2010-01-31 23:22:36
    Temat: peknieta szyba prosze o opinie
    Od: muchabzz <s...@g...com>

    Witam

    mieszkam w wynajetym mieszkaniu
    wczoraj moj syn i zona siedzac w living room uslyszeli trzask i na
    szybie pojawilo sie to :

    http://pokazywarka.pl/syv5s7/

    no i teraz mam powazny problem jak do tego podejsc
    obawiam sie ze wlasciciel moze miec pretensje do zwrotu kosztow
    naprawy. tylko ze ta szyba to jest ok 1.5 metra na 1.2 i moze
    kosztowac nawet ok 500 funtow!! (tutaj niestety sa takie ceny. za
    mala
    szybe w drzwiach - ok 40 na 60 cm zapalcilem swego czasu 100 funtow)

    szyba jest szyba zespolona jak widac. pod szyba jest kaloryfer.
    drugie od prawej pekniecie ciagnie sie prawie na metr dalej.
    Zauwazylem ze kiedy sie przjedzie palcem po tym peknieciu to czuc
    wyraznie roznice w poziomach szyby nad peknieciem i pod. Okolo
    milimetra.

    i teraz moje pytanie
    jakie moga byc przyczyny pekniecia takiej szyby

    zaznaczam ze ani moja zona ani syn nie uderzyli w te szybe
    miejsce pekniecia jest praktycznie odwiedzane tylko w czasie
    czyszczenia parapetu czy szyby.
    jest to szyba od wewnatrz

    byc moze osoby majace na codzien do czynienia ze szkleniem okien
    mialy
    juz do czynienia z takimi przypadkami ?

    pozdr i z gory dziuekuje za pomoc

  • 2. Data: 2010-02-01 07:50:45
    Temat: Re: peknieta szyba prosze o opinie
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Uzytkownik "muchabzz" <s...@g...com> napisal w wiadomosci
    n.googlegroups.com...

    > byc moze osoby majace na codzien do czynienia ze szkleniem okien
    > mialy
    > juz do czynienia z takimi przypadkami ?

    Nie jestem szkarzem, ale szyba i owszem samoistnie mi tez pekla. Okna byly
    na gwarancji, panowie oczywiscie wymienili. Twoje pekniecie jest ewidentnie
    samoistnie - szczeliny wychodza z punktu zaslonietego, trudno byloby
    uderzeniem uzyskac taki efekt. Po mojemu to jest skutek naprezen
    termicznych.

  • 3. Data: 2010-02-01 08:37:27
    Od: trud <t...@o...eu>

    Dnia Sun, 31 Jan 2010 15:22:36 -0800 (PST), muchabzz napisał(a):

    > Witam
    >
    > mieszkam w wynajetym mieszkaniu
    > wczoraj moj syn i zona siedzac w living room uslyszeli trzask i na
    > szybie pojawilo sie to :
    >
    > http://pokazywarka.pl/syv5s7/

    Jeżeli jest to dolny narożnik strony z zawiasami to naprężenie mogło
    powstać w czasie szklenia skrzydła. W tym miejscu może znajdować się
    podkładka, na której stoi szyba i nieprawidłowe ustawienie tafli szkła
    podczas montażu może doprowadzić do pęknięcia. Natychmiast, jutro, za rok,
    za pięć. Nie ma reguły.
    Drugim powodem może być uszkodzona krawędź szyby. Tak zwane oczko, czyli
    odprysk w kształcie łuski. Wyszczerbienie, ukruszenie spowodowane
    uderzeniem w krawędź szyby.
    Tu także może pojawić się pęknięcie po nieokreślonym czasie.
    Innym powodem może być obcy element między listwą a szybą. Najczęściej
    kawałek PCW, wiór, ścinek nieusunięty podczas produkcji.
    Na pewno nie jest to uszkodzenie powstałe od uderzenia w szybę zamontowaną
    w skrzydle.

    Szyba nieuszkodzona na krawędzi również może pęknąć. W tego rodzaju szybach
    zespolonych jest to bardzo rzadkie, ale się zdarza. Jest to wtedy jedno
    pękniecie w sensie jedna krecha. Prosta lub pofalowana.

    --
    pozdrawiam
    trud

  • 4. Data: 2010-02-01 08:37:50
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    muchabzz pisze:
> [...]
    > naprawy. tylko ze ta szyba to jest ok 1.5 metra na 1.2 i moze
    > kosztowac nawet ok 500 funtow!! (tutaj niestety sa takie ceny.

    A co mówi Twój kontrakt z właścicielem? Czy masz tam punkt na taką
    okoliczność?
    W końcu to jego sprawa, że nie zabezpieczył się przed taką
    ewentualnością. Jakby pod wpływem wiatru zerwało dach, albo zamarzłaby i
    popękała instalacja wodna poprowadzona po elewacji, to też Ty miałbyś za
    to płacić? Konstrukcja budynku była nieodpowiednia do zaistniałych
    warunków i spowodowało to naprężenia i pęknięcie szyby. Niech teraz
    właściciel to naprawi, bo obniżył Ci się komfort użytkowania lokalu, a
    przecież rent płacisz :-).
    Kwestia, czy możesz udowodnić i czy ten koleś to jest w stanie pojąć, że
    wina za pęknięcie leży nie po Twojej stronie i jedyne, czego Ty się
    możesz spodziewać, to jak najszybszej naprawy z jego strony i
    zapobieżenia takim sytuacjom w przyszłości.
    Wydaje mi się, że z takiej pozycji dobrze byłoby wyjść w rozmowie z tym
    Twoim... landlordem, czy jak to się po murzyńsku nazywa :-DDD.

    pozdr.
    robercik-us

  • 5. Data: 2010-02-01 09:04:50
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > A co mówi Twój kontrakt z właścicielem? Czy masz tam punkt na taką
    > okoliczność?
    > W końcu to jego sprawa, że nie zabezpieczył się przed taką ewentualnością.

    Wlasciciel na pewno zabezpieczyl sie na okolicznosc zniszcen, teraz trzeba
    wykazac, ze zniszczenia nie dokonal lokator.

  • 6. Data: 2010-02-01 12:00:14
    Od: muchabzz <s...@g...com>

    On 1 Lut, 08:37, trud <t...@o...eu> wrote:

    > Jeżeli jest to dolny narożnik strony z zawiasami to naprężenie mogło

    jest to szyna nieotwieralna. cala wielka polac tej szyby jest na stale
    osadzona. nie ma w niej okuc , klamek , zawiasow. jedno niewielkie
    skrzydlo otwiera sie po przeciwnej stronie - tj pekniecie jest po
    lewej a skrzydlo jest po prawej oddalone o ok 2 metry

> [...]
    > zespolonych jest to bardzo rzadkie, ale się zdarza. Jest to wtedy jedno
    > pękniecie w sensie jedna krecha. Prosta lub pofalowana.

    dziekuje
    tez mi przyszlo do glowy ze powodem mogl byc niestaranny montaz.
    problem w tym ze ta syzba z pare lat tu juz stoi. No ale jak napisales
    - dnia i godziny mozna nie znac.

    pozdr

  • 7. Data: 2010-02-01 12:01:58
    Od: muchabzz <s...@g...com>

    On 1 Lut, 08:37, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > Wydaje mi się, że z takiej pozycji dobrze byłoby wyjść w rozmowie z tym
    > Twoim... landlordem, czy jak to się po murzyńsku nazywa :-DDD.

    ogolnie jak na razie na landlorda nie moge narzekac. jest mily
    uprzejmy i ugodowy. poszedl nam na reke w kilku sprawach. problem w
    tym ze koszta takiej szyby sa naprawde wysokie. a w kontrakcie o ile
    pamietam (nie mam go pod reka) nie ma nic na ten temat.

    pozdr

  • 8. Data: 2010-02-01 12:02:34
    Od: muchabzz <s...@g...com>

    wiadomościnews:hk63t2$191$1@news.onet.pl...

    >, że nie zabezpieczył się przed taką ewentualnością.
    >
    > Wlasciciel na pewno zabezpieczyl sie na okolicznosc zniszcen, teraz trzeba
    > wykazac, ze zniszczenia nie dokonal lokator.

    no wlasnie to jest najwiekszy problem jak tego dokonac?

    pozdr

  • 9. Data: 2010-02-01 13:25:33
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "muchabzz" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    On 1 Lut, 09:04, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:
    > Użytkownik "robercik-us" <r...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomościnews:hk63t2$191$1@news.onet.pl...

    >no wlasnie to jest najwiekszy problem jak tego dokonac?

    Wskaz ze pekniecie wychodzi spod ramy - nie sposob w ten sposob stluc szyby.

  • 10. Data: 2010-02-01 13:41:54
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    muchabzz pisze:
    [..]

> [...]
    > tym ze koszta takiej szyby sa naprawde wysokie. a w kontrakcie o ile
    > pamietam (nie mam go pod reka) nie ma nic na ten temat.

    To myślę, że powinieneś z nim po prostu pogadać i przedstawić sprawę
    tak, jak to widzisz:

    Szyba pękła sama - wskazuje na to sposób pęknięcia szyby
    uniemożliwiający uszkodzenie przez domowników.

    Zatem wada konstrukcyjna/fabryczna i... wolałbyś nie ponosić
    odpowiedzialności finansowej za to, co sie stało :-), ewentualnie jak
    zaproponujesz, że jakąś symboliczną część możesz dołożyć, to i tak
    wyjdzie Cię taniej, niż kupowanie całej szyby, ale to raczej w
    ostateczności.

    Chyba, że landlord będzie 'twardy', to... już trudno chcesz mieszkać -
    płać, nie chcesz płacić - wynocha. Wszystko zależy jakiego to pokroju
    koleś i co jest w stanie pojąć, a czego nie. Z doświadczenia wiem, że
    tego typu ludzie rzadko mają pojęcie o prawach fizyki - oni jakoś
    inaczej chyba są kształceni :-),

    No..., ale może ten jest jakimś wyjątkiem.

    pozdrawiam i życzę powodzenia
    robercik-us