  • Data: 2017-10-18 22:46:39
    Temat: Re: kominek wentylacyjny do kanalizy
    Od: QUATTRO <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 17-10-17 o 09:37, Andrzej S pisze:

    > Jesli są szamba czy jakies rozsącza, bez kominka może smierdziec
    > z kotłów przez nieszczelne pokrywy. Kominek powoduje, ze jest
    > stały ciąg od lustra nad gównem aż do wylotu nad dachem. Wszelkie
    > nieszczelnosci w okolicy szamba zasysasją, a nie wydmuchują.
    > U mnie czuło się smrodek na trawniku, ponownie wezwany dekarz
    > zrobil kominki i zapach calkowicie ustal. Konce kanalizy na
    > szczescie byly wypuszczone na strychy, ale pozamykane.
    >
    > Kiedys byla tu dyskusja i wyszlo, ze od dolu do góry przez kanalize
    > powinien ciagnać wiatr. I ze kominki powinny byc w szczycie dachu,
> [...]
    do licha ciężkiego, odpowietrzenie zbiornika wybieralnego to jedna
    rzecz, wentylacja pionu kanalizacyjnego to druga, czy mamy do czynienia
    z kanalizacją czy indywidualnymi zbiornikami czy oczyszczalniami - WINNA
    BYĆ WYPROWADZONA NAD DACH (robiąc projekty w krajach niemieckojęzycznych
    miałem zawsze obowiązek opisać, że pion winien być wyprowadzony i
    odpowietrzany nad dachem), tylko tak, jest to realizowane na całym
    świecie, jest doskonale sprawdzone, robi się tak z wielu powodów, były
    wymienione wyżej. Oczywiście najlepiej by było, gdyby posiadały dobrą
    ekspozycję na wiatr, najlepiej w okolicach kalenicy, w oddali od okien
    pomieszczeń