  • Data: 2009-11-09 01:24:08
    Temat: Re: kominek z płaszczem wodnym czy bez?
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 9 Lis, 01:28, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:
    > Użytkownik "Jackare" <j...@s...de.pl> napisał w
    wiadomościnews:hd7lme$b7m$1@atlantis.news.neostrada.
    pl...

    > No tak, tylko czy nie prosciej bylo by dorzucic drugiego "smieciowego" kotla
    > i palic w nim tez drzewem? Kotlownia w kotlowni, wyzsza sprawnosc, lepsze
    > sterowanie i prawdopodobnie zostaje na zwykly wklad.

    [sarkazm on]
    A potem kupi sobie normalny kominek powietrzny i bedzie do niego i tak
    dokladal DGP, ktore jakby nie patrzec - jest gorsza, mniej sprawna,
    mniej komfortowa (acz tansza i bardziej bezobslugowa) instalacja
    grzewcza niz plaszcz wodny :-)))
    [sarkazm off]

    Ja jak pisalem jestem przeciwnikiem plaszcza jako glownego zrodla
    ciepla, a jako dodatkowego - to mocno zalezy od indywidualnej
    sytuacji. Ja np. taki plaszczyk odziedzicze "gratis", bo zanim
    uruchomie PC - ogrzewanie pradem wyjdzie mnie tyle, co osprzet do
    kominka z plaszczem - wiec jakos ten pierwszy sezon przezyje na
    plaszczu, a kazdy kolejny - bedzie w zasadzie neutralny, powiedzmy
    odciazy mi troche PC i dolne zrodlo jak zachce mi sie ognia ;-) Koszt
    samego osprzetu do kominka z plaszczem dzialajacego w ukladzie
    otwartym to na dzien dzisiejszy ok 4k pln. Wiem, bo wlasnie idzie do
    mnie calutki zamowiony komplecik (podzespoly raczej z gornej polki).
    Jackare dobrze i sensownie prawi - jak ktos ma piec stalopalny lub
    jakikolwiek inny tani w eksploatacji uklad grzewczy to plaszcz nie ma
    najmniejszego sensu. Ale widzisz jaki paradoks -> ja bede mial b. tani
    uklad grzewczy, bede mial kominek z PW i mimo to mi sie to oplaci ;-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.