  • Data: 2013-09-20 14:44:22
    Temat: Re: kratka wentylacyjna
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    >Chciałem sie dowiedzieć, co MUSI być, żeby było zgodnie z "papierami"

    W przypadku pieca na gaz lub na paliwo stałe wymagana jest kratka nawiewna
    minimum 14x14cm jak najniżej podłogi i taki sam wywiew jak najwyżej
    pomieszczenia ...
    Takie są wymagania tam gdzie mamy piec na paliwo stałe ...

    Nie wiem jak z kuchenką gazową , bo mimo że ona pochłania mnóstwo powietrza
    i tyle samo "wydaja" zanieczyszczonego to jednak raczej kuchenka gazowa nie
    pracuje nonstop , więc zapewne można zachować pewien umiar ;-)

    >okien, nie trzeba nawiewników.

    Tyle że wycinając uszczelkę nie wiesz tak naprawdę jaki będzie przepływ
    powietrza w m3/h i nie masz możliwości żadnej regulacji. Nawiewnik ma
    regulację i wiaodmo ile max m/3 ha godzinę wpuści świeżego powietrza a
    dodatkowo można skierować strumień powietrza tak aby nie wiało po plecach
    ... ;)

    >Ale czy to bedzie zgodne z przepisami?

    W wielu spółdzielniach mieszkaniowych wszystkie okna mają powycinane
    uszczelki , jak spółdzielnia chciała "zaoszczedzić" a być zgodnie z
    przepisami ...

    U mnie w oknach miałem powycinane 40cm uszczelki na każdym oknie ...