  • 1. Data: 2013-09-19 21:35:40
    Temat: kratka wentylacyjna
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    witam
    mam problem z wentylacją, a właściwie z kominiarzami. W sumie jestem
    frajer trochę, bo wpuszczam ich do mieszkania i staram się wypełniać
    zalecenia, ale co roku "wydziwiają". Znaczy za każdym razem coś innego
    im się nie podoba.
    krótko:
    Pomieszczenie: kuchnia, w niej piecyk gazowy 4 palnikowy. Wymagana
    kratka wentylacyjna. czy może ona być 2.7m i "nie widzieć" kuchenki?
    pomieszczenie ma kształt lirery L. Czy kratka musi być w pionie, czy
    może ( tak jakby z zabudowanego sufitu) "patrzeć" w dół?
    ToMasz

  • 2. Data: 2013-09-20 09:07:25
    Temat: Re: kratka wentylacyjna
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

> [...]
    >trochę, bo wpuszczam ich do mieszkania i staram się wypełniać zalecenia,
    >ale co roku "wydziwiają". Znaczy za każdym razem coś innego im się nie

    Gdy nie ich "czepianie" to zapewne codziennie byśmy słyszeli o zaczadzeniach

    Gaz jak i piece na paliwo stałe potrzebują do spalania olbrzymie ilości
    świeżego powietrza jak i potrzebują też zużyte powietrze jakoś usunąć.

    W kuchni jak masz gaz powinieneś mieć nawiewniki w oknach i wywiew w kuchni.
    Musi być odpowiedni ciąg i odpowiednia wymiana.
    Kratka wywiewna (nie nawiewna !) powinna być usytuowana jak najwyżej (przy
    suficie). Może być w suficie. Nie ma znaczenia czy będzie poziomo czy
    pionowo.
    Pamiętaj że jeszcze musi być nawiew czyli jak pisałem nawiewniki w oknach !

    Musi być odpowiedni ciąg i wymiana.

    Pamiętaj nie robisz tego "dla kominiarza" a dla siebie i a dokładnie dla
    własnego zdrowia i życia , twojego i twojej rodziny.

  • 3. Data: 2013-09-20 09:42:38
    Od: "mcs" <...@...pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości

    > W kuchni jak masz gaz powinieneś mieć nawiewniki w oknach i wywiew w
    > kuchni.

    Co to znaczy powinieneś? Musi mieć nawiewniki czy nie musi?

    pozdrawiam
    mcs

  • 4. Data: 2013-09-20 09:58:56
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Fri, 20 Sep 2013 09:42:38 +0200, mcs napisał(a):

    > Co to znaczy powinieneś? Musi mieć nawiewniki czy nie musi?
    Chyba jest jakiś mus, bo np. w Toruniu spółdzieleni nie dają pozwolenia na
    wymianę okien w blokach - jeżeli nie ma nawiewników.

    --
    Franc

  • 5. Data: 2013-09-20 10:05:11
    Od: "mcs" <...@...pl>

    Użytkownik "Franc" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Chyba jest jakiś mus, bo np. w Toruniu spółdzieleni nie dają pozwolenia na
    > wymianę okien w blokach - jeżeli nie ma nawiewników.

    No to muszę zgłębić temat.

    pozdrawiam
    mcs

  • 6. Data: 2013-09-20 10:05:20
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Pamiętaj nie robisz tego "dla kominiarza" a dla siebie i a dokładnie dla
    > własnego zdrowia i życia , twojego i twojej rodziny.

    Ja też mam co roku wizytacje. Tylko za każdym razem inne wnioski. Więc przestałem się
    przejmować

  • 7. Data: 2013-09-20 10:08:38
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 20 września 2013 09:58:56 UTC+2 użytkownik Franc napisał:

    > Chyba jest jakiś mus, bo np. w Toruniu spółdzieleni nie dają pozwolenia na
    > wymianę okien w blokach - jeżeli nie ma nawiewników.

    I bardzo dobrze - w koncu ktos zrozumial na czym polega wentylacja
    grawitacyjna :) Mieszkalem na osiedlu gdzie po wymianie okien na szczelne
    po szybach lala sie w zimie od wewnetrznej strony wszystkim woda, a na
    parapetach rosla plesn. Pranie nie schlo wcale. Juz tam nie mieszkam ale
    przypuszczam ze grzyb na scianach to tam teraz normalka :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2013-09-20 11:19:43
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Co to znaczy powinieneś? Musi mieć nawiewniki czy nie musi?

    MUSI

    Musi występować stała wymiana powietrza. Aby to działało MUSI być nawiew i
    wywiew.

    Brak nawiewu powoduje niekontrolowane "cofki" powietrza i wtedy jakiś jeden
    z wywiewników będzie robił za nawiewnik , a to jest bardzo niepożądane ...

  • 9. Data: 2013-09-20 11:32:55
    Od: "mcs" <...@...pl>

> [...]
    >
    > Brak nawiewu powoduje niekontrolowane "cofki" powietrza i wtedy jakiś
    > jeden z wywiewników będzie robił za nawiewnik , a to jest bardzo

    Chciałem sie dowiedzieć, co MUSI być, żeby było zgodnie z "papierami"

    Co musi być żeby działała fizyka, to ja wiem ;-)
    Żeby była cyrkulacja wystarczy wyciąć fragmenty uszczelek w skrzydłach
    okien, nie trzeba nawiewników.
    Ale czy to bedzie zgodne z przepisami?

    mcs

  • 10. Data: 2013-09-20 14:08:43
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 20.09.2013 10:05, Bolko pisze:

    > Ja też mam co roku wizytacje. Tylko za każdym razem inne wnioski. Więc przestałem
    się przejmować

    właśnie INNE wnioski końcowe co roku mnie irytują. dlatego właśnie chcę
    przebudować wentylacje, ale zanim to zrobię wolałem zapytać. W drzwiach
    mi kazali zrobić wywietrzniki aby zapewnić przepływ powietrza. w oknach
    na razie nie.

    ToMasz