  • 1. Data: 2013-09-20 03:30:05
    Temat: Pękł przewód kominowy z kamionki - Jest jakiś ratunek?
    Od: "Artur" <b...@b...spamu.com>

    Witam,
    W przewodzie kominowym z kamionki (150mm) wybuchł pożar sadzy i pękła
    kamionka, aż się osmolił tynk na zewnętrznej stronie komina (wewnątrz domu).
    :(
    Jest jakiś ratunek, można coś wpuścić albo jakaś inna technologia, poza
    rozkuciem całego komina i wsadzeniem wkładu z kwasówki?
    To jest przewód do kominka więc elastyczne wkłady kominowe chyba odpadają.

    pozdrawiam.
    Artur

  • 2. Data: 2013-09-20 09:11:53
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Jest jakiś ratunek, można coś wpuścić albo jakaś inna technologia, poza
    >rozkuciem całego komina i wsadzeniem wkładu z kwasówki?
    >To jest przewód do kominka więc elastyczne wkłady kominowe chyba odpadają.

    Po pierwsze nie z kwasówki a żarodoporny.

    Kwasówki są do piecy na gaz.

    W przypadku piecy na paliwo stałe potrzebne są rury żaroodporne które
    wytrzymują wyższe temperatury ...

    Nie ma innego sposobu.

    Albo zostanie całkowicie rozebrany komin i uszkodzona część zostanie
    wymieniona (choć wątpie aby się to dało bez zniszczenia pozostałych części)
    albo włożyć rurę ...

  • 3. Data: 2013-09-20 11:12:51
    Od: "AT" <Atari!@onet.poczta.pl>

> [...]
    > rozkuciem całego komina i wsadzeniem wkładu z kwasówki?
    > To jest przewód do kominka więc elastyczne wkłady kominowe chyba odpadają.

    można znaleźć w sieci oferty firm kominiarskich, rozwiercają od gory komin
    powiększając otwór i
    swoją ceramikę wkładają, za 8m komin chcieli 6k z śląska firma była, ale
    namiarów nie mam juz
    poszukaj w necie jest tego trochę, co to warte jest cięzko powiedzieć bo się
    nie zdecydowałem.

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2013-09-20 13:38:14
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

> [...]
    > rozkuciem całego komina i wsadzeniem wkładu z kwasówki?
    > To jest przewód do kominka więc elastyczne wkłady kominowe chyba odpadają.

    aby włożyć wkład nie potrzeba rozkuwać, ekipa wkłada segmenty od góry komina

    --=olo=--

  • 5. Data: 2013-09-20 13:43:45
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Fri, 20 Sep 2013 13:38:14 +0200, --=olo=-- napisał(a):

    by włożyć wkład nie potrzeba rozkuwać, ekipa wkłada segmenty od góry komina

    jeszcze ważne pytania:
    - jak długi komin,
    - jaka moc kominka/kotła

    Ten wkład co pękł miał 15 cm a to niewiele, wkład jak włożą to się jeszcze
    przekrój zmniejszy do jakichś 12 cm? - pytanie czy tyle wystarczy.

    --
    scruffty

  • 6. Data: 2013-09-20 14:04:03
    Od: "Artur" <b...@b...spamu.com>

    >Użytkownik "scruffty" napisał w wiadomości grup
    .net...

> [...]
    >
    >Ten wkład co pękł miał 15 cm a to niewiele, wkład jak włożą to się jeszcze
    >przekrój zmniejszy do jakichś 12 cm? - pytanie czy tyle wystarczy.

    ma 7m długości, kominek mały, taki na drewno 30cm, ma chyba 10kw mocy.
    Ta kamionka ma profil kwadratu, więc chyba luźno powinna wejść okrągła rura
    130mm, nawet jeżeli jej ścianki mają kilka mm.
    Nie wiem właściwie czy wystarczy taka średnica aby był ciąg...

    Jak założyć taki wkład z góry, aby segmenty się zazębiły i czasami nie
    leciał dym na łączeniach?

  • 7. Data: 2013-09-20 14:29:59
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Fri, 20 Sep 2013 14:04:03 +0200, Artur napisał(a):

    > ma 7m długości, kominek mały, taki na drewno 30cm, ma chyba 10kw mocy.

    Sprawdź lub przypomnij sobie jaką średnicę miał czopuch w kominku? średnica
    czopucha nie powinna być większa od średnicy komina.

    > Ta kamionka ma profil kwadratu, więc chyba luźno powinna wejść okrągła rura
    > 130mm, nawet jeżeli jej ścianki mają kilka mm.

    Zależy na ile dokładnie były złożone kształtki i czy nic nie wystaje po
    bokach. Kwadrat o boku 15 cm to 225 cm2 a rura nawet 14 to już tylko 154.
    Nie wiem czy są wkłady kwadratowe, ale popytać warto.

    > Nie wiem właściwie czy wystarczy taka średnica aby był ciąg...

    Jakiś ciąg będzie, pytanie czy wystarczy i Ci nie będzie cofało. Chyba bez
    wizyty lokalnego kominiarza się nie da na to pytanie odpowiedzieć. Skoro to
    kominek rekreacyjny, to i wymagania w stosunku do niego pewnie masz
    mniejsze, może taka rura wystarczy.

    > Jak założyć taki wkład z góry, aby segmenty się zazębiły i czasami nie
    > leciał dym na łączeniach?

    Pewnie mają na to swoje sposoby. te rurki nie są aż tak ciężkie, można je
    składać na kominie i np. przytrzymywać na sznurze, aby nie opadły i się nie
    rozłączyły.

    --
    scruffty

  • 8. Data: 2013-09-21 01:22:35
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    "/// Kaszpir ///" wrote in message news:l1gsfo$ur9$1@speranza.aioe.org...

    > [...]
    > Po pierwsze nie z kwasówki a żarodoporny.
    >
    > Kwasówki są do piecy na gaz.
    > [...]

    A po ilu kwasówka się rozpada przy piecu na paliwo
    stałe ?

    Poważnie pytam, bo palę w swoim już 5 rok i na razie
    wygląda rura nieźle... tylko kolor nieco zmieniła.

  • 9. Data: 2013-09-21 02:10:01
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 21 września 2013 01:22:35 UTC+2 użytkownik Aleksander napisał:

    > A po ilu kwasówka się rozpada przy piecu na paliwo
    >
    > stałe ?
    >

    > Poważnie pytam, bo palę w swoim już 5 rok i na razie
    >
    > wygląda rura nieźle... tylko kolor nieco zmieniła.

    Jak ma z milimetr grubości to ze sto lat. Mam do pieca kominkowego ( drewno znaczy
    się w nim pali, węgiel też był przepuszczony) rurę z cieniutkiej blachy
    kwasoodpornej. Takie coś jak spiro tylko nie zagniatane a zgrzewane żeby szczelne
    było na 100%. Po jakiś dwunastu latach cała i nic nie wskazuje żeby miała się
    rozpaść.

  • 10. Data: 2013-09-21 18:31:57
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >A po ilu kwasówka się rozpada przy piecu na paliwo
    >stałe ?

    Nie wiem ...

    Wiem że do piecy na paliwo stałe (węgiel/drewno) rury powinny być z stali
    żaroodpornej. Wytrzymuje ona o wiele większą temperaturę niż kwasówka. Przy
    kwasówce jak jest za wysoka temperatura to robi się sito ...