  • 11. Data: 2013-09-20 14:44:22
    Temat: Re: kratka wentylacyjna
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Chciałem sie dowiedzieć, co MUSI być, żeby było zgodnie z "papierami"

    W przypadku pieca na gaz lub na paliwo stałe wymagana jest kratka nawiewna
    minimum 14x14cm jak najniżej podłogi i taki sam wywiew jak najwyżej
    pomieszczenia ...
    Takie są wymagania tam gdzie mamy piec na paliwo stałe ...

    Nie wiem jak z kuchenką gazową , bo mimo że ona pochłania mnóstwo powietrza
    i tyle samo "wydaja" zanieczyszczonego to jednak raczej kuchenka gazowa nie
    pracuje nonstop , więc zapewne można zachować pewien umiar ;-)

    >okien, nie trzeba nawiewników.

    Tyle że wycinając uszczelkę nie wiesz tak naprawdę jaki będzie przepływ
    powietrza w m3/h i nie masz możliwości żadnej regulacji. Nawiewnik ma
    regulację i wiaodmo ile max m/3 ha godzinę wpuści świeżego powietrza a
    dodatkowo można skierować strumień powietrza tak aby nie wiało po plecach
    ... ;)

    >Ale czy to bedzie zgodne z przepisami?

    W wielu spółdzielniach mieszkaniowych wszystkie okna mają powycinane
    uszczelki , jak spółdzielnia chciała "zaoszczedzić" a być zgodnie z
    przepisami ...

    U mnie w oknach miałem powycinane 40cm uszczelki na każdym oknie ...

  • 12. Data: 2013-09-20 14:51:17
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >właśnie INNE wnioski końcowe co roku mnie irytują. dlatego właśnie chcę
    >przebudować wentylacje, ale zanim to zrobię wolałem zapytać. W drzwiach mi
    >kazali zrobić wywietrzniki aby zapewnić przepływ powietrza. w oknach na
    >razie nie.

    Aby się nie przyczepił żaden kominiarz:

    1. W kuchni NIE może być okapu kuchennego a co najwyżej pochłaniacz.
    Zakazane są wentylatory wywiewne w wentylacji grawitacyjnej.
    Dlaczego ? Włączając wentylator powodujesz powstanie ciągu wstecznego ...

    2. W każdym pomieszczeniu nawiewnik (poza łazienką i kuchnią) , no chyba że
    w kuchni jest piec/kuchenka na gaz
    3. W kuchni i w łazience - wywiewnik
    4. We wszystkich drzwiach kratka wentylacyjna lub podcięte drzwi (min 1cm)

    I na 100% się nie przyczepią :)

  • 13. Data: 2013-09-21 20:02:50
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    /// Kaszpir /// wrote:

> [...]
    > Nawiewnik ma regulację i wiaodmo ile max m/3 ha godzinę wpuści
    > świeżego powietrza a dodatkowo można skierować strumień powietrza

    chyba sobie jaja za przeproszeniem robisz , jaką regulację chyba
    ręczną, i skąd wiadomo ile m3 przepuści powietrza skoro tam nie ma
    wentylatora czy innego układu regulacji

    jeffrey

  • 14. Data: 2013-09-22 15:35:39
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >chyba sobie jaja za przeproszeniem robisz , jaką regulację chyba ręczną, i
    >skąd wiadomo ile m3 przepuści powietrza skoro tam nie ma wentylatora czy
    >innego układu regulacji

    Nawiewniki mają określonej jaki mają max przepływ przy określonym ciśnieniu.
    Mają tez możliwość regulacji.

    Wycinając uszczelki nie mamy żadnej kontroli.

    Przy nawiewnikach w oknach mamy przepływ i wymianę powietrza , niestety jest
    ona nie kontrolowana i będzie się zmieniała zależnie od temperatury na
    zewnątrz i itd ...

    Aby mieć kontrolę nad nawiewem i wywiewem trzeba by zrobić wentylację
    mechaniczną.
    Wtedy mamy kontrolę nad ilości nawiewanego i wywianego powietrza.