  • Data: 2010-04-06 09:04:28
    Temat: Re: kredyt na budowe domu a wklad wlasny
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "bulba008" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hp5dme$5sj$1@news.onet.pl...
    > Powiedzmy w skorcie, ze jest tak:
    > - dom 170 m2 to wychodzi w banku ok 360000 minimalny kredyt
    > - wklad wlasny to dzialka ok 150000
    >
    > Teraz przez to, ze moja zasadnicza pensja i zony jest stosunkowo niska,
    > ale jest tez kilka dodatkowych kwot, ktore przychodza na konto pod roznymi
    > nazwami, zdolnosc kredytowa jest za niska dla tej kwoty 360000.
    >
    > Czy wplacajac na konto np 50000, zwieksze swoja zdolnosc kredytowa i
    > zalozmy, ze tak bedzie, jak dlugo bede musial te pieniadze trzymac
    > zablokowane na koncie: - do konca budowy?, do konca kredytu?

    Wpłata ta nie będzie miała żadnego znaczenia dla liczenia zdolności
    kredytowej. Może stanowić wkład własny obnizający kwotę kredytu lub
    dodatkowe zabezpieczenie - będzie zamrożone przez cały okres kredytu.

    > Chcialem te pieniadze wplacic do momentu uzyskania kredytu a potem je
    > wyplacic szybko zpowrotem na gielde.
    >
    > Czy mozliwe jest takie dzialanie?

    Nie.

    > Druga opcja to wykasowanie schodow na poddasze/pietro co zmniejszy pow
    > uzytko ok 40m2. Tylko nie wiem czy bank na to pojdzie, zostaly by np okna.
    > Reszte dziure, schody, instalacje moge dociagnac po oficjalnym zakonczeniu
    > budowy.
    >
    > Czy lepiej moze tak. Poprawienie projektu to kilkaset zl.

    Zmiana projektu -> zmiana pozwolenia na budowę -> zmiana wniosku
    kredytowego -> zmiana kwoty kredytu.