  • Data: 2020-09-17 10:11:11
    Temat: Re: kryminał budowlany
    Od: budynPL <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    czwartek, 17 września 2020 o 09:23:06 UTC+2 Mateusz Viste napisał(a):
    > Tylko fanatyk religijny może być tak pewny siebie - a ci są takim
    > sobie wykładnikiem w świecie nauki. :)

    a wątek religijny tu po co?

    > W przypadku pustego ciała, nie ma żadnej masy w "centrum masy", więc
    > dlaczego te atomy (cząsteczki) miałyby tam podążać?

    wyobraź sobie sferę z gazu. Wewnątrz pustej sfery grawitacja sumuje się do zera,
    tam panuje nieważkość. Ale cząsteczki gazu mogą mieć statystycznie dowolny kierunek
    również niektóre z nich mają kierunek do środka sfery i nie ma żadnej metody by się
    tam nie skierowały.
    A tam się zderzają, rośnie temperatura itd

    > Znane nam planety i gwiazdy, według wszelkich dostępnych badań puste
    > nie są. Czy jednak taki teoretyczny twór mógłby istnieć? Pewnie mógłby,
    > bo czemu nie. Masa byłaby rozłożona po całej jego powłoce. Być może
    > potrzebna byłaby specyficznie dobrana prędkość obrotowa to zapewnienia
    > equilibrium całego układu...

    dopuszczalny jest jedyna stabilna sytuacja związana z prędkością cząstek - coś jak
    pierscienie saturna.
    Nie da sie z tego zrobić sfery.

    b.