    From: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: ksiega wieczytsa i taki kwiatek
    Date: Wed, 10 Feb 2010 16:59:30 +0100

    > Tak więc pytania:
    > 1. powyższe prawo to tylko prawo do włażenia na teren w celu zapewniania
    > mieszkańcom prądu

    Tak.

    > 2. czy an pdostawie powyższego mogą sobie robić co chcą i np. puszczać
    > przez
    > teren nowe linie niskiego napięcia w celu zapewnienia prądy miszkańcom
    > ssiednich działęk?

    Tak

    > 3. Jak mogę sprawdzić powyższe? W wydziale ksiąg nie dostanę dostępu do
    > akt
    > tej księgi wieczystej, ponieważ nie jestem właścicielem.

    Nie musisz sprawdzać, bo to raczej pewne.
    Co do puszczania linii napowietrznych to moim zdaniem nie jest tak już
    różowo dla energetyki, bo raczej projekty tego nie przewidują ze względu na
    strefy ochronne i ograniczanie korzystania z nieruchomości, za co może
    przysługiwać juz odszkodowanie. A puszczenie kabla w ziemi nikomu nie będzie
    przeszkadzało. Zresztą i tak jest tendencja do pakowania energetyki do ziemi
    na terenach zubranizowanych, a jak piszesz o mieszkaniu i developerze to
    pewnie nie mieszkasz na wsi.