    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Thu, 16 Oct 2014 13:33:53 -0700 (PDT)
    Subject: Re: kto jest odpowiedzialny, lokator czy właściciel?
    From: k...@g...com

    W dniu czwartek, 16 października 2014 22:16:26 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:
> [...]
    uszczelki w kranie. Cała infrastruktura nie należy do niego tylko do właścicieli.
    Właściciele solidarnie proporcjonalnie do udziałów ponoszą koszt naprawy.

    > w przypadku kosztów utrzymania budynku - solidarnie płacą. jednak w
    >
    > czasie nieobecności lokatora, który właścicielem nie jest, zamarzała
    >
    > rura (pionowa). Dla bezpieczeństwa rura ta została wymieniona na koszt
    >
    > wspólnoty. O ile wiem, za licznikiem wody w mieszkaniu - dbanie o
    >
    > sprawność rurek leży po stronie najemcy? I właśnie czy po stronie ZDM
    >
    > czy ludków których ZBM wpuscił, a w tym przypadku dał im klucze i olał?
    >
    > ToMasz

    Najemca nie jest właścicielem rurek. W przypadku awarii jeśli ma możliwość ma
    zawiadomić tego od którego wynajmuje. Jeśli go nie ma w mieszkaniu to takiej
    możliwości nie ma. Piszesz że właściciel naprawił uszkodzenie. Jak znam życie winnego
    nie znajdziesz. ADM dołożył się do naprawy rury, jako właściciel naprawił w
    mieszkaniu, firmy co naprawiała pewno już nie ma. A może nigdy nie było i ktoś na
    umowę zlecenie naprawił. Pisz prawdę że chodzi o zajebanie tego wynajmowanego
    mieszkania. Wynajmujący jak jest cwany to jest nie do ruszenia. Nie da się go wywalić
    jeśli sam nie zrezygnuje.