  • 21. Data: 2014-06-09 10:10:18
    Temat: Re: ktory rekuperator?
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 9 czerwca 2014 07:50:11 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Patrzyłeś na Jan-gaz? Nie wiem czy zmieści się
    > w budżecie, ale wyglądają dobrze.

    Patrzylem, tylko juz kurka troche drogie. Byly kiedys tansze zanim sie zrobily
    popularne na forum muratora.

    > Elmech-nikol też jest fajny, ale o ile nie zeszli z ceną
    > w ciągu ostatnich 3 lat to raczej też będzie lipa.

    popatrze.

    Kiedys planowalem wyrzezbic samemu (na gotowych silnikach i chyba tez wymienniku) ale
    malo czasu.

    bajcik

  • 22. Data: 2014-06-09 10:14:48
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 9 czerwca 2014 08:27:36 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Thu, 5 Jun 2014 07:34:30 -0700 (PDT), Krzysztof Garus

    > Z jakim CO to będzie działać?

    Instalacja z buforem, zasilana kotlem i pradem w taniej taryfie, moze kiedys solarami
    http://drozd.uni.lodz.pl/~bajcik/foto/domek/schematy
    /co-6.png

    Normalnie czuje sie jak prorok :)

    bajcik

  • 23. Data: 2014-06-09 10:17:21
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    > Jasne że są i plastikowe. Teraz księgowi wszystko produkują, no i programiści.
    Surowiec tani, technologia tłoczenia tania. W książce Inżynieria Chemiczna w
    rozdziale o wymiennikach ciepła napisane że poniżej pewnej grubości ścianki w
    wymiennikach płytowych nie uwzględnia się w obliczeniach grubości ścianki. Surowiec
    tani, przerób tani to można dać 5 sekcji więcej i się nadrobi straty. Odpowiednio
    dobrane tworzywo będzie lepsze od aluminium. Aluminium koroduje, zwłaszcza jak jest
    duża wilgotność. Wymienników płytowych do rekuperatorów nie robi się z blachy o
    grubości 1mm tylko z folii aluminiowej.

    Gorzej - robia tez papierowe. Reklamowane jako "z odzyskiem wilgoci".

    bajcik

  • 24. Data: 2014-06-09 10:51:21
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 9 Jun 2014 01:14:48 -0700 (PDT), Krzysztof Garus

    > Normalnie czuje sie jak prorok :)

    Etam. :P Cejerowski by zaraz udowodnił tezę, że wszyscy pochodzimy od
    jednego stworzyciela, bo też wpadłem na taki patent (choć trochę później
    niż Ty zacząłem się tym w ogóle interesować) -- co więcej, wyglądało to
    prawie identycznie tak samo jak ta pompa ciepła co zapodałem link do niej
    (choć wyjściowo zacząłem też od splita), ale na urządzenie wpadłem później,
    jak już przeczytałem pół internetu:

    http://forum.muratordom.pl/showthread.php?218086-Zr%
    C3%B3b-to-sam-Budowa-CWG-WM-RKP-PC-PPW-GWC

    ;)

    --
    Pozdor Myjk

  • 25. Data: 2014-06-09 10:54:29
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 9 Jun 2014 01:14:48 -0700 (PDT), Krzysztof Garus

    > Instalacja z buforem, zasilana kotlem i pradem w taniej taryfie, moze kiedys
> [...]

    Y, tego... ten! Przemyślałeś ten wyngiel? ;)

    --
    Pozdor Myjk

  • 26. Data: 2014-06-09 12:31:50
    Od: Adam <a...@g...com>

> [...]

    > W zimie ma cały czas ponad 90% odzysk niezależnie od warunków (standardowy
    > reku ma średnio 30-40%) co więcej jeszcze dodatkowo ogrzewa nawiewane

    30-40% to ma standardowy z wymiennikiem krzyzowym. Brink ma 88-92% (mierzone
    przeze mnie) i da sie go kupic pewnie w granicy 4-6k pln (ma wentyle DC
    EBM, zuzycie ~40-50W przy 150m3/h).

    > powietrze. W lecie z kolei robi za klimatyzację. Można dokupić pierdy typu
    > nawilżacz czy, dla alergików, filtr UV. Ale to piekielne koszty (w sumie z
    > dodatkami dochodzi do 5000E -- sic!).

    Juz dyskutowalismy - zeby klima miala sens to trzeba kanaly 50x50, a nie
    fi100-120. Bezsensu pomysl, w dodatku niebotycznie drogi :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 27. Data: 2014-06-09 14:42:53
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 9 Jun 2014 03:31:50 -0700 (PDT), Adam

    > 30-40% to ma standardowy z wymiennikiem krzyzowym.

    Standardowy (cokolwiek to znaczy) też może mieć 88-92%.

    > Brink ma 88-92% (mierzone przeze mnie)

    Przy jakich temperaturach we/wy?

    > i da sie go kupic pewnie w granicy 4-6k pln
    > (ma wentyle DC EBM, zuzycie ~40-50W przy 150m3/h).

    W 2008 kosztował blisko 3x tyle. :P

    > Juz dyskutowalismy - zeby klima miala sens to trzeba kanaly 50x50, a nie
    > fi100-120. Bezsensu pomysl, w dodatku niebotycznie drogi :-)

    Pewnie, wielokrotnie dyskutowaliśmy. Ale ty starasz się za wszelką cenę
    zaprzeczyć, że klima w wentylacji jest gorsza niż brak tej klimy. :P

    Oczywiście, że trzeba spełnić pewne warunki aby faktycznie to miało ręce i
    nogi i nadal nie widzę gdzie masz jakiś problem. Znaczy wiem, ty u siebie
    tak nie masz albo byś sobie pozwolić nie mógł, więc rozwiązanie jest
    automatycznie ZŁE.

    --
    Pozdor Myjk

  • 28. Data: 2014-06-09 15:09:37
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 9 czerwca 2014 14:42:53 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > Przy jakich temperaturach we/wy?

    Roznych - od -20 do ok. +5 stC. Przy wyzszych nie mierzylem :)

    > W 2008 kosztował blisko 3x tyle. :P

    Bez przesady:

    "W naszym sklepie o godzinie 2009-11-17 13:08:19, zostało złożone zamówienie.

    Zamówione produkty:
    1 - REKUPERATOR BRINK RENOVENT HR 400 (Large) Z AUTOMATYCZNYM BYPASSEM (Kod: 230)
    - szt: 1 - 6499.00 PLN

    Suma zakupów wraz z kosztami wysyłki wyniesie: 6499.00 PLN
    "

    ^ to wersja Large. Wesja Medium byla jeszcze tansza :)

    > Pewnie, wielokrotnie dyskutowaliśmy. Ale ty starasz się za wszelką cenę
    > zaprzeczyć, że klima w wentylacji jest gorsza niż brak tej klimy. :P

    Po prostu to sa dwie rozne instalacje i nie powinny byc IMHO laczone.
    To tak jakbys kupil czajnik do gotowania w nim ziemniakow - da sie ale
    ani to komfortowe ani wygodne :)

    > Oczywiście, że trzeba spełnić pewne warunki aby faktycznie to miało ręce i
    > nogi i nadal nie widzę gdzie masz jakiś problem.

    Glowny problem to 5 tys EUR wyrzucone w bloto :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 29. Data: 2014-06-09 15:31:54
    Od: k...@g...com

> [...]
    >
    > nogi i nadal nie widzę gdzie masz jakiś problem. Znaczy wiem, ty u siebie
    >
    > tak nie masz albo byś sobie pozwolić nie mógł, więc rozwiązanie jest

    Bez Kozery możesz napisać ze ma 200%.

  • 30. Data: 2014-06-09 16:00:43
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 9 Jun 2014 06:09:37 -0700 (PDT), Adam

    > Roznych - od -20 do ok. +5 stC. Przy wyzszych nie mierzylem :)

    I przy +5 na dworzu i +20 w domu, bez PC w rekuperatorze, wyszło ci 92%? :>
    To jeszcze napisz mi z łaski swojej jakiej wielkości jest tam wymiennik, bo
    chcę uwierzyć że śnię. :P

    > Bez przesady:
    > "W naszym sklepie o godzinie 2009-11-17 13:08:19,

    Dobsz, ale to prawie 2010, teraz podaj cenę z początku 2008. :P Poza tym
    odnosiłem się do faktu, że wszystko co nowe na danym rynku i nie ma
    konkurencji, jest drogie. Stąd zapewne taka a nie inna cena tego
    "elofresza".

    > Po prostu to sa dwie rozne instalacje i nie powinny byc IMHO laczone.

    Tu zgadza się -- IYHO. :P

    > To tak jakbys kupil czajnik do gotowania w nim ziemniakow
    > - da sie ale ani to komfortowe ani wygodne :)

    Porównanie jest mniej więcej takie jak przy PC do CO. Ci co nie spróbowali,
    uważają to za kosmiczną i drogą technologię a przecież to samo mogą
    osiągnąć ekogroszkiem i nie wydawać tyle kasy. I za każdym razem próbujesz
    (TY) udowadniać, że podejście jak w średniowieczu.

    Ale ty masz takie samo podejście w przypadku wplatania klimy w wentylację
    tylko dlatego, że u nas, w Polsce ciągnącej się technologicznie i cenowo
    100 lat za murzynami, się takich rozwiązań POWSZECHNIE nie stosuje, że Ty
    nie zastosowałeś bo masz SWÓJ pomysł...

    BTW Z ecopolu nie potrafili odpowiedzieć na pytanie (choć dostałem pełną
    ofertę na wykonanie GWC, montaż i PC -- a 3 razy dopytywałem) ile kosztuje
    (i czy w ogóle mają) moduł do zrobienia z PC klimatyzacji. :P Zaproponowali
    tylko możliwość wykonania pasywnego chłodzenia z GWC bez udziału PC. Lame.
    :>

    > Glowny problem to 5 tys EUR

    Za 3,5 tys. EUR można to dostać. Rzekomo bez 12 mies. gwarancji, ale na
    cholerę komuś 24 mies. gwarancji małej lodówki za 1,5 E. to nie wiem... :P

    > wyrzucone w bloto :D

    Jeśli wg Ciebie komfort to kasa wyrzucona w błoto i lepiej jest mieć
    centralę która nawiewa w lato +30 stopni do domu niż centralę która nawiewa
    +4 i twierdzisz, że dużej różnicy w domowym klimacie to nie zrobi, to już
    tylko YHO. :P Wg mnie zrobi znaczną różnicę, a na komfort, przy niewielkim
    doinwestowaniu w większe kanały, nie wpłynie. Ale że Ty wolisz wydać
    dodatkowo kupę kasy na splity, szpecić sobie pokoje i elewację oraz robić
    sobie wichurę w pokojach, katować się hałasem jaki te jednostki generują
    (wewnątrz i zewnatrz), to już wiem i nie musisz przypominać. :P

    --
    Pozdor Myjk