  • 11. Data: 2016-06-10 12:18:02
    Temat: Re: legionella
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-06-10 o 01:06, Borys Pogoreło pisze:

    > Wywołuje chorobę, która może być śmiertelna.

    Ebola też, a nie ma opcji w piecach na ubijanie eboli :P

    --
    Pete

  • 12. Data: 2016-06-10 12:32:01
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 10 czerwca 2016 12:18:03 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

    > Ebola też, a nie ma opcji w piecach na ubijanie eboli :P
    Tak Sobie kombinuje- zasobnik z woda ma jakąś tam wysokośc.
    Po dogrzaniu powiedzmy do 80stC u góry tyle będzie ale dolne warstwy wody będą
    zimniejsze zapewne
    Więc u góry ubije legionelle a na dole?

  • 13. Data: 2016-06-10 15:35:48
    Od: masti <g...@t...hell>

    Pete wrote:

    > Ebola też, a nie ma opcji w piecach na ubijanie eboli :P

    bo nie rozwija się w zasobnikach, a legionella tak

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 14. Data: 2016-06-10 16:57:49
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-06-10 o 15:35, masti pisze:

    > bo nie rozwija się w zasobnikach, a legionella tak

    A jak ona się tam dostaje?

    --
    Pete

  • 15. Data: 2016-06-10 17:12:47
    Od: masti <g...@t...hell>

    Pete wrote:

    > A jak ona się tam dostaje?

    <https://pl.wikipedia.org/wiki/Legionella#Zagro.C5.B
    Cenia_i_zapobieganie>

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 16. Data: 2016-06-10 17:45:17
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-06-10 o 17:12, masti pisze:

    > <https://pl.wikipedia.org/wiki/Legionella#Zagro.C5.B
    Cenia_i_zapobieganie>

    "Bakterie te mogą kolonizować wewnętrzne części rur z ciepłą wodą,
    zbiorniki na ciepłą wodę, perlatory zaworów czerpalnych ( w tym głowice
    natryskowe pryszniców)."
    "Do przeprowadzenia dezynfekcji cieplnej niezbędne jest zapewnienie
    uzyskania w punktach czerpalnych temperatury wody nie niższej niż 70 °C
    i nie wyższej niż 80 °C."

    Jaki sens podgrzewać wodę tylko w baniaku? Trzeba by ten wrzątek
    przepuścić przez wszystkie wylewki.

    --
    Pete

  • 17. Data: 2016-06-10 23:29:15
    Od: masti <g...@t...hell>

    Pete wrote:

> [...]
    > i nie wyższej niż 80 °C."
    >
    > Jaki sens podgrzewać wodę tylko w baniaku?

    a jaki jest kierunek przepływu wody ze swiezymi bakteriami?

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 18. Data: 2016-06-11 10:01:23
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-06-10 o 23:29, masti pisze:

    Cenia_i_zapobieganie>

    > a jaki jest kierunek przepływu wody ze swiezymi bakteriami?

    Po co świeże, skoro kolonia jest już na wylewce?
    Tam jej podgrzanie wody nie ubije.

    --
    Pete

  • 19. Data: 2016-06-11 10:35:43
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 11 czerwca 2016 10:01:24 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

    > Po co świeże, skoro kolonia jest już na wylewce?
    > Tam jej podgrzanie wody nie ubije.
    No i co z tymi na dnie zasobnika? Tamtych też podgrzewanie nie ubija.

  • 20. Data: 2016-06-11 11:05:12
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-06-11 o 10:35, Kris pisze:

    > No i co z tymi na dnie zasobnika? Tamtych też podgrzewanie nie ubija.

    Bardzo watpie zeby w dzisiejszych czasa to w ogole mogl byc problem.

    Pozdro.. TK