    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: mała działka i parterówka
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Sender: Myjk <>
    Date: Fri, 9 Oct 2015 11:03:32 +0200

    Thu, 8 Oct 2015 22:40:51 -0700 (PDT), uciu

    > Jakby pozwolili postawić w granicy tej drogi to i tak nie byłoby żle bo
    > wlazłem na droge tylko 1m garażem - reszta domu jest oddalona o około
    > 5-6m.

    Myślę, że jest na to szansa. Jak już wspominałem w kwietniu br. walczyłem
    ze zmianą parametrów (lini zabudowy, tj. min. odległości zabudowań od drogi
    wewnętrznej) -- i po uzasadnieniu, że bryła budynku będzie za obecną linią,
    natomiast przed obecną linię będzie wystawać tylko garaż i kawałek
    wiatrołapu, a dzięki temu zabiegowi chcę mieć więcej powierzchni czynnej na
    "ogrodzie", zgodzili się na 4m od drogi (było 7m).

    Mogę Ci jedynie poradzić aby we wniosku o WZ opisać wszystkie parametry
    dokładnie takie jakie chcesz uzyskać ostatecznie (parametry przesadzone na
    Twoją korzyść, łącznie z tym, że dom jest "niestety" parterowy, że chcesz
    zachować jak najwięcej powierzchni czynnej biologicznie, i najwięcej od
    południa -- a przecież jak jest garaż na północy to będziesz musiał
    zabudować dojazd kostką, bla, bla, bla).

    Sąsiedzi tam jacyś są? Może uderz do nich i zerknij jakie dostali WZ.

    > Ogolnie to przeraza mnie "wielkość" działki i to, że próbuje tam wcisnąć
    > parterówke...:-/ Na wsi jest 21arów i to jest działka:-) Na pewno gdzies
    > będzie musiał być jakiś plac dla dzieci, jakiś domek drewniany, jakaś
    > altanka a tu raptem 7a.

    Rzeczywiście maleństwo. I jest podstawowy problem z tą działką, wjazd jest
    od zachodu/północy co niejako niweczy wygodne ustawienie domu i
    ergonomiczne rozmieszczenie pomieszczeń.

    > Czekam na jakieś opinie o samym rozmieszczeniu pomieszczeń:-)

    Cóż, ja mam swoje nieprzekraczalne warunki i niestety muszę zjechać ten
    projekt. ;) Przede wszystkim parterówkę, wg mnie, buduje się na stare lata.
    Wtedy może to być mały budynek (60m2), jedna sypialnia (ew. dwie małe
    sypialnie aby tylko na łóżko) z salonem i kuchnią (i małą łazienką z
    prysznicem). Nie marnuje się wtedy miejsca na komunikację.

    O działce wspominałem, optymalnie jest mieć wjazd od wschodu (i możliwie
    blisko północnego rogu), ale wiadomo, nie zawsze się tak da.

    U Ciebie, o ile salon jest na południowym zachodzie i to w miarę OK, tak
    kuchnia jest już zupełnie na zachodzie. A to przecież przy zachodzie słońca
    najwięcej się gotuje (obiad, kolacja) i wtedy w kuchni może się zrobić
    piekło (jednoczesne zyski z gotowania i od słońca). Kuchnia powinna być z
    tego powodu na wschodzie. Tam gdzie obecnie sypialnie.

    Z kolei po południu najwięcej światła potrzeba w pokojach dzieci
    (odrabianie lekcji, zabawa), a te u Ciebie są na wschodzie gdzie wczesnym
    wieczorem będzie już ciemno, a często nawet chłodno (okres jesień, zima,
    wiosna). Z kolei w lato będzie przypiekać od samego rana i w weekendy
    będzie przeszkadzać spać rano.

    Łazienka tak daleko od łoża małżeńskiego i jeszcze przelot przed pokojem
    dziecka (o pokoju dziecka obok sypialni nie wspomnę)? Odważnie. ;)

    Sporo miejsca jest "zmarnowane" na komunikację.

    I to wszystko jest wynik parterowego domu (i wjazdu na działkę) -- tego w
    zasadzie nie da się zrobić idealnie przy trzech sypialniach... Dlatego ja
    idę w piętrówkę (i to z doświadczenia z obecnego domu już wiem, że będzie
    pełne piętro a nie poddasze użytkowe) z oddzieloną częścią dzienną (parter)
    od sypialni (piętro). To ma też zaletę, że część sypialniana (nasza i
    dzieci) jest wyraźnie oddzielona od części dziennej gdzie mogą być goście,
    a i goście (niespodziewani) są oddzieleni od sypialni, pralni, łazienki
    "prywatnej" i nie zglądają po ew. nieogarniętym bałaganie. :P

    Kontrolnie się tylko zapytam, czym chcesz grzać? -- bo "kotłownia" też
    "pokaźna" w tym projekcie. Na szczęście nie widzę kominka w salonie. ;)

    --
    Pozdor
    Myjk