    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Fri, 9 Oct 2015 05:12:12 -0700 (PDT)
    Subject: Re: mała działka i parterówka
    From: uciu <a...@g...com>

    W dniu piątek, 9 października 2015 12:14:37 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > Ale rozumiem, że z parterówki się nie wyleczyłeś (jeszcze)? ;)
    jeszcze nie do końca, choć patrząc na wymiary domów piętrowych...nawet sporo by
    zostało działki:-)
    Tylko piętro to kolejny koszt w postaci schodów. MOżna iść po taniości i wylać /
    oblepić płytkami... Musze na spokojnie poprzeglądać jakieś gotowe projekty:-)

    > Dziwne, gdybym nie miał 12a działki i możliwości zrobienia DZ poziomego
    > (oraz chęci zrobienia klimatyzacji na pompie) pewnie bym gaz zakładał, albo
    > prąd.
    to też jeszcze otwarta kwestia - na wymiennik poziomy nie potrzeba zaś takiego dużego
    terenu. Klima na pompie to kolejny argument, o którym zapomniałem napisać.

    > Nie wiem czy warto się samemu bawić
    źle się wyraziłem - chodziło mi o to ,że jakieś wykopy, rurki w podłodze itp. dam
    rade zrobić samemu a podzespoły w stylu pompa, sterownik musze kupić gotowe:-)

    > Doczytałem się, że boisz się prądu. Wg mnie zupełnie niepotrzebnie. Kasę
    > zaoszczędzoną na urządzeniach grzewczych ładujesz w ocieplenie i potem
    > tanio ogrzewasz drutami w wylewce (pewnie w 2T).
    ok 2t ale na dłuższą mete chyba nie wyjdzie to zbyt ekonomicznie - przynajmniej tak
    mi się wydaje. Przecież na 100m podłogi tych drutów będzie spoooro - ładne naście
    lub nawet dziesiąt kW. Na początku owszem będzie taniej bo nie kupujesz urządzeń,
    tańsza instalacji itp. ale w dłuższym okresie? Nie mam z tym doświadczenia, nie znam
    też osoby, która by tak grzała wiec to jest tylko gdybanie.

    uciu