    From: Albercik <n...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: materiał na kolektor
    Date: Mon, 13 Jun 2011 14:59:24 +0200

    W dniu 10.06.2011 22:58, kogutek pisze:
    > Poliwęglan komorowy 3 warstwowy. Ponad 12m2 550 złotych. Komory prostokątne
    > lub kwadratowe, bez znaczenia. Dolna warstwa izolacyjna. Wypełniona pianką
    > poliuretanową. Środkowa robocza, górna robi za szybę. Jak pomalować na czarno.
    > Nie malować, Zalać czarną cieczą. Zysk grzanie nie przez przeponę a w masie.
    > Jedyny problem do rozgryzienia to jak zrobić szczelny dolot i wylot podgrzanej
    > wody. Są pzremysłowe kleje do poliwęglanu, klei się go dobrze i trwale również
    > klejami typu kropelka. Materiał praktycznie niezniszczalny, nie ulega korozji
> [...]

    Proponuje rozwiązanie podobne do zaprezentowanego przez Budinia:

    Dach z blachy falistej, im mniejsze te fale tym lepiej. Kolor oczywiście
    najlepiej czarny mat.
    Na górze dachu, rura rozprowadzająca wodę do korytek blachy falistej.
    Na dole rynienka zbierająca wodę.

    Tak wykonany dach przykryć przeźroczystym materiałem, może to być
    przytoczony wyżej poliwęglan komorowy, jak najtańszy, bo nie będzie on
    przenosił obciążeń, on sobie będzie leżał na górkach fali.
    U góry dachu należy to pokrycie uszczelnić, aby żadne syfy nie wpadały
    pod niego, z dołu, poniżej rynienki zbierającej wodę ogrzewaną,
    zamontować normalną rynnę na deszczówkę.

    Można by się zastanowić, jaki materiał byłby lepszy od tego poliwęglanu
    komorowego. Może szyba, albo folia... albo jeszcze coś innego. Folia
    zdecydowanie wyjdzie najtaniej, można dostać taką kilkusezonową i jest
    dostępna w dużych wymiarach - obędzie się bez łączeń nawet na sporym
    dachu, ale trzeba ją zabezpieczyć przed wiatrem.

    Jak by ktoś chciał rozpocząć produkcje płyt dachowych w postaci
    zintegrowanej ze sobą blachy falistej i przeźroczystej osłony położonej
    na falach to liczę na % ze sprzedaży:)