  • Data: 2011-08-31 06:45:02
    Temat: Re: membrana czy deskowanie z papą
    Od: fleczer <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-08-31 08:34, Kacper pisze:
    ..
    > No właśnie nie chciałbym rozpętać dyskusji o ścianach warstwowych czy
    > styropianie, a już na pewno nie o oddychaniu.
    > Pytanie tylko o samo pokrycie.
    > A pojawiło się bo w planie mam membranę, a cieśle powiedzieli że jednak
    > deskowanie i papa.
    > Stąd dylemat i próba wytłumacenia sobie zasadności, ewentualnych korzyści
    > jakie mogłyby z tego wynikać czy też nie.

    ..

    Duża zależny od czynników dodatkowych:
    - czym kryjesz dach
    - w jakiej okolicy się budujesz
    - czy twój budżet jest na to przygotowany

    Ja zrobiłem pełne odeskowanie, z uwagi na zwiększenie sztywności dachu a
    mam go prawie 400m2 i kryłem dachówką.

    Po drugie byłem na wizytach referencyjnych u ludzi gdzie dziwne
    zwierzaki (poczynając od kuny do jakiegoś dzięcioła) zrobiły z membrany
    sito. Po tym utwierdziłem się w mojej decyzji.

    Po trzecie i czasami najważniejsze, to musisz policzyć koszty.
    Odeskowanie nie jest tanie dlatego coraz mniej popularne. Płacisz za
    deski, robociznę, możesz zaoszczędzić na membranie i zamiast niej
    zastosować papę (tylko trzeba pilnować aby dobrze wentylowali przy
    położeniu ).