  • 21. Data: 2023-12-06 12:10:41
    Temat: Re: mlode malzenstwo z malym dzieckiem
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 06-12-2023 o 12:01, r...@k...pl pisze:

    > Tylko, że akt notarialny to właśnie przeniesienie własności.

    Nie - akt notarialny to forma czynności prawnej.
    Dowolnej.
    Nawet oświadczenia wszem i wobec, że w dzień jest dzień.

    HINT: umowa przedwstępna też może się odbyć w formie aktu notarialnego,
    czyż nie?

    A akt końcowy sprzedaży nieruchomości, można podpisać po sprawdzeniu
    wpływu przelewu, czy po przeliczeniu gotówki, czyż nie?

  • 22. Data: 2023-12-06 17:04:35
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Tuesday, December 5, 2023 at 5:46:04 p.m. UTC-6, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    wywnioskuje z zeznan to inna sprawa.
    sadzic zeby albo kase wyszarpac albo uniewaznic akt notarialny.

    wezmie pod uwage. A moze oleje.
    > W Polsce jest w dalszym ciągu sowiecki system sadowniczy. Sędzia nie ocenia
    intencji a zgodność działań z przepisami.
    Korekta:
    Sędzia sądzi jak mu pasuje. Czasem z rozumem, czasem zgodnie z przepisami a czasem
    tak zeby wyszllo tak jak chce ten co zaplacil.

  • 23. Data: 2023-12-06 17:10:55
    Od: Kris <k...@g...com>

    środa, 6 grudnia 2023 o 12:10:44 UTC+1 Cavallino napisał(a):

    > A akt końcowy sprzedaży nieruchomości, można podpisać po sprawdzeniu
    > wpływu przelewu, czy po przeliczeniu gotówki, czyż nie?

    Można też w tym momencie wstać i wyjść nic nie podpisując.

  • 24. Data: 2023-12-06 17:18:07
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Wednesday, December 6, 2023 at 12:40:00 a.m. UTC-6, Cavallino wrote:

    nieruchomosc zmienia wlasciciela na amen?

    to wlasnosc nieruchomosci jest zmieniona, mimo nie dotrzymania warunkow.
    > Warunki mogą być takie, że przeniesienie własności nie nastąpi wcześniej
    > niż zapłata.

    To tak nie dziala. No chyba ze sie cos zmienilo ostatnio.
    Przeniesienie wlasnosci odbywa sie w momencie podpisu aktu.
    Warunki w nim zawarte sa ewentualnie pozyteczne dla sadu jakby nie zostalo zaplacone
    to co w akcie jest zapisane.
    Ale wlasnosc jest przeniesiona w chwili podpisania.

    W niektorych krajach caloscia zajmuje sie "prawnik" - w praktyce odpowiednik
    notariusza. Ktory to musi byc ubezpieczony i zalozenie jest takie ze on wszystko
    ogarnia i nie ma tam warunkow "wyscigowych".
    W Polsce moment podpisu jest kluczowy.

    > O tym.
    > O rozporządzaniu swoim mieniem dużej wartości, przez ludzi którzy nie
    > orientują się w świecie.

    > Zapłać, zobaczysz.

    Placilem nie raz. Jakosc ich uslug jest od sasa do lasa. Brak prawnika to blad. Pomoc
    prawnika nie gwarantuje ze on zrobi dobra robote.

    > Ale to raczej nie ten przypadek.
    > Babcia chciała zrobić prezent rodzinie z dziećmi, to sugerujesz?

    Tak jest zapisane w artykule.

    > Bo ja odwrotnie, że nie miała zielonego pojęcia ile warte jest
    > mieszkanie, a brała się za handel nieruchomościami.
    > Do kogo pretensje?

    Ponawiam. Art 286.
    To tak trudno zrozumiec ze karalne jest oszukiwanie ludzi?
    Tu nie ma pretensji. Tu jest prosta sprawa: Oszustwo.

    > Chyba tylko do natury, że starość taką słabą zrobił.

    Nie, do Tobie podobnych ktorzy z jednej strony madrza sie o prawnikach i aktach
    notarialnych a ignoruja literalna litere prawa.
    Takie oszukanie na 1/4 wartosci nieruchomosci podpada pod art 286 i tyle.

    > I do edukacji, że nie nauczyła, że rzeczy na których się nie znamy,
    > zleca się specjalistom.

    Polecam rzeczona edukacje.

  • 25. Data: 2023-12-06 17:24:09
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Wednesday, December 6, 2023 at 5:10:44 a.m. UTC-6, Cavallino wrote:

    > Nie - akt notarialny to forma czynności prawnej.
    > Dowolnej.

    Tak, ale nie.
    Akt notarialny przeniesienia wlasnosci obowiazuje od razu.
    I dziala w obie strony.
    Jak nie dostaniesz nieruchomosci (bo sie poprzedni wlascicciel nie wyprowadzil) to
    mozesz se isc do sadu. Nie mozesz go wyrzucic samodzielnie.
    Jak nie zapalcisz to poprzedni wlasciciel moze isc do sadu.

    Wiec w sytuacji kiedy ty nie zaplacisz a on sie nie wyniesie ale ty go sadownie
    wyeksmitujesz (jakims cudem) to on nadal sie musi sadzic o zaplate.

    Ty nie rozumiesz jak akty notarialne dzialaja i uskuteczniasz swoje pobozne zyczenia.

    Idz do tego prawnika i niech ci wyjasni jak jest bo widze ze nie chcesz darmowych
    wyjasnien.

    > Nawet oświadczenia wszem i wobec, że w dzień jest dzień.
    >
    > HINT: umowa przedwstępna też może się odbyć w formie aktu notarialnego,
    > czyż nie?

    Ale nie jest aktem przeniesienia wlasnosci tylko spisaniem intencji dzialania. To nie
    to samo.

    > A akt końcowy sprzedaży nieruchomości, można podpisać po sprawdzeniu
    > wpływu przelewu, czy po przeliczeniu gotówki, czyż nie?

    I jak Kris pisze, Wlasciciel moze wstac i wyjsc jak mu przelew dotarl.
    A ty jestes w dupie jak tak zaplaciles.

    I to jest sedno tego co pisalem, masa (w tym ty) ludzi nie rozumie jak to dziala.

  • 26. Data: 2023-12-06 17:29:29
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Wednesday, December 6, 2023 at 10:10:57 a.m. UTC-6, Kris wrote:

    > Można też w tym momencie wstać i wyjść nic nie podpisując.

    Ta, ladnie widac ze nawet ludzie co mysla ze rozumieja nie rozumieja. Co probowalem
    udowodnic i mi sie udalo.

    Co ciekawe ten fakt obowiazuje w wielu krajach. W sumie oba fakty (niezrozumienie jak
    dziala przeniesienie wlasnosci i fakt jak dzialaja akty notarialne).

    I nawet w usa czy kanadzie gdzie teoretycznie prawnik ogarnia wszystko moze byc tak
    ze jeden albo drugi uczestnik transakcji sprzedacy nieruchomosci zostanie wydutkany

    https://www.youtube.com/watch?v=vPpOhn-ze3o

  • 27. Data: 2023-12-07 07:03:33
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 06-12-2023 o 17:18, ptoki (ptoki) pisze:

> [...]
    >
    > To tak nie dziala. No chyba ze sie cos zmienilo ostatnio.
    > Przeniesienie wlasnosci odbywa sie w momencie podpisu aktu.

    Odpowiedziałem już w poście wcześniejszym.
    Można weryfikować zapłatę przed podpisaniem.

    > Placilem nie raz. Jakosc ich uslug jest od sasa do lasa. Brak prawnika to blad.
    Pomoc prawnika nie gwarantuje ze on zrobi dobra robote.

    Prawda.
    Ale ryzyko jakby minimalizujesz.

    > Nie, do Tobie podobnych ktorzy z jednej strony madrza sie o prawnikach i aktach
    notarialnych a ignoruja literalna litere prawa.
    > Takie oszukanie na 1/4 wartosci nieruchomosci podpada pod art 286 i tyle.

    Jestem dziwnie spokojny, że jednak babcia sprzedała bez świadomego rabatu.

    > Polecam rzeczona edukacje.

    Pobrałem.
    Dzięki niej m.in orientuję się w świecie otaczającym.

  • 28. Data: 2023-12-07 07:04:27
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 06-12-2023 o 17:10, Kris pisze:

    > Można też w tym momencie wstać i wyjść nic nie podpisując.

    Tak - bez sprawdzenia zapłaty to jest właściwa opcja, na pewno lepsza od
    podpisania czegoś w ciemno.

  • 29. Data: 2023-12-07 07:09:02
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 06-12-2023 o 17:24, ptoki (ptoki) pisze:

    > Tak, ale nie.
    > Akt notarialny przeniesienia wlasnosci obowiazuje od razu.

    Oczywiście.
    Dlatego mógłbym go w ciemno podpisać tylko jako kupujący.
    Ty inaczej?

> [...]
    wyeksmitujesz (jakims cudem) to on nadal sie musi sadzic o zaplate.

    Jasne, doskonale o tym wiem.
    Nie rozumiem tylko dlaczego za sprzedawanie samodzielne nieruchomości,
    biorą się ludzie, którzy tego nie wiedzą.

    > Ty nie rozumiesz jak akty notarialne dzialaja i uskuteczniasz swoje pobozne
    zyczenia.

    Skąd ten wniosek?

    > Ale nie jest aktem przeniesienia wlasnosci tylko spisaniem intencji dzialania. To
    nie to samo.

    Zgadza się.
    I przed otrzymaniem zapłaty takie się podpisuje.

    > I jak Kris pisze, Wlasciciel moze wstac i wyjsc jak mu przelew dotarl.

    Podobnie jak kupujący może wstać i wyjść jak już ma akt sprzedaży, bez
    zapłaty.

    > A ty jestes w dupie jak tak zaplaciles.

    Nie mniej niż druga strona przy sprzedaży bez zapłaty.

    > I to jest sedno tego co pisalem, masa (w tym ty) ludzi nie rozumie jak to dziala.

    Tak jak już pisałem - nie tylko tego.
    Świadomość prawna ludzi jest żadna.

  • 30. Data: 2023-12-07 19:25:06

    Wed, 6 Dec 2023 12:10:41 +0100, w <ukpkem$lqa$4$Cav@news.chmurka.net>,
    Cavallino <C...@k...pl> napisał(-a):

    > Nie - akt notarialny to forma czynności prawnej.
    > Dowolnej.

    Tak. A to jest forma przeniesienia własności. I działa jak faktura -- od razu.

    > A akt końcowy sprzedaży nieruchomości, można podpisać po sprawdzeniu
    > wpływu przelewu, czy po przeliczeniu gotówki, czyż nie?

    O ile ktoś na to pójdzie i ci uwierzy :)