  • 1. Data: 2012-08-15 12:34:54
    Temat: montaż barierki "bezbalkonowej"
    Od: b...@k...math.uni.lodz.pl

    Mam okno balkonowe, ale nie mam balkonu. Przed styropianowaniem
    chciałbym zamonotwać barierkę w postaci poziomych deseczek. Wizualnie
    deseczki mają wchodzić w styropian a w nim dopiero łączenie do "ramki
    stalowej".

    Schematy:
    Zaznaczony mur, okno, styropian (wygląda jak beton :)
    Deseczki brązowe, a metalowa ramka zielona. Przykotwiona do ściany.

    http://drozd.uni.lodz.pl/~bajcik/foto/domek/schematy
    /barierka-od-gory.jpg
    http://drozd.uni.lodz.pl/~bajcik/foto/domek/schematy
    /barierka-z-boku.jpg

    Myślicie że taka konstrukcja ma sens?
    Czym zaimpregnować deseczki aby było naprawdę trwałe?
    Z czego konstrukcję stalową żeby była mocna, tania i nie była mostkiem
    termicznym? Może z bednarki? Może z profila CD? A może po prostu
    deseczki oprzeć o klocki drewniane?

    bajcik

  • 2. Data: 2012-08-15 13:14:09
    Temat: Re: montaż barierki "bezbalkonowej"
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 15.08.2012 12:34, b...@k...math.uni.lodz.pl pisze:
> [...]
    > Z czego konstrukcję stalową żeby była mocna, tania i nie była mostkiem
    > termicznym? Może z bednarki? Może z profila CD? A może po prostu

    moim zdaniem będzie pękać w miejscu wejścia deski do styro.

  • 3. Data: 2012-08-15 14:31:00
    Temat: [OT]Re: montaż barierki "bezbalkonowej"
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    > Mam okno balkonowe, ale nie mam balkonu.

    Tak z ciekawości po co okno balkonowe bez balkonu?
    Ma to jakieś walory estetyczno użytkowe? Zapewne trochę
    lepsze doświetlenie.

    Chyba że zamierzasz w przyszłości zrobić balkon?

    Pozdrawiam
    Darek

  • 4. Data: 2012-08-15 14:37:02
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    Użytkownik "Albercik" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

    /barierka-od-gory.jpg
    /barierka-z-boku.jpg

    > moim zdaniem będzie pękać w miejscu wejścia deski do styro.

    Ponadto będzie stanowić duże niebezpieczeństwo, gdyż deska w styropianie
    będzie długo po deszczu schła i zgnije. Nawet nie będziesz wiedział kiedy.
    Ktoś się oprze o taką deskę i poleci w dół.

  • 5. Data: 2012-08-15 17:32:58
    Temat: Re: [OT]Re: montaż barierki "bezbalkonowej"
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Darek wrote:

    > Tak z ciekawości po co okno balkonowe bez balkonu?
    > Ma to jakieś walory estetyczno użytkowe? Zapewne trochę
    > lepsze doświetlenie.

    sporo lepsze doświetlenie... :)

  • 6. Data: 2012-08-15 19:14:13
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    zrób konstrukcję metalową na całą długość desek, a te dopiero przykręcaj do
    tego, będzie bezpieczniej i trwale...

    pozdrawiam
    s_13

  • 7. Data: 2012-08-15 22:23:11
    Od: b...@k...math.uni.lodz.pl

    Darek pisze:

    > Tak z ciekawości po co okno balkonowe bez balkonu?
    > Ma to jakieś walory estetyczno użytkowe? Zapewne trochę
    > lepsze doświetlenie.

    Doświetlenie, wywieszanie pościeli. No i żona chciała. Natomiast na
    samym balkonie nikomu z nas nie zależało.

    > Chyba że zamierzasz w przyszłości zrobić balkon?

    nie planujemy, więc raczej tak zostanie na dobre

    bajcik

  • 8. Data: 2012-08-16 10:52:49
    Od: Damian G <d...@u...gmail.com>

    W dniu 15.08.2012 12:34, b...@k...math.uni.lodz.pl pisze:
    > Mam okno balkonowe, ale nie mam balkonu.

    To się nazywa portfenetr:

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Portfenetr

    --
    Damian