    From: M <mirmil30nie_to@i_nie_towp.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: mostek termiczny jak sie go pozbyc
    Date: Wed, 04 Nov 2009 21:30:49 +0100

    kiki pisze:
    > "M" <M...@w...pl> wrote in message

    > To jest poważny mostek termiczny. Wychładza pomieszczenie nawet o kilka
    > stopni. Trzeba z zewnątrz obkleic styropianem. Nawet 5cm ale lepiej z 10 lub
    > więcej.

    1. z zewnątrz jest już obklejone styropianem!!!
    2. Nie wiem skąd wyszło ci kilka stopni. Mógłbyś przedstawić jakiś
    rachunek (tzn. policzyć jakiś wzór)?
    3. Zakładając że garaż ma 3m wysokości i temperaturę 0C mamy 0,75m^2 o
    przepuszczalności 0,7 W/m^2 K. Wydaje mi się, że okna są gorszymi
    mostkami cieplnymi. Nawet przyjmując 1,0W/m^2 K to jest to tyle co
    "ciepłe" okno. Gdyby było tak, jak piszesz, to 3 okna w salonie obniżyły
    by temperaturę o jakieś 15K.
    4. Różnica temperatur pomiędzy pomieszczeniami jest mniejsza niż różnica
    wnętrze-zewnętrzne.

    Reasumując - ten mostek nie jest gorszy niż np. malutkie okienko między
    salonem a garażem.

    współczynniki wziąłem stąd.
    http://www.wienerberger.be/servlet/util/getDownload.
    jsp?blobtable=WBDownload&blobcol=urlimageupload&blob
    key=id&blobwhere=1234507980889&blobheader=multipart/
    octet-stream&blobheadername1=Content-Disposition&blo
    bheadervalue1=attachment;filename=Parametry_termiczn
    e__cian_z_pustak_w_Porotherm,0.pdf&sl=wb_pl_home_pl

    M.