    From: "Darek" <d...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: mostek termiczny jak sie go pozbyc
    Date: Thu, 5 Nov 2009 08:14:08 -0000

    Witam

    Pomijając już wyzszość garazu ogrzewanego nad
    nieogrzewanym czy to odwrotnie - moj garaz na 100% bedzie
    nieogrzewany poniewaz nie widze sensu i nawet nie chce tego poddawac
    pod dyskusje. Moze wyprowadze sobie zasilanie do kaloryfera jezeli
    cos mi sie odmieni po kilku latach.

    Rysunek przedstawiony przeze mnie jest rzutem scian a nie przekrojem przez
    strop. Sciana bedzie zbudowana z jakies ceramiki - porotherm, poroton lub
    max,
    nie zdecydowalem jeszcze.

    Widze ze sa rowniez opinie ze tam nie ma zadnego mostka, ja sie nie znam,
    ale jezeli ciaglosc izolacji zostala przerwana to chyba taki mostek
    powstanie?
    Garaz co prawda stworzy strefe buforową, jednak nadal bedzie w nim panowac
    temperatura niewiele wyzsza niz na zewnątrz.

    Ale wracajac do meritum, po przemisleniach i przeczytaniu odpowiedzi
    dochodze
    do wniosku ze nie ma sensu kombinowanie tylko najlepiej ocieplic ta sciane
    garazowa rowniez od strony wewnetrznej na dlugosci powiedzmy 1m i to powinno
    zniwelowac a przynajmniej dosc skutecznie ograniczyc mostek.

    Dziekuje wszystkim za odpowiedzi!!!

    Pozdrawiam
    Darek