  • 11. Data: 2010-01-30 17:24:31
    Temat: Re: nietypowy dwuspadowy dach
    Od: "Quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "mK" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:hjub5e$tf0$3@news.dialog.net.pl...
    > Generalnie projekt też mi się podoba.
    > mK

    Troszkę go przerobiłem.
    http://picasaweb.google.pl/quent75/2#

    Pozdr.

  • 12. Data: 2010-01-30 18:56:43
    Od: "mK" <m...@p...onet.pl>

    > Troszkę go przerobiłem.
    > http://picasaweb.google.pl/quent75/2#
    >
    > Pozdr.

    no teraz to widać rękę "projektanta", myślę że napewno spodoba się wielu
    zazdrośnikom,

    A tak na poważnie to wydłużyłbym sypialnię małż. i zrobiłbym w tym
    wydłużeniu garderobę. Ewentualnie dodatkowe drzwii z pomieszczenia
    gospodarczego. Wizualnie bardzo mi się podoba. Jak mówiłem troche podobny
    rozkład jak w moim projekcie, więc większych wad nie widzę. Jedyny problem
    widzę (w twoim, i w swoim projekcie mam podobny problem) w przedpokoju. Ale
    to chyba kwestia przyzwyczajenia, bo u nas nie wchodzi się od razu do
    salonu.

    Lubię w projektach ameryk to, że nie traci sie tam tyle miejsca na korytarze
    i inne ciągi komunikacyjne co w naszych krajowych projektach. U nas to
    często od 10 do 25% powierzchni to korytarze.

    Swojego projektu narazie nie pokazuję, bo też jest na bazie innego projektu
    ameryk ,a jeszcze się ktoś przyczepi.
    A w czym robisz te projekty i czy jest możliwość robienia "wysokiego salonu
    z widocznymi belkami"

    mK

  • 13. Data: 2010-01-30 20:28:04
    Od: "Quent" <x...@x...com>

    > A tak na poważnie to wydłużyłbym sypialnię małż. i zrobiłbym w tym
    > wydłużeniu garderobę. Ewentualnie dodatkowe drzwii z pomieszczenia
    > gospodarczego.

    Kurcze wyszło 130m2 ogrzewanej powierzchni + pom. gosp. nieogrzewane z
    wejsciem od zewnątrz.
    Planowałem mniejszą pow. i teraz raczej te 300 tys. nie wystarczy mi...
    Powiększać raczej więc już nie będę. Może będę musiał coś pomniejszyć :-/

> [...]
    > korytarze i inne ciągi komunikacyjne co w naszych krajowych projektach. U
    > nas to często od 10 do 25% powierzchni to korytarze.

    To, że widać od wejścia salon to jest jedna z cech tzw. open-plan :-)
    A propos projektow z usa...
    Moja żona mieszkała kiedyś rok na Florydzie. Jako studentka była tam aupair.
    Dziś z pamięci naszkicowała mi plan mieszkania, w którym tam mieszkała. Był
    to duży dom ale miał dokładnie to co mówisz - podział na strefy domowników i
    ogolnie miał mase fajnych praktycznych rozwiązań open-plan-u.

    Starusieńka wersja programu Arcon.

    Pozdr.

  • 14. Data: 2010-01-30 21:35:21
    Od: "mK" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Quent" <x...@x...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > Planowałem mniejszą pow. i teraz raczej te 300 tys. nie wystarczy mi...
    > Powiększać raczej więc już nie będę. Może będę musiał coś pomniejszyć :-/

    Dobudowana garderoba nie musi być ogrzewana, zawsze można zrobić jakeś drzwi
    z sypialni, a to dodatkowe pomieszczenie to też pewien bufor od ściany
    zewnętrznej. Garderoba wcale nie jest taka kosztowna, pomyśl ile trzeba
    wydać na ładne meble w których trzyma się ciuchy i inne pierdoły. A i pokoje
    mniej zagracone

    Myślę, że można też spokojnie zmniejszyć na szerokość salon

    W miejscu stołu przy ścianie fajnie wyglądałby kominek (taki z szybami z
    dwóch lub trzech stron)

  • 15. Data: 2010-01-31 07:14:44
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    > Troszkę go przerobiłem.
    > http://picasaweb.google.pl/quent75/2#

    Projekt jest ładny, ale widze ze apetyt rosne w miare
    jedzenia. Nie wiem jakimi zdolnosciami finansowymi
    dysponujesz, ale widzialem ze przy pierwszym projekcie naciskales
    na koszt budowy i projekt wyplodziles prosty - lubue takie.
    Powiem Ci ze jezeli faktycznie sie licza mocno pieniadze, powinienes
    dosc ostrozenie podchodzic do projektu.

    Dach tutaj ma dosc spora rozpietosc (choc nie widze wymiarow),
    wiec bedzie drozszy niz w tym pierotnym projekcie.
    Znacznie wiecej bedzie tez kosztowac pokrycie dachu, sporo odpadow
    przez ten zwezajacy sie dach, dlugie krawedzie dachu (co oznacza sporo
    dachowek
    krawedziowych i gasiorow).

    Bryla domu niby prosta, a jednak te polamania sciany, moim zdaniem podniosa
    koszt budowy. Tutaj sie podnosza koszty od etapu wyznaczenia
    domu przez geodete - masz wiecej osi a za kazda trzeba zaplacic,
    po szalunki ław , fundametow, wykonanie nadprozy.

    Moim zdaniem ten dom bardzo ladnie wyglada wlasnie z tymi
    sporymi przeszkleniami. Wyglada to bardzo ladnie, jednak musisz
    zrekompensowac te przeszklenia ogrzewaniem wiecej zaplacisz
    za okna itd.

    Nie widze kominow wentylacyjnych i spalinowych? Chyba ze masz
    zamiar budowac wentylacje mechaniczna.
    Jezeli wybudujesz kominy przy scianach zewnetrznych w parterowce,
    mozesz miec problem z ciagiem, beda stosunkowo niskie. Mozesz
    je oczywiscie wybudowac wyzej ponad poziom dachu, ale wtedy beda wygladaly
    jak tyczki na dachu. Ale to tylko moja opinia.

    Co do otwartej kuchni to sie nie wypowiadam, poniewaz ja programowo
    w moim projekcie to zwalczalem.

    Chodzenie do sypialni przez salon - hmm... nie wiem moze w USA tak
    sie robi, ale mnie osobiscie to nie odpowiada - choc dzieki temu nie masz
    tych wspomnianych ciagow komunikacyjnych, tylko salono-korytarz.

    Ale pomijajac aspekt finansowy i funkcjonalny(dla mnie) to dom bardzo
    ladnie bedzie sie prezentowal na zewnatrz. Zapewne bedzie nietypowy
    i wyrozniajacy.

    Pozdrawiam i powodzenia
    Darek

  • 16. Data: 2010-01-31 10:10:58
    Od: "Quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Darek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > na koszt budowy i projekt wyplodziles prosty - lubue takie.
    > Powiem Ci ze jezeli faktycznie sie licza mocno pieniadze, powinienes

    Zdaję sobie z tego sprawę. Zmniejsze całość o 20m2 tak do 110m2.

> [...]
    > Znacznie wiecej bedzie tez kosztowac pokrycie dachu, sporo odpadow
    > przez ten zwezajacy sie dach, dlugie krawedzie dachu (co oznacza sporo

    Myślałem żeby pokryć dach blachą Ruukki Classic (44 pln brutto/m2)
    http://www.ruukki.home.pl/files/Cennik-2008-09-02_20
    09-12-04_16-10-36.pdf
    powinno wyjść taniej niż krycie dachówką.

> [...]
    > domu przez geodete - masz wiecej osi a za kazda trzeba zaplacic,
    > po szalunki ław , fundametow, wykonanie nadprozy.

    Ławy i fundamenty - dlaczego akurat to miałoby być droższe?
    Nadproża rozumiem, bo duże okna ale za to mniej elewacji do zrobienia ;-))

    > Moim zdaniem ten dom bardzo ladnie wyglada wlasnie z tymi
    > sporymi przeszkleniami. Wyglada to bardzo ladnie, jednak musisz
    > zrekompensowac te przeszklenia ogrzewaniem wiecej zaplacisz
    > za okna itd.

    Troszkę zmodernizuję okna w pokojach sypialnianych od ogrodu.
    Skrajne skrzydlo będzie naświetlem i będzie o szer. 2/3 całości przeszklenia
    oraz lekko wyżej nad podłogą a pod nim takie grzejniki:
    http://www.purmo.com/pl/produkty/grzejniki-plytowe/p
    urmo-ramo-ventil-compact.htm
    do niego przylegać będzie okno od samej podłogi uchylno-rozwierne o szer.
    1/3 przeszklenia.

> [...]
    > je oczywiscie wybudowac wyzej ponad poziom dachu, ale wtedy beda wygladaly
    > jak tyczki na dachu. Ale to tylko moja opinia.

    Wentyl. mechanicznej nie chcę.
    Komin w tej wizualizacji ma wys. 5m. i jest w łazience większej.
    Ma 2 kanały - jeden spalinowy na kocioł gazowy 1f z zasobn. a drugi do
    wentylacji łazienki.
    Myślałem o wentylacji reszty pomieszczeń w domu kominkami wentylacyjnymi w
    dachu (plus nawiewniki w oknach) ale już sam nie wiem czy tak można...

    > Co do otwartej kuchni to sie nie wypowiadam, poniewaz ja programowo
    > w moim projekcie to zwalczalem.

    Ja mam w obecnym mieszkaniu podobnie i podoba nam się tak :-)

    > Ale pomijajac aspekt finansowy i funkcjonalny(dla mnie) to dom bardzo
    > ladnie bedzie sie prezentowal na zewnatrz. Zapewne bedzie nietypowy
    > i wyrozniajacy.

    Dzieki ale...
    Boję się, że jak za wszystko co nietypowe, będę przy budowie płacił
    podwójnie :-/

    Pozdr.

  • 17. Data: 2010-01-31 13:34:00
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    > Zdaję sobie z tego sprawę. Zmniejsze całość o 20m2 tak do 110m2.

    Mnie osobiscie podobal sie Twoj pierwotny projekt, byl prosty
    a w prostocie tkwi piekno :-). Ale ja nie jestem artysta :-), mam raczej
    umysl scisly, ktory wyplodzil taki moze troche
    pokraczny ale moim zdaniem funkcjonalny projekt:

    http://picasaweb.google.pl/darekwozny/Pulpit#5427353
    883303002322

    > Myślałem żeby pokryć dach blachą Ruukki Classic (44 pln brutto/m2)
    > http://www.ruukki.home.pl/files/Cennik-2008-09-02_20
    09-12-04_16-10-36.pdf
    > powinno wyjść taniej niż krycie dachówką.

    z blachodachowkami tez ostroznie. Ja bylem strasznie napalony na to
    rozwiazanie, poniewaz wyglada ladnie - dla mie wystarczajaco i pozornie
    tanio, ale.... wlasnie nie wszystko co złoto to sie swieci...
    Ostatniej zmienilem zdanie i bedzie dachowka betonowa, bynajmniej
    nie z powodu jak ludzie twierdza ze blacha wyglada tandetnie...
    Problem jest tej natury:

    Po pierwsze blachy maja zwyke gwarancje na 10-15 lat, to o czyms swiadczy.
    Czytalem juz opinie ze jak cos sie stanie dziac z dachem to najwyzej
    wymienie
    za 15 lat i bede mial nowy - no ja nie chcial bym tego robic :-(.
    Po drugie Chcialem dac pod blache tylko folie i tu juz nie jest tak rozowo,
    okazuje sie ze pod blachodachowka w lecie moga pojawic sie bardzo
    wysokie temperatury i prawdopodobnie po kilku sezonach z folii paro.
    zostanie tylko siatka. To juz pociagnelo za soba zeby dac deskowanie + pape,
    no a to znowu kosztuje. Pod dachowke nie bede dawal deskowania.

    > Ławy i fundamenty - dlaczego akurat to miałoby być droższe?

    mysle ze robocizna bedzie drozsz, poniewaz latwiej zbic szalunki proste
    niz lamac, latwiej wykopac fundament prosto niz wygibasy, latwiej murowac
    sciane prosta niz lamana. Ja wiem ze moze niewiele kazda z tych prac bedzie
    kosztowac wiecej, ale tu geodecie 200zł wiecej za 2 dodatkowe osie, tu
    murarzowi
    500zł wiecej za polamany fundament, tu kopaczowi 50zł za wykop wygibasow
    itd. Sumarycznie tego moze sie nazbierac sporo.
    Jak mozesz zobaczyc ja juz staralem sie uproscic moj dom od fundamentu,
    co oczywiscie jest kosztem urody budynku.

    > Nadproża rozumiem, bo duże okna ale za to mniej elewacji do zrobienia ;-))

    no mysle ze oszalowanie nadprozy na tych przelamaniach scian bedzie
    znacznie bardziej czasochlonne niz na zwyklej prostej scianie.

    > Komin w tej wizualizacji ma wys. 5m. i jest w łazience większej.

    ok nie zauwazylem.
    A co z wentylacja kuchni i ubikacji?

    > Myślałem o wentylacji reszty pomieszczeń w domu kominkami wentylacyjnymi w
    > dachu (plus nawiewniki w oknach) ale już sam nie wiem czy tak można...

    nie wiem na ile to jest skuteczne, ale jezeli chodzi
    o funkcjonalnosc to nie wiem czy moze nie kapac skroplona woda tymi
    kominkami.
    Ale tu niech ktos sie wypowie co sie zna.

    > Ja mam w obecnym mieszkaniu podobnie i podoba nam się tak :-)

    ok, to juz kwestia gustu.

    > Boję się, że jak za wszystko co nietypowe, będę przy budowie płacił
    > podwójnie :-/

    no mie sie wydaje ze ten dosc ciekawy dach moze cie troche kosztowac.

    Ale generalnie uznaj moje uwagi jako takie se gawedzenie
    starego Marycha :-). Nie jestem ani specjalista w tej dziedzinie,
    ani artysta, ani nie wybudowalem zadnego domu, tylko planuje :-).
    Tak ze to wszystko co napisalem to takie sobie teoretyzowanie, ktore
    gdzies tam wyczytalem.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 18. Data: 2010-01-31 14:04:42
    Od: "Quent" <x...@x...com>

> [...]
    > umysl scisly, ktory wyplodzil taki moze troche
    > pokraczny ale moim zdaniem funkcjonalny projekt:

    I właśnie w tym rzecz, że każdy z nas ma jakieś swoje upodobania i pewne
    rozwiązania mu pasują a inne nie. Nie mam na myśli rozwiązań z gruntu złych
    takich jak drzwi od kibelka otwierające się wprost na jadalnie a wychodzący
    pokazuje się gościom przy stole zapinając jeszcze przy wyjściu rozporek ;-D.
    Mam raczej na myśli takie rozwiązania jak na moim i Twoim projekcie. Można
    powiedzieć, że u mnie dziecko musi przejść przez salono-jadalnie aby wejść
    do swojego pokoju i to może komus nie pasować. Z drugiej strony u Ciebie
    jest pietro, którego ja nie trawie (akurat mam u siebie). Także z tą
    praktycznościa to jest różnie.
    Dla mnie także ważny jest wygląd zewnętrzny domu. Nie musi być za wszelka
    cene inny niż domu wokół. Ważne aby mi (i co ważne też żonie) się podobał!
    :-)

> [...]
    > pape,
    > no a to znowu kosztuje. Pod dachowke nie bede dawal deskowania.

    Ja mam blache na swoim dachu ale dopiero jakieś 8 lat. Za to u mojego kolegi
    już 15 rok minął i nic złego się z nią nie dzieje. Nie wiem jak wygląda
    folia paroprzepuszczalna pod spodem ale akurat w moim przypadku to nie ma
    znaczenia bo ja będę miał nieużytkowe poddasze i ocieplał będę tylko strop.

> [...]
    > 500zł wiecej za polamany fundament, tu kopaczowi 50zł za wykop wygibasow
    > itd. Sumarycznie tego moze sie nazbierac sporo.

    Tak... możesz mieć niestety racje...

    > ok nie zauwazylem.
    > A co z wentylacja kuchni i ubikacji?

    Kominki wentylacyjne...
    W ofercie Ruukki są kominki wentylacyjne izolowane i nieizolowane.
    Na nieizolowanych na pewno wykrapla się woda bo mam coś takiego u siebie
    teraz.
    Mam nadzieję, że na tych izolowanych to się nie dzieje. Muszę się
    dowiedzieć.
    Ewentualnie postawię drugi komin jeszcze gdzieś w domu.

> [...]
    > ani artysta, ani nie wybudowalem zadnego domu, tylko planuje :-).
    > Tak ze to wszystko co napisalem to takie sobie teoretyzowanie, ktore

    Dzięki ogólnie, że chciało Ci się napisać to wszystko. Z większością Twoich
    uwag się zgadzam i będę miał je na uwadze.
    Ja już w sumie raz budowalem ale nie dom ale poddasze 2 poziomowe. Trzeba
    było usunąc cały dach razem z większością więźby i zrobić wszystko od nowa,
    także jakies tam doświadczenie mam. Była to jednak moje pierwsza budowa i
    wiecej w tym było entuzjazmu niż nauki ;-))

    Pozdr.

  • 19. Data: 2010-01-31 15:19:04
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Dobudowana garderoba nie musi być ogrzewana

    Chyba żartujesz ? :)
    Garderoba musi być ogrzewana z 2 powodów:
    1. Wchodzisz do garderoby po to, żeby się przebrać, a więc musisz się
    rozebrać, nierzadko spocony czy rozespany, kiedy organizm jeszcze bardziej
    reaguje na zimno.
    2. Po założeniu zimnej odzieży człowiek się trzęsie i jest mu zimno.

    Ja dla przykładu mam w garderobie znacznie wyższą temperaturę niż w pokoju i
    sobie chwalę.

    > Garderoba wcale nie jest taka kosztowna, pomyśl ile trzeba wydać na ładne
    > meble w których trzyma się ciuchy i inne pierdoły. A i pokoje mniej
    > zagracone

    To prawda.

  • 20. Data: 2010-01-31 15:30:23
    Od: "mK" <m...@p...onet.pl>

    > Chodzenie do sypialni przez salon - hmm... nie wiem moze w USA tak
    > sie robi, ale mnie osobiscie to nie odpowiada - choc dzieki temu nie masz
    > tych wspomnianych ciagow komunikacyjnych, tylko salono-korytarz.

    Niewiem dlaczego akurat to ci sie nie spodobało.
    po pierwsze - dom jest dla domowników,
    po drugie - układy sypialnia-łazienka są jak dla mnie rozwiązane bardzo
    dobrze (rodzice mają swoją łazienkę i dzieci swoją)
    po trzecie - jedyna wada to taka, że gdy w salonie są goście, to aby wyjść z
    sypialni do łazienki to trzeba się ubrać. Można problem zlikwidować
    wstawiając drzwi np przesówne chowane w ścianie przy wejściach do "modułów"
    zarówno z lewej jak i prawej strony salonu.

    taki układ pokoii, jak dla mnie zapewnia bardzo dobry komfort zarówno dla
    dzieci (np gdy słuchają głośniej muzyki wieczorami) jak i rodzicom (ja
    często oglądam TV do późna w nocy lub słucham muzyki, oczywiście za zgodą
    małżonki) tak więc można wieczorami leżąc już w łóżkach troche głośniej się
    zachowywać, bez większych obaw że za ścianą ktoś leży z uchem przy ścianie,
    np teściowa w odwiedzinach

    mK