  • 1. Data: 2010-01-28 10:29:25
    Temat: Re: Będzie kanalizacja!
    Od: "quent" <x...@x...com>

    No i gratuluję doczekania się w końcu na kanalizę! :-)

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 2. Data: 2010-01-28 11:08:19
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > No i gratuluję doczekania się w końcu na kanalizę! :-)

    No a szambo 7tys litrów po umyciu myjką ciśnieniową będzie służyło jako
    zbiornik na deszczówkę.
    Ewentualnie zastanawiam się na wykorzystaniem do małej biogazowni.

    Marek

  • 3. Data: 2010-01-28 11:11:28
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > No a szambo 7tys litrów po umyciu myjką ciśnieniową będzie służyło jako
    > zbiornik na deszczówkę.
    > Ewentualnie zastanawiam się na wykorzystaniem do małej biogazowni.

    Czyli tylko kanalizacja sanitarna będzie wykonana?
    Dlaczego od razu deszczówki nie robią?

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 4. Data: 2010-01-28 11:30:58
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Użytkownik "marko1a" <m...@l...de> napisał w wiadomości
    >
    > Czyli tylko kanalizacja sanitarna będzie wykonana?
    > Dlaczego od razu deszczówki nie robią?

    Pewnie chodzi o kasę.

    A z deszczówką akurat ja nie mam problemu. Rynny połączone w ziemi rurą
    drenarską, biegnie to w stronę lasu własnym spadkiem terenu i wycieka na
    skarpce przy lesie przy małym strumyku.

    Marek

  • 5. Data: 2010-01-28 11:45:18
    Od: "gdaMa" <g...@w...pl>

    *quent*! Zawsze tak wrzeszczysz żeby cię za granicą było słychać (C Pippi):

    > No i gratuluję doczekania się w końcu na kanalizę! :-)

    Taaaaaa...
    U nas dokończenie kanalizacji było w planach na 2007 r. (ulica skanalizowana
    była do końca zabudowań, potem czekali aż się następni pobudują by dokończyć
    ten niecały kilometr). Przynajmniej takie warunki dostaliśmy w 2005 r. przy
    rozpoczęciu budowy.
    W 2006 nastąpiła era komitetu i wpłata udziału. Dostaliśmy pozwolenie na
    tymczasowe szambo aby móc się wprowadzić.
    Potem była dłuuuuuuuuuuuuuga cisza.
    Na wiosnę 2009 r. przyszedł projektant, naniosł pobożne życzenia co do
    miejsca przyłączenia.
    W połowie czerwca rozpoczeli prace, które w planach miały się ukończyć pod
    koniec lipca. Utkneli na 2 tygodnie tuż przed naszą działką (kurzawkę
    trafili).
    Prace układania rur, studzienek i przyłączy do studzienek na działkach
    zakończyli w połowie września, zasypali dziury w asfalcie jakimś świństwem i
    poszli w świat (okien nie myłam od czerwca do października, bo nie było
    sensu...)
    Na kilka dni przed Wszystkimi Świętymi położyli łaty z asfaltu.
    Jakieś braki w dokumentacji czy inny czort i dalej nie mogę się podłączyć do
    rury a mam do pokonania odcinek ok 3 m...

    Szlak człowieka trafia, bo niby już jest a nadal ni ma...

    --
    Pozdrawiam,
    Magda *gdaMa*

  • 6. Data: 2010-01-28 12:00:00
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "gdaMa" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > W 2006 nastąpiła era komitetu i wpłata udziału. Dostaliśmy pozwolenie na
    > tymczasowe szambo aby móc się wprowadzić.

    Można się też i u nas spodziewac opóźnien ale jako że środki są z UE i nie
    ma mowy o jakichkolwiek komitetach
    musi być zrobione do 2012.

    > Na kilka dni przed Wszystkimi Świętymi położyli łaty z asfaltu.
    > Jakieś braki w dokumentacji czy inny czort i dalej nie mogę się podłączyć
    > do
    > rury a mam do pokonania odcinek ok 3 m...

    Szczęście w nieszczęściu u nas bo na odcinku kilometra nie ma asfaltu tylko
    droga żwirowa.
    Asfaltu drogowcy nie chca położyć pomimo wielu petycji znaczących w mieście
    osobistości które tu mieszkają. Drogowcy o asfalcie nie chcą słyszeć dopiero
    jak zrobi się kanalizę.
    W sumie racja.

    Marek

  • 7. Data: 2010-01-28 17:03:48
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Właśnie się dowiedziałem że są trzy przepompownie a jako pierwsza ma być ta
    która będzie jakieś 150 metrów ode mnie a więc mój dom będzie jednym z
    pierwszych z kanalizą. Nie jest tak źle. Być może już we wakacje będzie
    gotowe.

    Marek

  • 8. Data: 2010-01-28 17:10:46
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On Jan 28, 6:03 pm, "marko1a" <m...@l...de> wrote:
> [...]
    > która będzie jakieś 150 metrów ode mnie a więc mój dom będzie jednym z
    > pierwszych z kanalizą. Nie jest tak źle. Być może już we wakacje będzie

    niechce cie martwic ale koszt kanalizy to tyle ile m3 wody.
    Odrazu wystap o zalozenie osobnego licznika na wode do podlewania.

  • 9. Data: 2010-01-28 17:43:08
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...

    >niechce cie martwic ale koszt kanalizy to tyle ile m3 wody.
    >Odrazu wystap o zalozenie osobnego licznika na wode do podlewania.

    Tak tak. To wiem. U nas to nawet więcej niż cena wody.
    Dodatkowy licznik oczywstością ale tez szambo przerobię na zbiornik ne
    deszczówkę.
    Podlewając trawnik w letnie susze zużycie wody bywało dwukrotnie wyższe niż
    w zimie :)
    Taki zbiornik to będzie naprawdę niezła sprawa. Jest to trzykomorowe
    betonowe szambo łącznie 7tys litrów.
    Dwie komory napewno na wodę a w trzeciej być może zrobię biogazownie.
    U mnie trawy jest troszkę a i od sąsiadów chętnie przyjmę. OD wiosny do
    jesieni zrobi się kiszonkę a z kiszonki w zimie biogaz. Agregat prądotwórczy
    i jazda. Będzie jasno i ciepło zarazem.

    Marek

  • 10. Data: 2010-01-28 20:10:18
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
    >niechce cie martwic ale koszt kanalizy to tyle ile m3 wody.

    Dwa razy tyle ile m3 wody

    Kris