  • 21. Data: 2012-06-19 23:24:12
    Temat: Re: nowe Prawo Budowlane
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    Amir <d...@g...pl> napisał(a):

    > http://www.wprost.pl/ar/328249/Polacy-zaplaca-podate
    k-katastralny-Rzad-rozwiewa
    > -watpliwosci/

    > Ciezko to widze, beda ludziska wychodzic na ulice, ludzie nabrali
    > kredytów, splacaja nieraz zyjac na granicy swoich finansów
    > jak dowala im po 6-10k rocznie, to tak jak by dodatkowy kredyt na cale
    > zycie, na który spora czesc spoleczenstwa nie bedzie stac/
    >
    > Kto wyceny tych domów i mieszkan bedzie robil i kto za tozaplaci?
    >
    > A co z staruszkami co maja mieszkania w centrach miast, nieraz warte krocie?
    >

    > pozdrawiam
    > AT

    Nikt nie będzie wychodził na ulice. Polacy po prostu wybrali zły sposób na
    zaspokojenie potrzeb mieszkaniowych. Podatek katastralny jest tego
    konsekwencją. dwadzieścia lat temu nie warto go było wprowadzić bo to podatek
    od wartości księgowej z uwzględnioną amortyzacją. Jak spółdzielnia sprzedawała
    członkom mieszkania po 10 tysięcy to podatek katastralny by wyniósł 100
    złotych ( słownie sto złotych) rocznie. To inne podatki związane z gruntem
    były wyższe. Ale po sprzedażny takiego mieszkania na wolnym rynku podatek
    będzie naliczany od ceny transakcji. I już warto państwu się schylić po kasę.
    Daję sobie kutasa w talarki pociąć że w jakimś komputerze w ministerstwie od
    podatków jest wykres z dwoma słupkami. Na jednym bieżące wpływy z obecnych
    podatków związanych z nieruchomościami. Na drugim symulacja wpływów z podatku
    katastralnego gdyby był. rząd wprowadzi podatek katastralny w momencie kiedy
    wpływy z podatku katastralnego przekroczą wpływy z tego obowiązującego
    podatku. Żadne ględzenia polityków nie mają z tym nic wspólnego. Wycena jest
    prosta i każdy podatnik będzie ją sam robił. Zna cenę jaką zapłacił. odejmie
    od niej 3% rocznie z tytułu amortyzacji i od tego co wyjdzie policzy 1% (
    zakładam że to będzie w okolicy jednego procenta). Możesz sobie policzyć ile
    podatku katastralnego zapłaci staruszek co dwadzieścia lat temu kupił od
    spółdzielni albo od miasta mieszkanie za 10 tysięcy. Zapłaci mniej niż teraz
    płaci podatków różnych związanych z nieruchomością.

  • 22. Data: 2012-06-20 08:11:34
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Uzytkownik "kiki" <l...@l...net> napisal w wiadomosci

    > "TomaszZ" <a...@w...pl> wrote in message
    googlegroups.com...

    k-katastralny-Rzad-rozwiewa-watpliwosci/

    > Gdyby wprowadzili to rozwale dom i wyjade do Chin. Nawet dzialki nikt nie
    > wezmie bo tylko klopot.
    > Wezme maszyne i kaze bez zadnego pozwolenia na rozebranie rozwalic i gruz
    > zabrac.

    Unia kaze, zydk rostowski postraszy ze jak nie wprowadzimy katastru to
    zlotówka poleci bo cos tam, zydki potrzasna i zacznie leciec, kredytobiorcy
    walutowi trzesac dupami (jakies 40% inwestorów) beda siedziec ciuchutkooo i
    ani nie pierdna, malo tego beda glosic wszem ze kataster potrzebny i ze
    konieczny bo zlotówka na pysk poleci. W TV madre glowy beda biadolic o losie
    polski i zlotówki bo bez katastru katastrofa nas czeka.

    Marek

  • 23. Data: 2012-06-20 22:20:04
    Od: Kazimierz Debski <k...@o...eu>

    > były wyższe. Ale po sprzedażny takiego mieszkania na wolnym rynku podatek
    > będzie naliczany od ceny transakcji. I już warto państwu się schylić po kasę.

    A na jakiej podstawie zostanie wyznaczona wartość mojego domu?
    Dom ma 40 lat, zbudowany przez rodziców na działce darowanej przez
    rodziców matki, ja zrobiłem remont kapitalny. Nikt tego jeszcze ani nie
    sprzedał ani nie kupił i nawet nie planuje.

    Pytam poważnie.

    Kazek

  • 24. Data: 2012-06-20 22:50:17
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

> [...]
    > matki, ja zrobiłem remont kapitalny. Nikt tego jeszcze ani nie sprzedał ani

    Poważnie, to na miejscu ustawodawcy, aby właśnie nie nikt nie musiał
    powoływać jakiś rzeczoznawców, robić wycen, kosztorysów... to bym
    wpisał do ustawy, rozporządzenia czy czegoś tam ;) ...

    ... że każdy właściciel wypełniając deklarację podatkową / katastralną,
    sam podaje wartość nieruchomości - i tyle - z małym kruczkiem, aby
    ludzie nie zaniżali zbytnio wartości... np. że Urząd Miasta / Gminy czy
    skarbowy czy ktoś / coś - może odkupić taką nieruchomość (w jakimś
    sensownie krótkim terminie) za kwotę np. 150% podanej w deklaracji.

    Zatem tak "wyznacz wartość swojego domu" aby nie mieć żalu rozstać
    się z nim za np. przykładowe 150% zadeklarowanej wartości. ;)

  • 25. Data: 2012-06-21 07:31:57
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Aleksander" <f...@f...fake> napisał w wiadomości
> [...]
    > skarbowy czy ktoś / coś - może odkupić taką nieruchomość (w jakimś
    > sensownie krótkim terminie) za kwotę np. 150% podanej w deklaracji.

    przymusowe odkupienie bedzie niezgodne z konstytucją. Co innego prawo
    pierwokupu - ale to niewiele pomoże :)

    b.

  • 26. Data: 2012-06-21 09:16:55
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Budyń" <b...@g...pl> wrote in message

    > przymusowe odkupienie bedzie niezgodne z konstytucją. Co innego prawo
    > pierwokupu - ale to niewiele pomoże :)

    Ale to przecież tak działa, że nie musisz płacić podatku katastralnego.
    Tylko, że dopisują ci go do hipoteki i zabiorą w końcu nieruchomość.
    Będzie rewolucja kiedyś. Ci u władzy powinni kończyć jak Tymoszenko albo
    lepiej jak Kadaffi. I tak się pwenie kiedyś skończy. Przecież nie można
    wybierać kogoś kto jest przeciwko nam.

  • 27. Data: 2012-06-21 09:25:19
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "kiki" <l...@l...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > Będzie rewolucja kiedyś. Ci u władzy powinni kończyć jak Tymoszenko albo
    > lepiej jak Kadaffi. I tak się pwenie kiedyś skończy. Przecież nie można

    Wystarczy wynająć dożywotnio pokój zaufanej osobie, np. bratu, wpłacić
    podatek od umowy z góry za cały okres do US i już nikt ci takiego domu
    choćby z pierdylionem hipotek nie zabierze.

    Marek

  • 28. Data: 2012-06-21 11:27:45
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 21 Jun 2012 09:25:19 +0200, 4CX250 napisał(a):

    > Wystarczy wynająć dożywotnio pokój zaufanej osobie, np. bratu, wpłacić
    > podatek od umowy z góry za cały okres do US i już nikt ci takiego domu
    > choćby z pierdylionem hipotek nie zabierze.

    A jakas podstawe w postaci przepisow umiesz podac...?

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 29. Data: 2012-06-21 12:19:52
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A jakas podstawe w postaci przepisow umiesz podac...?

    Nie znam podstawy prawnej ale już ze dwie osoby mi to mówiły że bank jest
    bezradny w takiej sytuacji.

    Marek

  • 30. Data: 2012-06-21 13:50:55
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Nie znam podstawy prawnej ale już ze dwie osoby mi to mówiły że bank jest
    > bezradny w takiej sytuacji.

    Z tego co wiem to tak działa tzw. "umowa dożywocia", ale nie ma to wiele
    wspólnego z wynajmem. W przypadku takiej umowy lokator ma prawo do
    korzystania z np. jednego pokoju kuchni i łazienki (zależnie od tego co
    zostanie wpisane) do końca życia i nawet jeśli mieszkanie zostanie
    sprzedane/zlicytowane to nowy właściciel i tak nie może go wygonić, więc
    takiego mieszkania nikt nie chce kupić.

    Swego czasu sporo dziadków na podstawie takiej umowy darowywało swoje
    mieszkania wnukom zachowując gwarancję możliwości mieszkania aż do śmierci
    nawet gdyby taki wnuczek wpadł w długi. IMO bardzo rozsądne bo o ile ktoś
    może ufać swoim wnukom, że go nie wyrzucą o tyle nigdy nie ma pewności czy
    np. nie spowodują wypadku za który będą musieli płacić odszkodowanie i
    komornik zajmie mieszkanie, a wtedy bez takiej umowy eksmisja do lokalu
    socjalnego.

    Pozdrawiam
    Ergie