  • 1. Data: 2012-06-18 22:29:51
    Temat: nowe Prawo Budowlane
    Od: Art <I...@i...pl>

    http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/624008,co_nas_
    czeka_nowego_w_prawie_budowlanym.html

    jeszcze kilka takich zmian i zacznę chwalić ekipę Donalda

  • 2. Data: 2012-06-19 10:38:40
    Temat: Re: nowe Prawo Budowlane
    Od: TomaszZ <a...@w...pl>

    On 18 Cze, 21:29, Art <I...@i...pl> wrote:
    > http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/624008,co_nas_
    czeka_nowego_w_pr...
    > jeszcze kilka takich zmian i zaczn chwali ekip Donalda

    A jak juz zbudujesz to...

    http://www.wprost.pl/ar/328249/Polacy-zaplaca-podate
    k-katastralny-Rzad-rozwiewa-watpliwosci/

    i w majestacie prawa wyladujesz na ulicy.

    pozdrawiam
    T.

  • 3. Data: 2012-06-19 11:29:05
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    http://www.wprost.pl/ar/328249/Polacy-zaplaca-podate
    k-katastralny-Rzad-rozwiewa-watpliwosci/

    > i w majestacie prawa wyladujesz na ulicy.

    Ciezko to widze, beda ludziska wychodzic na ulice, ludzie nabrali
    kredytów, splacaja nieraz zyjac na granicy swoich finansów
    jak dowala im po 6-10k rocznie, to tak jak by dodatkowy kredyt na cale
    zycie, na który spora czesc spoleczenstwa nie bedzie stac/

    Kto wyceny tych domów i mieszkan bedzie robil i kto za tozaplaci?

    A co z staruszkami co maja mieszkania w centrach miast, nieraz warte krocie?

    pozdrawiam
    AT

  • 4. Data: 2012-06-19 11:56:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 19.06.2012 11:29, Amir pisze:

    > Kto wyceny tych domów i mieszkan bedzie robil i kto za tozaplaci?
    >
    > A co z staruszkami co maja mieszkania w centrach miast, nieraz warte krocie?

    A co ze staruszkami, co kiedyś kupili sobie Mercedesa S-klasse, a teraz
    nie mają pieniędzy na ich utrzymanie?

    Pamiętaj, o kilku rzeczach:

    1. w każdym projekcie jest pewna "kwota wolna od podatku" liczona od
    mieszkającego łebka - idea jest taka, żeby przeciętna rodzina
    mieszkająca w przeciętnym mieszkaniu była wolna od tego podatku lub
    płaciła go w wysokości porównywalnej z obecnym podatkiem od nieruchomości

    2. wielu kupiło sobie mieszkania i grunty jako lokaty kapitału - co
    doprowadziło do sztucznego nadmuchania ich cen; podatek katastralny przy
    powyższym założeniu uderzyłby głównie w takich trzymających łapę na
    nieruchomościach-lokatówach

    3. biorąc pod uwagę 1 i 2 wartość nieruchomości by spadła... co by
    obniżyło podstawę opodatkowania

    4. projekty uwzględniają jeszcze odliczenia od podatku kosztów
    utrzymania i remontów budynku - to z kolei ukróciłoby menelstwo
    mieszkające w lokalach w atrakcyjnym miejscu, a dopuszczającym do
    niszczenia nawet całego budynku

    Jasne, stracą ci, co kupowali na ryzykowny kredyt (100% i więcej) "na
    górce" - ale cóż, tak to jest jak się kupuje "na górce".

    Prywatnie z czysto egoistycznych pobudek jestem przeciwny temu podatkowi
    (chyba że "kwota wolna" będzie dostatecznie wysoka albo będzie można
    wliczyć jako lokatorów z mniejszą "kwotą wolą" np. koty ;) ) ale jestem
    w stanie dostrzec też jego pozytywne aspekty bez robienia histerii
    "rabunek i wyrzucanie staruszków na bruk".

    A'propos staruszków - wyobraź sobie takiego staruszka, który "za komuny"
    dostał kwaterunek w centrum, wykupił to mieszkanie "za złotówkę" i teraz
    siedzi na 100m2 lokalu wartego miliony i jeszcze domaga się dopłat do
    czynszu...

    Sentyment sentymentem, ale zawsze może lokal sprzedać, kupić domek "na
    wsi", pomóc finansowo dzieciom/wnukom i mu jeszcze na wycieczkę dookoła
    świata starczy. A w centrum lokal weźmie jakaś firma, która będzie
    płacić pełen podatek bez "bonusu lokatorskiego".

  • 5. Data: 2012-06-19 12:32:55
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-06-19 11:56, Andrzej Lawa pisze:
    > 3. biorąc pod uwagę 1 i 2 wartość nieruchomości by spadła... co by
    > obniżyło podstawę opodatkowania
    I nagle okazałoby się, że nieruchomości będące zabezpieczeniem kredytów
    na nie - nie mają już wartości wystarczającej do zabezpieczania kredytu,
    więc umowa kredytowa do kosza, kredyt do spłacenia natychmiastowego lub
    szukaj dodatkowego zabezpieczenia?

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 6. Data: 2012-06-19 12:39:54
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-06-19 12:32, BartekK pisze:
> [...]
    > na nie - nie mają już wartości wystarczającej do zabezpieczania kredytu,
    > więc umowa kredytowa do kosza, kredyt do spłacenia natychmiastowego lub

    Podatek katastralny to nie jest zły podatek.
    Tyle, że nie w naszej rzeczywistości.
    Gdyby istniały tylko - podatek pogłówny i katastralny, państwo nie
    wpieprzało się w życie obywateli, to owszem.
    Mamy jednak podatki *we wszystkim* jawne, ukryte + dochodowy jako kara
    dla przedsiębiorczych.
    To jest rozbój w biały dzień aby przy tak ogromnym opodatkowaniu jaki
    mamy w Polsce myśleć jeszcze o katastralnym.
    Socjalizm jednym słowem

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 7. Data: 2012-06-19 13:04:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 19.06.2012 12:32, BartekK pisze:
> [...]
    > na nie - nie mają już wartości wystarczającej do zabezpieczania kredytu,
    > więc umowa kredytowa do kosza, kredyt do spłacenia natychmiastowego lub

    Nie histeryzuj - to dość powszechnie się zdarzało u tych, co brali
    kredyt na 100% lub więcej "na dołku" franka (w skrajnym przypadku wzrost
    kwoty kredytu w złotówkach był ponad dwukrotny). Póki grzecznie spłacasz
    nie jest w interesie banku podejmowanie takich drastycznych kroków - w
    najgorszym przypadku do raty dochodziło ubezpieczenie.

  • 8. Data: 2012-06-19 13:12:27
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

> [...]
    > mieszkająca w przeciętnym mieszkaniu była wolna od tego podatku lub
    > płaciła go w wysokości porównywalnej z obecnym podatkiem od

    większość projektów które sie pojawiały dokłądnei tak właśnie miały
    wyglądać.

    Właściciel nieruchomości musi zdeklarować która nieruchomość jest jego
    mieszkalną nieruchomością a za tę płaci niski podatek (podobny do starego)
    za pozostałe płaci sie normalny dość wysoki. Mają być jeszcze preferencje w
    podatku dla właścicieli nieruchomości mieszkaniowych czyli takich które
    służą pod wynajem mieszkań. Takim podatkiem można jakość kształtować rynek
    nieruchomości.

    W tej chwili zakup nieruchomości jest doskonała lokatą kapitału, bo nic
    praktycznie nie kosztuje a jest szansa dużego zysku co więcej zysku
    nieopodatkowanego jesli sie nieruchomość sprzeda po odpowiednio długim
    okresie czekania.

    Czemu tyle firm ląduje forsę w pola które potem leżą odłogiem, bo to nic nie
    kosztuje.

  • 9. Data: 2012-06-19 13:31:29
    Od: "RobertP." <r...@p...onet.pl>

    On Tue, 19 Jun 2012 11:56:16 +0200, Andrzej Lawa
    <a...@l...spam_precz.com> wrote:

    > Pamiętaj, o kilku rzeczach:

    [ciach]

> [...]
    > utrzymania i remontów budynku - to z kolei ukróciłoby menelstwo
    > mieszkające w lokalach w atrakcyjnym miejscu, a dopuszczającym do

    Oczami wyobraźni już widzę tę armię urzędników weryfikujących
    papierkologię z takim odliczaniem związaną, wymyślających nowe formularze,
    zaświadczenia i certyfikaty i podatników udowadniających że nie są
    wielbłądami. No ale koszty redystrybucji podatków są mało istotne,
    najwyżej podniesie się stawki, żeby słupki się zgadzały.

> [...]
    > dostał kwaterunek w centrum, wykupił to mieszkanie "za złotówkę" i teraz
    > siedzi na 100m2 lokalu wartego miliony i jeszcze domaga się dopłat do

    Znając nasze realia, to taki staruszek, jako lokator "wrażliwy społecznie"
    (patrz: "odbiorca wrażliwy społecznie" w przypadku uwolnienia cen energii
    elektrycznej) zostanie z takiego podatku zwolniony. Bo np. siedzi w szarej
    strefie i nie wykazuje dochodów, jest transwestytą, był górnikiem,
    pracował w mundurowce, był nauczycielem, sędzią, itd. itp. w zależności od
    tego która grupa wyborców będzie w danym momencie języczkiem uwagi
    rządzących. A ten, co całe życie zapieprzał po kilkanaście godzin dziennie
    na własne cztery kąty, na każdym kroku płacąc podatki, jak zwykle dostanie
    w dupę (bo to wielki burżuj i wypada mu 12m2 na osobę, a nie tak jak w
    "przeciętnej rodzinie" o której pisałeś 10m2 na osobę).

    RobertP.

  • 10. Data: 2012-06-19 13:39:23
    Od: "RobertP." <r...@p...onet.pl>

    On Tue, 19 Jun 2012 13:12:27 +0200, Marek Dyjor <m...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    > preferencje w podatku dla właścicieli nieruchomości mieszkaniowych czyli
    > takich które służą pod wynajem mieszkań. Takim podatkiem można jakość

    To brzmi nawet rozsądnie, ale to o czym już pisałem: znając polskie realia
    boję się, że każda, nawet najlepsza idea, zostanie przez naszych
    rządzących prędzej czy później wypaczona. A ponieważ wygląda na to, że co
    niektóre samorządy są na skraju duuużych kłopotów finansowych, obawiam
    się, że będzie to raczej prędzej.

    RobertP.