    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: nowe rury z studni
    Date: Sat, 3 Feb 2018 22:22:27 +0100

    Pan Jacek Maciejewski napisał:

    > Dlatego twierdzę że jeśli musimy kłaść rurę z wodą za
    > płytko, to osłaniamy ją termicznie tylko od góry.

    To też prawda. Gdyby tak rurę położyć pół metra pod ziemią,
    od góry nakryć całymi arkuszani styropianu i zasypać -- to
    nie zamarznie. Jak w czasie dziesięciostopniowych mrozów
    nawali śniegu, to po pewnym czasie od spodu zaczyna topnieć,
    nawet roślinki różne zielone zaczynaja wegetację. Nie wiem
    jaką dokładnie lambdę ma puszysty śnieg, ale może być to
    coś zbliżonego do styropianu.

    Jarek

    --
    Na całej połaci -- śnieg.