eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanienowo budowane domki - widoki z wycieczki, długie i nudne. › Re: nowo budowane domki - widoki z wycieczki, długie i nudne.
    From: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: nowo budowane domki - widoki z wycieczki, długie i nudne.
    Date: Tue, 28 Aug 2012 15:50:29 +0200

    Użytkownik "ToMasz" <a...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:k1ggh1$27h$1@usenet.news.interia.pl...
    > witam
    >
    > Czytam tą grupę od dawna, bo pewno sam kiedyś ucieknę z miasta i wybuduje
    > jakiś Domek. Ostatnio przejechałem 1500km po polskich wsiach, głównie po
    > pomorzu i obserwowałem co ludzie budują. Wygląda to tak, że królują domki
    > które rysują dzieci w przedszkolu. Czyli na podstawie prostokąta, dach
    > 2spadzisty, ok 45stopni, mały ganeczek po środku.

    Wypisz, wymaluj - mój domek. Dom maksymalnie prosty, dach dwuspadowy o kącie
    nachylenia 42 stopnie, ganku brak - po co? Jeszcz balkon był w oryginalnym
    projekcie ale kazałem architektowi wymazać - po co komu balkon jeśli jest do
    dyspozycji całkiem spory ogród?

    Dlaczego taki dom wybraliśmy (a wybieraliśmy bez mała 5 lat, wertując
    tysiące projektów)... Z trzech powodów:
    1. Niższe koszty budowy (i łatwość samej budowy, mniej możliwości
    popełnienia fuszerek, np. ocieplenie, uszczelnie balkonu itp.).
    2. Niższe koszty eksploatacji (zwarta bryła, brak lukarn, wykuszy itd.).
    3. Podobają mi się takie "stodoły". Może dlatego, że jako dziecko i
    nastolatek mieszkałem właśnie w takiej stodole...

> [...]
    > osiągnęła szczyt. Ludzie kupują działki, bulą kasę za projekt, budują dom,
    > w którym źle zrobione są "szczyty" styropian klejony na "packi" a pierwszy
    > huragan zerwie dach. Może się mylę, ale w tvn24 widać nowe pozrywane dachy
    > dwuspadziste, a kostki z lat 70siatych stoją zdrowe?
    > Nie potrafię uciec przed porównaniem rozwoju budownictwa w ostatnich 40
    > latach, do rozwoju innych dziedzin techniki. Bo ja w praktyce nie widzę
    > żadnego rozwoju. Napewno każdy dom ma super ocieplenie, ale nie wymyślono
    > go daaawno temu, a jedynie chłodna kalkulacja wymusza jego stosowanie.

    Czego byś oczekiwał, jakich rozwiązań? Nowoczesnych rozwiązań jest mnóstwo i
    pewnie można byłoby je zastosować, ale czy jest sens ekonomiczny? Ja
    ocieplam dach wełną, CWU będę grzał gazem, a okna wstawiłem dwuszybowe.
    Gdyby mi nie zależalo na pieniądzach, dach pewnie ociepliłbym pianką,
    zamontowałbym solary do CWU a okna wstawiłbym superoszczędne trzyszybowe...

> [...]
    > się buduje czy patent miał jakieś wykluczające go wady. Widziałem jak
    > stawiano budynek (hale) z takich płyt, które były wykonane w postaci
    > kanapek : blacha0.8mm/15cm pianka/blacha0.8mm. za drogie? blacha nie
    > modna?
    > Czy nie lepiej byłoby zrobić płaski dach, i "walnąć" na niego płynny
    > plastik, a niżeli kombinować bale drewnianie grube, cieńsze, listwy
    > deseczki i dachówki na 2 razy większą powierzchnie niż podłoga w domu?
    > Pewno nie, skoro tak się nie robi, ale proszę uprzejmie wytłumaczcie mi
    > jak laikowi dlaczego królują "chatki misia uszatka"

    Komfort życia i ekonomia. Jak by się mieszkało w domu z blachy/betonu? I ile
    taki dom kosztuje?