eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanienowo budowane domki - widoki z wycieczki, długie i nudne. › Re: nowo budowane domki - widoki z wycieczki, długie i nudne.
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Tue, 28 Aug 2012 11:53:40 -0700 (PDT)
    Subject: Re: nowo budowane domki - widoki z wycieczki, długie i nudne.
    From: Marek <m...@g...com>

    On 27 Sie, 21:07, ToMasz <a...@p...fm> wrote:
    > witam
    >
    > Czytam tą grupę od dawna, bo pewno sam kiedyś ucieknę z miasta i
    > wybuduje jakiś Domek. Ostatnio przejechałem 1500km po polskich wsiach,
    > głównie po pomorzu i obserwowałem co ludzie budują. Wygląda to tak, że
    > królują domki które rysują dzieci w przedszkolu. Czyli na podstawie
    > prostokąta, dach 2spadzisty, ok 45stopni, mały ganeczek po środku.
    > Projekty bardziej "wypasione" mają wystające okna w dachu i bardziej
    > rozbudowane kształty...
    > Sam sobie postawiłem pytanie czego właściwie bym chciał? Nie wiem. Wiem
> [...]

    Kiedys dyskutowalem na temat - dachy plaskie/spadziste, wplyw
    urzednikow na to, co ma sie budowac, z jednym Dunczykiem.

    Dunczyk ( inteligentny - nauczyciej w szkole sredniej) opowiedzial, ze
    w Danii, w latach powojennych, wybudowano sporo domow z plaskimi
    dachami, sadzac, ze jest to tansze rozwiazanie.

    Po latach, okazalo sie, ze domy z plaskimi dachami sa w o wiele
    gorszym stanie technicznym, niz starsze domy z dachami spadzistymi.
    Te, z plaskimi - wymagaly wielu napraw, remontow, czy wymiany calej
    konstrukcji stropo-dachu.

    Z tego powodu, urzad budowlany, ktory kierowal sie rzeczywistym
    interesem kolejnych pokolen Dunczykow ( co to za interes, odziedziczyc
    dom, wymagajacy gruntownego remontu...?)ustanowil prawa stanowiace
    zakaz budowy nowych domw z takimi dachami, orar powazne zachety
    finansowo-podatkowe dla ludzi, ktorzy mieli zamiar dobudowania dachu
    spadzistego na domach, ktore mialy plaski.

    Rzad uznal, ze budowanie takich domow ( z plaskim dachem) , rujnuje
    mlodsze pokolenia, zamiast stwarzac mozliwosc akumulacji majatku.
    Dziedziczenie domow bedacych w dobrym stanie, zacheca mlodych ludzi do
    inwestowania w nowoczesne rozwiazania, zamiast topic peniadze w
    naprawe tego, co starzy spieprzyli.

    Udowodniono, ze w domach z dachem spadzistym, stanowczo lepiej odbywa
    sie cyrkulacja ciepla i wymiana powietrza wilgotnego na suche.