  • 11. Data: 2017-01-18 10:26:03
    Temat: Re: nowy piec z zasobnikiem na ekogrosze w starej instalacji CO
    Od: a...@g...com

    Witam

  • 12. Data: 2017-01-18 12:19:54
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 23.12.2014 o 13:13, ziggy1 pisze:
    > witam
    >
    > od razu napisze ze teoretykom dziekuje.
    dawno dawno temu, moi dziadkowie mieli robione ogrzewanie centralne na
    węgiel. grube rury stalowe, piec niewiadomego pochodzenia, działało ze
    20 lat. jak byłem mały, ktoś ich namówił na zamontowanie pieca gazowego,
    w ten stary układ. okazało sie to kompletną porażką. rachunki były
    horrendalne. prawie wszyscy zwalali winę na gówniany piec, no i
    nieocieplone ściany. dziadkowie pomarli, a piec, prawie nieużywany
    został. Zabrałem go do innego domu, do nowej instalacji z cieńkich rurek
    i.. piec bił rekordy oszczędności. (w tym roku pojechał na złom, miał 27
    lat!!!)
    Tyle z podobnej praktyki. ilość wody może być problemem, (pompa tam
    chyba jest?) szczególnie jeśli piec będzie na styk, albo trochę mu mocy
    braknie. A czy w tym układzie piec będzie działał w zakresie
    optymalnych warunków pracy? Fajnie by było, ale to jeszcze nie jest 100%
    gwarancja zadowolenia
    ToMasz

  • 13. Data: 2017-01-18 13:00:33
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 18 stycznia 2017 12:19:55 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:

> [...]
    > został. Zabrałem go do innego domu, do nowej instalacji z cieńkich rurek
    > i.. piec bił rekordy oszczędności. (w tym roku pojechał na złom, miał 27

    zabrales piec z nieocieplonego budynku do cieplejszego wiec zdziwienia nie powinno
    byc ze jest lepiej. Srednica rurek znaczenia nie ma prawie zadnego.

    Tak wiem, dyskutujemy w starym wątku :)

    b.

  • 14. Data: 2017-01-18 16:51:45
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zycie bez mitow sensu by nie mialo, w grube rury wchodzi wiecej wody i dlatego trzeba
    wiecej energii zeby ja ugrzac. Racja ale raz sie grzeje wiecej a na wiosne sie to
    odbiera. Tez moglbym wysnuc teze ze grzanie brykietem jest drozsze od grzani paletem
    pomimo ze brykiet tanszy. Ja mieszkam na osiemdziezieciu metrach sasiad na
    dziewiecdziesieciu. Obydwaj mamy nad soba strych nieuzytkowy. Mam nad soba sufit,
    polepe, z 40 cm matedialow izolacyjnych. Sasiad ma sufit i polepe. On jest grzany od
    spodu a ja mam dwa pustostany pod soba. On zuzywa 30 kilogramow brykietu po 0,6
    zlotych za kilogram na dobe. Moj piec spala na dobe ok 8 kilogramow peletu po 1zl/kg.

  • 15. Data: 2017-01-18 20:02:34
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > zabrales piec z nieocieplonego budynku do cieplejszego
    nie. do parę lat starszego (obydwa około setki) z cieńszymi murami bez
    ocieplenia. historia tylko aby dowieść sprawności pieca.
    > wiec zdziwienia nie powinno byc ze jest lepiej. Srednica rurek znaczenia nie ma
    prawie zadnego.
    ale "COS" ją ustala. Tylko nie czytaj teraz: "...znów się zemną nie
    zgadza" Kiedyś rurki ustalało się na conajmniej cal. ja pierwsze
    instalacje samemu sobie robiłem w miedzi, o ile pamietam fi12. ostatnio
    robiłem w pexie i..... tam wewnętrzna średnica jest jeszcze mniejsza niż
    miedziane fi 12. skąd tendencja do zawężania średnic? W miedzi może na
    to wpływać cena materiału. ale w pexie?
    > Tak wiem, dyskutujemy w starym wątku :)
    na polsat history jest reklama jakiegoś zaworu wodnego danfosa,
    sterowanego czasem lub / i wifi. Skoro takie coś ktoś sprzedaje to
    znaczy że są korzyści z obniżania temperatrury.
    ToMasz

  • 16. Data: 2017-01-18 20:17:09
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 18 stycznia 2017 20:02:35 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:

    > nie. do parę lat starszego (obydwa około setki) z cieńszymi murami bez
    > ocieplenia. historia tylko aby dowieść sprawności pieca.

    no to cóż sie z tobą spierac - na zuzycie energii budynku główny wpływ ma srednica
    rurki. No niech ci bedzie :-)

    > ale "COS" ją ustala. Tylko nie czytaj teraz: "...znów się zemną nie
    > zgadza" Kiedyś rurki ustalało się na conajmniej cal.

    duza srednica wynikala kiedys z tego ze układy były grawitacyjne - potrzebne byly
    male opory przeplywu.

    b.

  • 17. Data: 2017-01-18 20:24:16
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Teraz żaden problem zrobić podłogowe grawitacyjna. Tylko się nikomu nie chce

  • 18. Data: 2017-01-18 20:41:24
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 18 stycznia 2017 20:24:17 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Teraz żaden problem zrobić podłogowe grawitacyjna. Tylko się nikomu nie chce

    w parterowym budynku?

    b.

  • 19. Data: 2017-01-18 21:05:53
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-01-18 o 20:02, ToMasz pisze:

    > nie. do parę lat starszego (obydwa około setki) z cieńszymi murami bez
    > ocieplenia. historia tylko aby dowieść sprawności pieca.

    Ty to jesteś jak ten radziecki naukowiec, który po kolei wyrywał musze
    nogi i za każdym razem mówił do niej "???? ????", a mucha szła.
    Kiedy już wyrwał jej wszystkie nogi i powtórzył "???? ????", a mucha już
    nie poszła to stwierdził, że mucha po wyrwaniu wszystkich nóg ogłuchła.
    Kolego. Ilość wody w instalacji nie ma znaczenia, a w wielu przypadkach
    większa ilość wody poprawia sprawność kotła, zwłaszcza kotłów na paliwa
    stałe.

    > ale "COS" ją ustala.

    Wiele czynników i dotyczy to głównie minimalnej średnicy.

> [...]
    > tam wewnętrzna średnica jest jeszcze mniejsza niż miedziane fi 12.
    > skąd tendencja do zawężania średnic? W miedzi może na to wpływać cena

    Wiesz, że są Pexy o średnicach 20, 26, 35mm i większych?
    Zawężanie w Pexach także podyktowane jest kosztami, bo o ile sama rura
    nie jest droga to drogie są złączki i tak np. firmowy trójnik do PEX-a o
    średnicy 26mm kosztuje nawet 30-50zł, a do PEX-a 35mm nawet prawie 100zł

    > na polsat history jest reklama jakiegoś zaworu wodnego danfosa,
    > sterowanego czasem lub / i wifi. Skoro takie coś ktoś sprzedaje to
    > znaczy że są korzyści z obniżania temperatrury.
    > ToMasz

    Raczej korzyści są z naiwnych ludzi, którym można wmówić bzdury, a
    później sprzedać co się chce. Tak samo wielu pseudohydraulików wmawia
    głupoty ludziom, że jak wymienią porządną, stalową instalacje na cienkie
    plastiki to będzie oszczędniej. Cel jest jeden - namówić inwestora na
    dodatkowe koszty robocizny i wcisnąć inwestorowi materiał po zawyżonych
    cenach oraz zarobić na rurach wywiezionych na złom :)

  • 20. Data: 2017-01-18 21:06:01
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Teraz żaden problem zrobić podłogowe grawitacyjna. Tylko się nikomu nie chce

    Kogutek przestań pieprzyć od rzeczy :)