    From: "HANA" <h...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: o jeziorze
    Date: Thu, 17 Jul 2014 01:29:06 +0200

    Użytkownik "Budyń" <b...@r...pl> napisał w wiadomości
    news:95ea0087-42fb-4297-beeb-810c8f87ee15@googlegrou
    ps.com...
    W dniu wtorek, 15 lipca 2014 07:41:21 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > widze ze do mnie pijesz - dawaj w punktach te niezgodnosci.

    ok, znalazlem pytania w tamtym watku
    >Wskaż więc w którym miejscu katechizm KK dopuszcza możliwość stosowania
    >środków antykoncepcyjnych?

    KK nie dopuszcza do stosowania srodkow antykoncepcyjnych, ze niby ja to
    napisalem? Link dawaj. Ba, powiem wiecej, nawet metody naturalne moga byc (z
    punktu widzenia katolika) złe.

    >Wskaż w którym miejscu katechizmu KK dopuszcza aborcję.

    Par 2263 katechizmu.
    masz tu jakis cytat:
    Jeśli stoimy przed wyborem między życiem dziecka a życiem matki, etyka
    dopuszcza wybór życia kobiety. Etycy powołują się tu na tzw. zasadę
    podwójnego skutku. Sformułował ją w XIII w. św. Tomasz z Akwinu w "Sumie
    teologicznej". Odnosiła się ona do zabójstwa agresora. Św. Tomasz dopuszczał
    sytuację, że z samoobrony może wyniknąć dwojaki skutek: zachowanie własnego
    życia oraz zabójstwo napastnika. Pierwszy skutek jest zamierzony, a drugi
    niezamierzony.

    Zasadę podwójnego skutku przytacza Katechizm Kościoła Katolickiego. Odnosi
    się ona także do sytuacji, gdy zagrożone jest życie matki będącej w ciąży.
    Przy czym należy podkreślić, że poczęte dziecko nie jest w żadnej sytuacji
    niesprawiedliwym agresorem.

    -- Zgodnie z tą zasadą Kościół dopuszcza np. sytuację, gdy istnieje
    konieczność usunięcia macicy zaatakowanej przez nowotwór, nawet gdy kobieta
    jest w ciąży, co oznacza śmierć dziecka. Zaniechanie działań medycznych
    mogłoby spowodować śmierć zarówno matki, jak i dziecka -- wyjaśnia profesor
    teologii moralnej ks. Stanisław Warzeszak. I tłumaczy, że śmierć dziecka,
    która jest następstwem działania medycznego, nie jest działaniem
    zamierzonym, lecz tzw. drugim skutkiem, czyli z moralnego punktu widzenia
    działaniem dopuszczalnym.

    Zdecydowanie odpiera on zarzuty, że stosowanie w takim przypadku zasady
    podwójnego skutku to próba uspokojenia sumienia, a podjęte działanie
    sprowadza się ostatecznie do aborcji. -- To są dwie zupełnie inne sytuacje,
    diametralnie różniące się motywacjami. W przypadku aborcji celem jest
    zabicie dziecka nienarodzonego, w przypadku zastoso-wania zasady podwójnego
    skutku celem jest ratowanie życia, a utrata innego nie jest zamierzonym
    działaniem -- wyjaśnia różnice.

    i to byma nazwal:
    POZAMIATANE
    Budyn rulez