  • 1. Data: 2009-12-13 21:23:27
    Temat: obudowa wanny - jak zrobić podcięcie
    Od: "Alti" <a...@g...pl>

    Jak zrobić obudowę wanny tak aby przy podłodze było podcięcie na 5-10cm
    (możliwość wsadzenia stopy, zamontowaia podświetlenia, etc). Jak to
    technicznie rozwiązac żeby było dobrze. Trochę poszperałem w sieci ale
    konkretnego rozwiązania nie znalazłem....

    Wojtek

  • 2. Data: 2009-12-13 22:15:52
    Temat: Re: obudowa wanny - jak zrobić podcięcie
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Alti <a...@g...pl> wrote:
> [...]
    > Jak to technicznie rozwiązac żeby było dobrze. Trochę poszperałem
    > sieci ale konkretnego rozwiązania nie znalazłem....

    Ale chodzi Ci o rozwiązania w sensie "dizajnerskich" pomysłów, czy
    sposobu wykonania?
    Bo wykonanie silnie zalezy od tego, z czego zabudowa. Jeśłi GK na
    stelażu, to po prostu w GK dziurę stosowną trzeba wyciąć, wnękę
    odpowiednio zrobić z GK i tyle. Jeśli z gazobetonu, to normalnie,
    wycinasz w bloczkach stosowną dziurę, jeśli większa niż długość
    jednego bloczka ma być, przewidujesz tam jakieś nadproże z dwóch
    prętów zbrojeniowych czy jakiegos profila tynkarskiego.
    A czy dziurę robić na wylot a krótką, taką na dwie stopy w
    "roboczym" odstępie i traktować ją potem jako rewizyjny otwór do
    zaglądania pod wannę, na codzień przysłonięty "zaporą" zrobioną
    choćby z płytek doklejonych do czegoś stojącego na podłodze i
    suwanego ręką, jeśli trzeba pod wannę zajrzeć, czy może zrobić nie
    dziurę, a jedynie podcięcie przez całą długość wanny - to już
    kwestia co się bardziej podoba. Mi szczerze mówiąc oba rozwiązania
    wydają się paskudne, z przyczyn praktycznych wybieram krótką dziurę
    na wylot, zasłoniętą od wewnątrz płytką. Mam tak w obecnym
    mieszkaniu i uważam, że w zupełności wystarcza, nie musi być po
    całości.

    J.

  • 3. Data: 2009-12-13 22:34:24
    Od: ąćęłńóśźż <j...@g...pl>

    Ja murowałem z cienkich bloczków gazobetonowych, akurat się odpowiedni skos robił.
    Żeby montaż był szybszy, na początek ustawiałem pianką PU.

    A w kolejnej wannie po prostu fabryczną "trumnę" ze styropianu dałem.

    Bloczki były i tańsze, i lepsze (lepszy dźwięk przy opukiwaniu).
    JaC

    -----

  • 4. Data: 2009-12-14 16:26:02
    Od: Collet <r...@w...pl>

    On 13 Gru, 23:34, ąćęłńóśźż <j...@g...pl> wrote:
> [...]
    >
    > A w kolejnej wannie po prostu fabryczną "trumnę" ze styropianu dałem.
    >
    > Bloczki były i tańsze, i lepsze (lepszy dźwięk przy opukiwaniu).

    ja kladlem jeden bloczek na plasko i na ten kleilem drugi wysuniety
    lekko (15cm) .. noga sie miesci, a i halogen wejdzie

    nie jestem dobry w paincie wiec rysunek pogladowy ;-)

    http://img513.imageshack.us/i/beztytuuriv.png/

  • 5. Data: 2009-12-14 17:19:23
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Collet <r...@w...pl> wrote:

    > lekko (15cm) .. noga sie miesci, a i halogen wejdzie

    Ja przepraszam, ale muszę spytać: czy wnętrze kibla też
    podświetlacie halogenem? Bo po podświetlaniu tego typu wnęki chyba
    tylko to by jeszcze do kompletu zostawało :-)

    J.

  • 6. Data: 2009-12-15 17:48:46
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Ja przepraszam, ale muszę spytać: czy wnętrze kibla też podświetlacie
    > halogenem? Bo po podświetlaniu tego typu wnęki chyba tylko to by jeszcze
    > do kompletu zostawało :-)

    Rozumiem, ze u Ciebie w domu to tylko pojedyncze zyrandole ma srodku
    pomieszcenia (oczywiscie chinskie blade swietlowki)?

  • 7. Data: 2009-12-15 21:04:53
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Ghost <g...@e...pl> wrote:

    zostawało :-)

    > Rozumiem, ze u Ciebie w domu to tylko pojedyncze zyrandole ma
    > srodku
    > pomieszcenia (oczywiscie chinskie blade swietlowki)?

    Oczywiście, że tak i oczywiście, że nie chińskie blade świetlówki,
    muszą być normalne żarówki, bo w świetlówkach się kryształowe
    frędzle od tych żyrandoli nie błyszczą odpowiednio ;-)

    J.

  • 8. Data: 2009-12-17 00:38:09
    Od: "Alti" <a...@g...pl>

    > Ja przepraszam, ale muszę spytać: czy wnętrze kibla też podświetlacie
    > halogenem? Bo po podświetlaniu tego typu wnęki chyba tylko to by jeszcze
    > do kompletu zostawało :-)

    On to źle opisał. Facetowi chodziło o wstawke diodek, coś ala ukryty pod
    wnęką wąż świetlny co w wielu łazienkach daje fajny efekt świetlny. Nie
    służy ściśle oświetlaniu a jest elementem diseignerskim.
    Widzilem kilka łazienek ładnie podświetlony tą metodą ale zdarzały się też
    przegięcia czy nieumiejętne wpasowanie tych dodatków.

    Wojtek

  • 9. Data: 2009-12-17 12:05:23
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 17 Gru, 01:38, "Alti" <a...@g...pl> wrote:

> [...]
    > Widzilem kilka łazienek ładnie podświetlony tą metodą ale zdarzały się też
    > przegięcia czy nieumiejętne wpasowanie tych dodatków.

    Nie no, spokojnie :-) Ja zrozumiałem, że halogeny w tym miejscu, to
    kwestia ozdoby, nie oświetlenia, opory moje budzi sam fakt zwracania
    uwagi przez podświetlenie na taką wnękę.

    J.