  • 1. Data: 2009-12-13 21:49:21
    Temat: -4 ile spalacie gazu??
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Uszanowanie.

    Obecnie mam w domu 9C, na zewnatrz -4, gazu ostatniej doby 4m^3 ale sporo
    zostalo do ocieplenia poddasza, sa jeszcze niestety gole dechy w miare
    mozliwosci "odciete" styropianem w drzwiach pomieszczenia. Dom ok, 200m^2
    pow. ogrzewanej. Zastanawiam sie ile moge sie spodziewac po wykonczeniu i
    normalnym ogrzewaniu. Ile spalacie gazu przy takich temp. na zewnatrz??

    Pozdro.. TK

  • 2. Data: 2009-12-13 22:20:26
    Temat: Re: -4 ile spalacie gazu??
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 13 Gru, 22:49, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

> [...]
    > pow. ogrzewanej. Zastanawiam sie ile moge sie spodziewac po wykonczeniu i
    > normalnym ogrzewaniu. Ile spalacie gazu przy takich temp. na zewnatrz??

    Ja nie gaz ale mozesz sobie przeliczyc na dżule np :) Wychodzi mi
    srednia poki co ok 120kWh (pradem) / dobe. Ale srednia bedzie spadac,
    bo na rozgrzanie 15-21 poszlo ok 150kWh, teraz jest ponizej 100. Z
    tym, ze u mnie dzisiaj jest caly dzien -10 i pizga jak w kieleckim :)
    Gdyby przyjac taka srednia 100kWh / dobe * 30 dni = 3 tys kWh * 0,21gr
    (II taryfa) to wyszloby ok. 600 pln / m-c. W normalnej taryfie ok 1,1k
    pln. To juz drogawo..

    PS. Maniek i inni (szczegolnie ci rozpoczynajacy sezon) - moze zrobimy
    w googlu dostepny w trybie "read-write" dokument excellowy w ktorym
    bedziemy sobie zapisywac temperatury i zuzywana co dobe energie ? :)
    Ja tak czy siak sam dla siebie takie cus zrobie, to udostepnie
    zainteresowanym. Ci co grzeja juz ktorys sezon z kolei.. Maja pewnie
    gdzies takie bzdury i juz ich pewnie dawno ich uklad CO przestal
    fascynowac ;-)))
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2009-12-13 22:31:35
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    >Ja nie gaz ale mozesz sobie przeliczyc na dżule np :) Wychodzi mi
    >srednia poki co ok 120kWh (pradem) / dobe. Ale srednia bedzie spadac,
    >bo na rozgrzanie 15-21 poszlo ok 150kWh, teraz jest ponizej 100.

    Czyli ok. 11m^3 gazu. Wynik chyba nie najgorszy.

> [...]
    >Gdyby przyjac taka srednia 100kWh / dobe * 30 dni = 3 tys kWh * 0,21gr
    >(II taryfa) to wyszloby ok. 600 pln / m-c. W normalnej taryfie ok 1,1k

    Nie wiem ile gaz kosztuje, 1,3 - 1,4zl/m^3?? Wyszlo by ok. 460zl czystego
    gazu bez oplat, z oplatami nie tak wiele mniej jak w II taryfie...

    >PS. Maniek i inni (szczegolnie ci rozpoczynajacy sezon) - moze zrobimy
    >w googlu dostepny w trybie "read-write" dokument excellowy w ktorym
    >bedziemy sobie zapisywac temperatury i zuzywana co dobe energie ? :)

    Moge pisac, ale moje dane sa malo przydatne bo ani dom ocieplony, ani temp.
    uzytkowe.

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2009-12-13 22:40:30
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 13 Gru, 23:31, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

    > Czyli ok. 11m^3 gazu. Wynik chyba nie najgorszy.

    OZC wyliczyl mi zuzycie w grudniu na 2,3 tys kWh, czyli srednio
    dziennie musialbym zejsc do ok 75kWh. Z tym, ze u mnie tez poki co
    drzwi wejsciowe sa z '37 roku (powaznie:) wstawione w oscieznice
    zbudowana z kantowek, nie mam jeszcze zalozonych drzwi wew. i nie
    ogrzewam piwnic, wiec stamtad zimno ciagnie jak byk (szczegolnie, ze w
    dolnym garazu nie mam jeszcze wylewek i brama garazowa ma szpare na
    calej dlugosci wysokosci jakichs 15cm :-)

    > Nie wiem ile gaz kosztuje, 1,3 - 1,4zl/m^3?? Wyszlo by ok. 460zl czystego

    Nie mam pojecia :( Gazu nie mam :-)

    > gazu bez oplat, z oplatami nie tak wiele mniej jak w II taryfie...

    No :-) A pompa ciepla wyszloby 150-200 pln ;-))

    > Moge pisac, ale moje dane sa malo przydatne bo ani dom ocieplony, ani temp.
    > uzytkowe.

    A w tym roku zamierzasz ocieplic ?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2009-12-13 22:59:47
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    >zbudowana z kantowek, nie mam jeszcze zalozonych drzwi wew. i nie
    >ogrzewam piwnic, wiec stamtad zimno ciagnie jak byk

    To Ci chyba bilansu nie poprawi, bo jak ogrzejesz te piwnice to bedzie
    cieplej wyzej, ale zaplacisz za ogrzewanie piwnicy.

    >(szczegolnie, ze w
    >dolnym garazu nie mam jeszcze wylewek i brama garazowa ma szpare na
    >calej dlugosci wysokosci jakichs 15cm :-)

    Mam to samo, brak wylewek w garazu i ciagnie brama z garazu pod drzwiami do
    domu.

    >Nie mam pojecia :( Gazu nie mam :-)

    Ja mam, ale nie mialem jeszcze fucktury. :-)

    >No :-) A pompa ciepla wyszloby 150-200 pln ;-))

    A zeby to takie proste bylo. :-)

    >A w tym roku zamierzasz ocieplic ?

    Zamiarow to ja mam sporo a czas i tak wszystko weryfikuje. W kazdym razie w
    tym roku juz nie wiele zrobie, bo to tylko ze dwa tygodnie z przerwami. :-)
    Wylewki w garazu w tym roku nie zrobie. Ocieplenie docelowe, tzn. 30cm welny
    (na razie mam 12cm na polowie powierzchni dachu) i gipsy na skosach
    zamierzam dokonczyc jesienia przyszlego roku. Do tego czasu zejdzie mi sie z
    lazienkami, gladziami na gorze, sufitami, zabudowa kuchni, brakujacymi
    podlogami i cos tam na zewnatrz. Do zimy jak Bozia da wejde docelowo
    mieszkalnie na gore. Czasu niby sporo, ale ten rok pokazal mi juz jak to
    sobie mozna planowac. Swieta mialem spedzic w domu a tym czasem gaz zaczalem
    zalatwiac w marcu a podlaczenie ostatniego tygodnia w pazdzierniku. Do tego
    debilni plytkarze uciekajacy z budowy zostawiajac narzedzia, schnace
    wczesniej posadzki od poczatku maja do konca lipca... Ech sporo by mozna...

    Pozdro.. TK

  • 6. Data: 2009-12-14 07:05:28
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

    > PS. Maniek i inni (szczegolnie ci rozpoczynajacy sezon) - moze zrobimy
    > w googlu dostepny w trybie "read-write" dokument excellowy w ktorym
    > bedziemy sobie zapisywac temperatury i zuzywana co dobe energie ? :)

    ja jestem za, przy czym proponuje uwzglednienie rowniez innych zrodel
    ogrzewania niz prad i gaz. Ja moge wpisywac swoj ekogroszek. Nie dziennie
    (bo nie ma jak policzyc) ale tygodniowo.
    Ciekaw jestem wynikow, choc to beda tylko szacunki.
    Technicznie - read/write, ale na haslo rozeslane na priv, co by nam jakis
    troll sieczki z tego nie zrobil :)

    --
    Tomek

  • 7. Data: 2009-12-14 08:10:46
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Maniek4 pisze:
> [...]
    > pow. ogrzewanej. Zastanawiam sie ile moge sie spodziewac po wykonczeniu i
    > normalnym ogrzewaniu. Ile spalacie gazu przy takich temp. na zewnatrz??

    temat pojawia sie co roku, zazwyczaj 2-3 doby po siarczystych mrozach

    jesli chcecie robić takie obliczenia
    proponuje google docs
    jest arkusz excela
    dostep odczyt - zapis

    ale uwaga !!
    podajcie gdzie mieszkacie, jaka technologia ocieplenia i jaka
    powierzchnia domu

    bo to ze piszesz 4m^3
    to jest jak czasoprzestrzen
    kopanie rowu od tego słupa do jutra.

    michal

  • 8. Data: 2009-12-14 08:16:28
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

> [...]
    > pow. ogrzewanej. Zastanawiam sie ile moge sie spodziewac po wykonczeniu i
    > normalnym ogrzewaniu. Ile spalacie gazu przy takich temp. na zewnatrz??

    Ostatnie dane ktore odnotowalem to zuzycie temp. wewnatrz 20 stopni /
    tylko parter 120 m2 - poddasze nieogrzewane temp wew. 15stopni/:

    10m3/dobe.

    Ogrzewanie drugi sezon. W pierwszy nie jest referencyjny bo byly inne
    warunki w domu.
    Tak wiec drugi sezon. W zucie wchodzi CWU, CO i gotowanie.
    Rozklad zuzycia
    - CWU - 55 m3/mc - 2 m3/dobe
    -gotowanie - niewiem - szcunkowo - 1 m3
    - CO reszta czyli jakies 8m3/dobe

    Parametry domu
    1. Sciana - beton komorkowy 24 cm - styro 20 cm
    2. Podloga - 30 cm styro - /mostki na scianach fundamentach- robolom
    nie chcialo sie skuwac bloczkow w progach - w tych miejscach brak
    styro/
    3. Dach dwuspadowy- styro 30 cm - /prawdopodobnie sa mostki termiczne.
    Nadaje sie do termomodernizacji- wdmuchniecie kulek styro/
    4. Okna - polaciowe 8 szt FAKRO; na parterze szyby wsp 1.0

  • 9. Data: 2009-12-14 08:17:59
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

> [...]
    > zainteresowanym. Ci co grzeja juz ktorys sezon z kolei.. Maja pewnie
    > gdzies takie bzdury i juz ich pewnie dawno ich uklad CO przestal

    Dobrze jest podawać zużycie od razu w przeliczeniu na m2 ogrzewanej
    powierzchni domu. Takie wyniki są w łatwy sposób porównywalne.

    Dobrze jest weryfikować bieżące zużycie z danymi OZC. Ja wyciągnąłem sobie do
    Excela formułę i zaszyłem w niej parametry U mojego domu (ściany, dach, okna,
    posadzka na gruncie). Wstukuję tylko :
    - średnią temperaturę zewnętrzną u mnie za dany okres (pobieram ją z
    www.ogimet.com),
    - temperaturę wewnętrzną (stale 20 st.),
    - liczbę dni w okresie,

    a formuła wyliacza mi ile kWh _powinien_ był zużyć dom. Jeśli mieszczę się w
    normie, to znaczy że jest OK. W okresie rozruchowym w połowie zeszłego roku
    przekraczałem normę. Potem przez cały rok mieściłem się w normie. Mój dom
    pochłonął 7,75 kWh na m2 rocznie. W tej liczbie mieści się jeszcze c.w.u. bo
    nie potrafię tego oddzielić od c.o. Spec od pieca, który kilka dni temu robił
    mi przegląd konserwacyjny powiedział, że to bardzo dobry wynik. Trzeba
    uczciwie powiedzieć, że wspomagam się kominkiem, choć nie jest to regularne.

    Pozodrawiam
    e-kran

  • 10. Data: 2009-12-14 09:48:13
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Maniek4" <b...@w...pl> wrote in message

    > Moge pisac, ale moje dane sa malo przydatne bo ani dom ocieplony, ani
    > temp. uzytkowe.

    Zgadza się. Poczekaj z wyliczeniami aż zamkniesz wszystko. Ale powiem ci, że
    wiatroizolacja daje radę za wełną :-)