  • 1. Data: 2009-12-13 12:29:55
    Temat: wylewanie masy samopoziomującej.
    Od: Rentier <f...@g...com>

    Witam.Mam beton na podłodze od dobrego tygodnia.Jest oczywiście jeszcze lekko
    wilgotny.
    Chcę go wyrównać.Amplituda krzywizn to ok 3-4mm.
    Czy można lać toto na nie dojrzały beton?
    Nigdzie nie znalazłem w instrukcjach odpowiedzi na tą zagadkę.Podłoże ma być
    odkurzone, bez pyłu,
    tłuszczów i zagruntowane.Ani słowa o wilgotności..
    R.

  • 2. Data: 2009-12-13 17:28:52
    Temat: Re: wylewanie masy samopoziomującej.
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 13 Gru, 13:29, Rentier <f...@g...com> wrote:
> [...]
    odkurzone, bez pyłu,
    > tłuszczów i zagruntowane.Ani słowa o wilgotności..

    Ma być suche i to trwale suche.
    Po zagruntowaniu podłoża, nalezy odczekać, aż grunt wyschnie - to jest
    podstawa tego, ze wylewka nie odejdzie.
    Jezeli beton wyschnie tylko powierzchniowo, a nie w całej grubości, to
    po zrobieniu wylewki, wilgoć spowoduje, rozmiekanie gruntu i odescie
    wylewki.

    Marek

  • 3. Data: 2009-12-13 21:09:12
    Od: "qaz" <q...@w...pl>

    Użytkownik "Rentier" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    > Witam.Mam beton na podłodze od dobrego tygodnia.Jest oczywiście jeszcze
    > lekko wilgotny.
    > Chcę go wyrównać.Amplituda krzywizn to ok 3-4mm.
    > Czy można lać toto na nie dojrzały beton?

    Ja bym zaczekał jeszcze ze 3tyg.
    qaz

  • 4. Data: 2009-12-13 21:14:53
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > Ja bym zaczekał jeszcze ze 3tyg.
    > qaz
    Wiem, wiem, pierwsza ciepła woda w rurki ogrzewania weń zatopione, pójdzie dopiero po
    28 dniach.
    Tylko szkoda mi czasu, prace się opóźniają...

  • 5. Data: 2009-12-14 09:59:04
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Rentier" <f...@g...com> wrote in message

    > Wiem, wiem, pierwsza ciepła woda w rurki ogrzewania weń zatopione, pójdzie
    > dopiero po 28 dniach.
    > Tylko szkoda mi czasu, prace się opóźniają...

    I niech sie opóźniają. Jak ci raz zrobią kafelki w łazience na mokry grunt
    to przypomnisz sobie te słowa :-)
    Ja bym odczekał ze 2 miesiące z posadzkami, a teraz w zimie to już do
    wiosny.

  • 6. Data: 2009-12-14 13:40:44
    Od: t...@o...net

> [...]
    odkurzone, bez pyłu,
    > tłuszczów i zagruntowane.Ani słowa o wilgotności..

    Nie jestem w stu procentach pewien gdzyz te samopoziomujace sie wylewki to
    swego rodzaju nowosc i slyszalem rozne opinie ale wydaje mi sie, ze spoko
    mozesz te wylewke na niedojrzaly beton wylac.
    Plyn akrylowy czyli podklad stosuje sie nie tylko do wylewek
    samopoziomujacych ale we wszystkich przypadkach gdy na stary czesto "antyczny"
    beton wylewamy nowy a najczesciej go naprawiamy - to to jest obowiazek.
    Natomiast gdy beton jest swiezy to korzystnie jest go zamalowac podkladem i
    nie czekajac na "calkowite" jego wyschniecie wylac te wylewke.
    Zarowno ten "grunt" jak i wylewka nigdzie nie ucieknie wiec niech sobie to
    razem wiaze i dojrzewa.
    Pisze to w oparciu o moja i dwie inne lazienki, ktore robilem i one juz po
    pare lat stoja i nic zlego sie z nimi nie podzialo.
    Na sklejke podlogowa przypinalem spinaczmi drobna, rozciagana siatke, to
    zacieralem mocna zaprawa piaskowo cementowa z dodatkiem akrylu jako
    plastyfikatora i po dwu dniach wylewalem te samopoziomujaca wylewke, pomagajac
    sie jej wyrownac recznie dluga paca. Po nastepnych dwu-trzech dniach ukladalem
    na to plytki, zafugowalem i same fugi, dopiero po calkowitym wyschnieciu
    zamalowalem plynem teflonowym i nie bylo i nie ma zadnych problemow. W swojej
    lazience tych fug juz nigdy nie mialem czasu zapuscic teflonem i tez nic zlego
    sie nie dzieje tyle, ze te fugi namoczone zmieniaja kolor, ciemnieja, by po
    wyschnieciu znowu zbielec.
    Gdybym tu w Hameryce mial czekac cztery tygodnie az mi beton podloza zwiaze i
    wyschnie a potem jeszcze az wylewka zwiaze, to by mnie wygonili na zbity
    pysk...

    Pzdr.
    Tornad

  • 7. Data: 2009-12-14 20:52:09
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > Jezeli beton wyschnie tylko powierzchniowo, a nie w całej grubości, to
    > po zrobieniu wylewki, wilgoć spowoduje, rozmiekanie gruntu i odescie
    > wylewki.
    No zaraz, ale masa samopoziomująca jest wybitnie rozmemłana z wodą.Czy owa woda
    zarobowa nie
    rozmiękczy gruntu?????

  • 8. Data: 2009-12-19 00:24:37
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 14 Gru, 21:52, Rentier <f...@g...com> wrote:

    > No zaraz, ale masa samopoziomuj ca jest wybitnie rozmem ana z wod .Czy owa woda
    zarobowa nie
    > rozmi kczy gruntu?????

    Woda zarobowa zostanie szybciej zwiazana cementem z wylewki, niz
    spowoduje rozmiekanie gruntu. Grunt akrylowy wytrzymuje pare dni
    wilgoci.

    PS. Dobre zagruntowanie ( 2-3 razy !) i wyschniecie tego gruntu, ma za
    zadanie niedopuszczenie do tego, zeby woda zarobowa, ktora jest w
    wylewce, wsiaknela w podloze betonowe. Jezeli dojdzie do wsiakania
    wody - wylewka nie rozplywa sie nalezycie, ma zbyt malo wody do
    zwiazania( slaba !!!), a poza tym, z betonu wystepuja pecherzyki
    powietrza, wypchniete przez wsiakajaca wode.

  • 9. Data: 2009-12-19 00:33:39
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 13 Gru, 22:14, Rentier <f...@g...com> wrote:

    > Wiem, wiem, pierwsza ciepła woda w rurki ogrzewania weń zatopione, pójdzie dopiero
    po 28 dniach.
    > Tylko szkoda mi czasu, prace się opóźniają...

    Sa grunty odcinajace wilgoc: poliuretanowy, epoksydowy..., ktorymi
    smaruje sie na podloze wyschniete powierzchniowo, nastepnie posypuje
    sie piaskiem.
    Po zwiazaniu tej zywicy, mamy szorstkie, suche podloze, odciete od
    wilgotnego betonu.
    Takie podloze, lekko gruntujemy, celem stworzenia mostka sczepnego, a
    nastepnie zalewamy masa samopoziomujaca.

  • 10. Data: 2009-12-19 00:38:47
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 14 Gru, 14:40, t...@o...net wrote:
> [...]
    > wyschnie a potem jeszcze az wylewka zwiaze, to by mnie wygonili na zbity

    Bardzo dobrze, ze Panu jeszcze wszystko sie trzyma...
    Jak Pan kiedys zrobi ze 2000 m2 powierzchni i to Panu odejdzie, to
    zacznie Pan moze trzymac sie technologii...
    Pozdrawiam.