  • 11. Data: 2009-12-19 07:39:49
    Temat: Re: wylewanie masy samopoziomującej.
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    ?

    >Jezeli dojdzie do wsiakania
    > wody - wylewka nie rozplywa sie nalezycie

    Być może (jeśli cienka warstwa). Ale jeżeli podłoże jest wilgotne
    (nasiąknięte wodą) lub świeże (też mokre) to nie ma gdzie ta woda
    wsiąkać, bo gdzie mogła to już to zrobiła wcześniej...
    ;-)

    >, ma zbyt malo wody do
    > zwiazania( slaba !!!),
    ???
    W wylewce samopoziomującej jest ZA DUŻO wody. Dzięki temu tak łatwo
    się rozpływa. Nie da się (pomimo różnych dodatków) zrobić betonu łatwo
    rozpływnego stosując tylko tyle wody ile potrzeba do związania cementu
    w betonie.
    Ten argument możesz sobie darować.
    ;-)

    >a poza tym, z betonu wystepuja pecherzyki
    > powietrza, wypchniete przez wsiakajaca wode.
    Nawet jak jest wilgotny?
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 12. Data: 2009-12-19 19:32:36
    Od: "Tornad" <t...@o...net>

    > Bardzo dobrze, ze Panu jeszcze wszystko sie trzyma...
    > Jak Pan kiedys zrobi ze 2000 m2 powierzchni i to Panu odejdzie, to
    > zacznie Pan moze trzymac sie technologii...
    > Pozdrawiam.

    "Panie" Marku niech Pan przeczyta to co napisalem jeszcze raz. Ja sie
    technologii trzymam jak rzep psiego ogona. Ale w moim przypadku (lalem cztery
    plytki na gruncie) zastosowalem inna, prostsza technologie, "Plytki" o
    wymiarach 4,5 x 5 metrow wylewalem na warstwie keramzytu i tak wymyslilem i
    tak zrobilem, co nie oznacza abym Panu ja zalecal jako normowa czy obowiazkowa
    technologie. Napisze jak dozyje, po kilku latach, na razie jakichs roznic nie
    widze a pracochlonnosc byla o wiele mniejsza od wykonawstwa zgodnego z
    obowiazujaca technologia. We trzech spoko, bez nerwow krecilismy sobie beton i
    zrobilismy to chyba w 10 dni. I nie drogo. Po 6-8 godzin pracy dziennie.
    Robili to ze mna dwaj mlodzi chlopcy, ktorym ta technologia bardzo sie
    spodobala bo tez na roznych budowach robili ale czegos takiego nie widzeli.
    Plyty wygladaja jak lusterka rowniutkie ze hej, stolarz nie bedzie musial
    legarow za bardzo podklinowywac. Druga, tzn gorna plyte wyrownywalismy do
    katownkka 50 x 50 mm przesuwanego na siatce lezacej na tej pierwszej warstwie,
    robiacego za prowadnice dlugiej pacy, ktora te gorna plyte zacieralismy. To
    znakomicie ulatwialo prace.
    Swoj pomysl oparlem na tym, ze beton wiaze dosc dlugo i jesli druga warstwe
    poloze na tej jednodniowej, to bedzie tak, jakbym zrobil krotka przerwe w
    betonowaniu, ktore przeciez czesto sie stosujenawet przy laniu stropow. To
    moim zdaniem nadal bedzie wiazac razem; mleczko akrylowe pomoze w zwiazaniu
    warst ze soba, a celowa szorstkosc dolnej warstwy zapobiegnie rozpojeniu sie
    warstw... Tak sobie to wyobrazam ale jak napisalem, bede informowal
    Czytelnikow; mam nadzieje ze ta plyta zapewne moje dzieci a moze wnuki
    przezyje.
    Pzdr.
    Tornad

  • 13. Data: 2010-01-06 16:02:52
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 19 Gru 2009, 20:32, "Tornad" <t...@o...net> wrote:
> [...]
    > warstw... Tak sobie to wyobrazam ale jak napisalem, bede informowal
    > Czytelnikow; mam nadzieje ze ta plyta zapewne moje dzieci a moze wnuki

    Beton na beton, to jednak cos innego, niz wylewka samopoziomujaca na
    beton.

    Pozdrawiam,
    Marek

  • 14. Data: 2010-01-06 16:10:02
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 19 Gru 2009, 08:39, Krzemo <p...@g...com> wrote:

> [...]
    > się rozpływa. Nie da się (pomimo różnych dodatków) zrobić betonu łatwo
    > rozpływnego stosując tylko tyle wody ile potrzeba do związania cementu

    Wylewka samopoziomujaca to nie jest beton !
    Samych skladnikow wiazacych jest tam : cztery - cement portlandzki,
    cement glinowy, gips alfa, wapno...

    Wode nalezy odmierzac bardzo precyzyjnie ( wg. przepisu producenta) i
    nie jest jej za duzo.
    Po 24 godzinach jest koniec wiazania .

    > Pozdrawiam,
    >  Krzemo.