  • 1. Data: 2009-12-12 19:30:19
    Temat: deski na podloge
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    Co jakis czas pojawia sie watek: "co na podloge, jakie drewno?"
    Pisalem juz o doswiadczeniach z bambusem i kempas. Dzisiaj nowe.
    Od 1/2 roku lezaly sobie na balkonie 2 probki, zupelnie zapomnialem o
    nich. Wlasnie temperatyry spadly do -2. Przez caly ten czas narazone
    byly na deszcz, duze roznice temperatur, wiatr.
    Wiem to nie sa warunki dla podlogi ale nie o to chodzi.
    Dzisiaj przez przypadek przypomnialem sobie o nich.
    Bambus (deska klejona lakierowana - do polozenia na gotowo) - zaczyna
    wygladac jak splesniala frytka. Rozwarstwia sie w miejscach
    polaczenia, plesnia moglbym nie jeden ser plesniowy obdzielic i
    jeszcze by zostalo (nie mam zielonego pojecia z kad ona sie wziela).
    Praktycznie nie nadaje sie do uzytku.
    Kempas (lite drewno lakierowane - tzw finish parkiet) - deska jest
    cala wlasciwie bez istotniejszych widocznych zmian lekko
    wyludeczkowala lakier ma wyrazne slady popekania.
    W zasadzie jak by sie uprzec mozna jej uzyc.

    Pozdrawiam
    Dy

  • 2. Data: 2009-12-13 07:47:22
    Temat: Re: deski na podloge
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dy" <d...@m...com.pl> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...
> [...]
    > wyludeczkowala lakier ma wyrazne slady popekania.
    > W zasadzie jak by sie uprzec mozna jej uzyc.

    To nie jest nic zaskakującego, bo przecież bambus z definicji nie miał prawa
    tego przetrzymać.

  • 3. Data: 2009-12-13 14:54:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Boombastic pisze:

    > To nie jest nic zaskakującego, bo przecież bambus z definicji nie miał
    > prawa tego przetrzymać.

    Temperatury czy wilgoci?

    Mam jakąś resztkę deski bambusowej i akurat by starczyło na podłogę w
    nieocieplonym (i nieogrzewanym) mikro-stryszku (zawsze mogę tam wrzucić
    oheblowaną i zabezpieczoną deskę szalunkową ;)

  • 4. Data: 2009-12-13 15:45:31
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > nieocieplonym (i nieogrzewanym) mikro-stryszku (zawsze mogę tam wrzucić
    > oheblowaną i zabezpieczoną deskę szalunkową ;)

    Raczej wilgoci.

  • 5. Data: 2009-12-14 11:31:17
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    On 13 Gru, 16:45, "Boombastic" <b...@p...onet.pl>
    wrote:
> [...]

    Mial czy nie mial nie rozwiazywalem tego zagadnienia. Podalem tylko
    porownanie obu desek w tych samych warunkach. Wnioski niech kazdy sam
    wyciagnie. jak dla mnie bambus stracil calkowicie sens uzytkowania.

    Pozdrawiam
    Dy

  • 6. Data: 2009-12-14 11:53:02
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    >Mial czy nie mial nie rozwiazywalem tego zagadnienia. Podalem tylko
    >porownanie obu desek w tych samych warunkach. Wnioski niech kazdy sam
    >wyciagnie. jak dla mnie bambus stracil calkowicie sens uzytkowania.

    Deska bambusowa to brzmi dumnie, problem jest tylko taki, że bambus to
    trawa, więc porównywanie z litym drewnem zawsze będzie niekorzystne.

  • 7. Data: 2009-12-14 12:00:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Dy pisze:

    > Mial czy nie mial nie rozwiazywalem tego zagadnienia. Podalem tylko
    > porownanie obu desek w tych samych warunkach. Wnioski niech kazdy sam
    > wyciagnie. jak dla mnie bambus stracil calkowicie sens uzytkowania.

    To w takim razie polecam sosnę :-P

    Mój dom ma całą "karoserię" z sosny i się trzyma :D

  • 8. Data: 2009-12-14 13:28:20
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    > Deska bambusowa to brzmi dumnie, problem jest tylko taki, że bambus to
    > trawa, więc porównywanie z litym drewnem zawsze będzie niekorzystne.

    Dokladnie, to ze wyglada to efektownie nie znaczy ze sie nadaje na
    podloge. jesli dobrze kojarze ktos nawet na grupie mial zamiar polozyc
    sobie cos takiego.

    Pozdrawiam
    Dy

  • 9. Data: 2009-12-14 17:34:17
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Dy" <d...@m...com.pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    >Dokladnie, to ze wyglada to efektownie nie znaczy ze sie nadaje na
    >podloge. jesli dobrze kojarze ktos nawet na grupie mial zamiar polozyc
    >sobie cos takiego.

    Ja kiedys pisalem o tym zafascynowany wygladem ciemnej deski bambusowej. Ale
    mimo wszelakich zapewnien o jednym z najtwarszych materialow w praktyce
    rysuje sie niemilosiernie i to katastroficznie widocznie.

    Pozdro.. TK

  • 10. Data: 2009-12-14 19:16:41
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

> [...]
    > mimo wszelakich zapewnien o jednym z najtwarszych materialow w praktyce
    > rysuje sie niemilosiernie i to katastroficznie widocznie.

    To ciekawe, jak sprawdzalem parametry twardości to wychodzilo, ze
    bambus jest duzo ywardszy od debu. Generalnie tropikalne sa niby
    bardziej wytrzymale od krajowych. Ciekawe jak w praktyce.

    Pozdrawiam
    Dy