  • 1. Data: 2009-12-11 09:00:22
    Temat: Panele fotowoltaiczne
    Od: Tadek <o...@o...pl>

    Witam,

    zamierzam kupić panele fotowoltaiczne celem wykorzystania ich do
    oświetlenia ogrodu - ot kilkanaście lampek każda po 8watt. Dodatkowo
    latem chciałbym zmagazynowana energię w ciągu dnia wykorzystać w nocy do
    systemu nawadniania, mam hydrofor o mocy 100 litrów na minutę nie
    pamiętam jaki ma pobór energii, ale na chwile obecna jest to mało
    istotne. Czy ktoś z grupowiczów posiada takowe panele i mógłby doradzić
    co kupić i na co zwracać uwagę przy zakupie.
    Tadeusz

  • 2. Data: 2009-12-11 09:43:32
    Temat: Re: Panele fotowoltaiczne
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    W dniu 2009-12-11 10:00, Tadek pisze:
> [...]
    > istotne. Czy ktoś z grupowiczów posiada takowe panele i mógłby doradzić
    > co kupić i na co zwracać uwagę przy zakupie.

    Nic nie kupować.
    Policz ile wydasz na ta instalacje.
    Za ta kwotę możesz oświetlać ogród halogenami przez naście lat.

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 3. Data: 2009-12-11 21:33:53
    Od: "sp6vwx" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tadek" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > zamierzam kupić panele fotowoltaiczne celem wykorzystania ich do

    Panele kupujesz w Chinach, z darmową dostawą do Polski:
    http://wholesale.alibaba.com/search/wholesale-solar-
    panel.html?freeShipCountry=PL
    do tego sterownik/regulator
    http://www.sklep.avt.com.pl/p/pl/487038/regulator+na
    piecia+do+paneli+solarnych.html
    oraz akumulator buforujący i już.

    Albo kupujesz jakiegoś gotowca, np.
    http://www.sklep.avt.com.pl/p/pl/483730/panel+slonec
    zny+60w+z+kontrolerem.html

    Najważniejsze i chyba najtrudniejsze to policzyć bilans energii, tak coby
    nie przewymiarować panela (czyli zabulić dużo kasy) i żeby energii nie
    zabrakło.

    Robert

  • 4. Data: 2009-12-13 11:28:12
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

> [...]
    > pobór energii, ale na chwile obecna jest to mało istotne. Czy ktoś z
    > grupowiczów posiada takowe panele i mógłby doradzić co kupić i na co

    Ta inwestycja uzasadnienia ekonomiocznego. Jeden panel o mocy ok 100 W to
    kilkaset PLN. Chyba, że chcesz to mieć - BO TAK i JUŻ.
    O zasialniu tej pompy to już wogóle zapomnij. Musiałbys mieć "farmę" tych
    paneli pewnie o powierzchni kilkudziesięciu m2 i kilkanaście akomulatorów
    dużej mocy, plus jakas automatyka która to obsłuży.
    Ale w niedalekiej przyszłości to kto wie - przy cenie 10 PLN za 1kWh może
    zacznie mieć to sens ekonomiczny.

    Pzdr
    TG

  • 5. Data: 2009-12-14 13:09:31
    Od: Tadek <o...@o...pl>

    Tomasz Gorbaczuk pisze:

> [...]
    > akomulatorów dużej mocy, plus jakas automatyka która to obsłuży.
    > Ale w niedalekiej przyszłości to kto wie - przy cenie 10 PLN za 1kWh

    Wiem że to nie ma uzasadnienia ekonomicznego, ale ma uzasadnienie
    ekoloigczne - ale to temat na inny wątek. Powodem jest moja żona która
    nagminnie truje mi głowę ile to prądu idzie na światełka w ogrodzie. A
    tak przynajmniej będę miał spokój. Powiem że za darmo świecą :)
    Domniemywałem ze parę paneli nie uciągnie mi hydroforu, ale te 50 lampek
    już tak przy założeniu że 25x8= 200 i 25x11=275 razem 475W, czyli jakieś
    5 paneli. Wiem że prąd który zużyje do tych lampek będzie droższy niż z
    sieci, ale , ale bardziej interesuje mnie aspekt sprawności tych paneli
    i akumulatorów, jakie wybrać na co patrzeć, jaka sprawnośc jak sie ją
    mierzy itd. Są panele za 1300zł i są takie za 2500 - z wygladu to samo.

  • 6. Data: 2009-12-17 08:26:03
    Od: "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl>

    > Wiem że to nie ma uzasadnienia ekonomicznego, ale ma uzasadnienie
    > ekoloigczne - ale to temat na inny wątek. Powodem jest moja żona która
    Nie ma uzasadnienia ekologicznego. Produkcja ogniw fotoelektrycznych jest
    bardziej kosztowna ekologicznie, niż oszczędności z ich eksloatacji.
    Podobnie jak reszty komponentów systemu. Wymień lepiej oświetlenie na
    energooszczedne i kup licznik energii, by wykazać żonie rzeczywiste koszty
    oświetlenia.

    Pzdr.
    Adam

  • 7. Data: 2009-12-17 16:47:51
    Od: zbooY <z...@g...com>

    On 11 Gru, 22:33, "sp6vwx" <s...@p...onet.pl> wrote:

    > Panele kupujesz w Chinach, z darmową dostawą do Polski

    a widzial ktos gdzies moze panele w formie dachowek w jakis rozsadnych
    cenach?

    z.