  • 1. Data: 2009-12-13 11:07:19
    Temat: Obłędna budowa w Bytomiu
    Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>

    Jeżeli kogoś to interesuje, to zapraszam do Bytomia aby pooglądać
    perfekcyjnie moim zdaniem prowadzoną budowę w samiutkim centrum miasta.
    Powstaje tam centrum handlowe Agora i rosprawność prowadzonej inwestycji
    powala. Na poczatku była wielka dziura - kilka kondygnacji w dół. teraz już
    znaczna część budynku stoi i budynek przyrasta dosłownie w oczach. Z dnia na
    dzień widac postępy prac. Ktoś musiał włożyć mnóstwo wysiłku organizacyjnego
    w to przedsięwzięcie, bo logistyka jest niesamowita. Budynek powstaje jako
    odlana konstrukcja żelbetowa, co wymaga wielkich ilości elementów
    konstrukcyjnych tworzących konstrukcję szalunku (zresztą wystarczy podejść
    czy podjechać aby zobaczyć ile tego tam jest), tymczasem budowa ma jeden
    niewielki podjazd zaopatrzeniowy przy wąskiej jednokierunkowej ulicy
    (Krzyżowej/Jainty), praktycznie nigdy nie ma żadnych utrudnień i korków
    spowodowanych zaopatrzeniem. Gruyszki z betonem też podjeżdżają tak sprytnie
    że w żaden sposób nie blokują ruchu w mieście. Budowę obsługuje osiem
    żurawii, przypuszczam więc że znaczna część transportu odbywa się górą. Co
    ciekawe część żurawii stoi już w tej chwili na przestrzał przez stojący
    budynek. Kolejna ciekawa rzecz: nie ma żadnego syfu w mieście w sensie błota
    wywożonego na kołach samochodów z budowy.
    Druga część tej inwestycji toczy się pomiedzy ulicami Krzyżową i Webera. Na
    terenie po niedokończonej i upadłej około 10 lat inwestycji pod nazwą
    "Kwartał" powstaje wielopoziomowy parking dla Agory. W tej chwili prowadzone
    są prace wyburzeniowe i ziemne, m.in wiertnice wiercą otwory w ziemii w
    które wylewane są (chyba) żelbetowe słupy stabilizujące teren. Część
    istniejącej zabytkowej zabudowy zostanie wbudowana w powstający obiekt, a
    budynki których już nie ma lub które trzeba będzie wyburzyć zostaną
    "dorysowane" na elewacji budynku parkingu.
    Dla mnie jako mieszkańca Bytomia jest to o tyle ciekawe, że wydawało się że
    w mieście tym żadna inwestycja się nie uda czego dowodzila historia ostanich
    kilkudziesięciu lat: czegoś próbowano, coś rozgrzebywano i cudem chyba
    powstała jedynie sportowa dolina "DSD". W przypadku Agory nie dość że coś
    drgnęło, to jeszcze posuwa się z taką sprawnością i w takim tempie, że tylko
    pozazdrościć i podziwiać, co zresztą czynią mieszkańcy miasta gromadząc się
    przy budowie i patrząc z "rozdziawionymi ustami" na postępy prac. Kto chce i
    może nie przyjedzie pooglądać bo jak się okazuje można w Polsce budowac
    sprawnie czysto i efektownie.
    --
    Jackare

  • 2. Data: 2009-12-13 15:24:15
    Temat: Re: Obłędna budowa w Bytomiu
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Jak są pieniądze to i są dobrzy wykonawcy.
    Ja np. podziwiam tempo, ilość i jakość pracy włożonej w postawienie Galerii
    Jurajskiej w Częstochowie.
    Ogromna budowla i aż dziw bierze, że zdołano to postawić w tak krótkim
    czasie nie paraliżując miasta.
    Dziw tym bardziej bierze, że budowla ta staneła na podmokłym kiedyś terenie.

  • 3. Data: 2009-12-13 15:48:07
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jackare" <...@s...de.uk.pl> napisał w wiadomości
    > Jeżeli kogoś to interesuje, to zapraszam do Bytomia aby pooglądać
    > perfekcyjnie moim zdaniem prowadzoną budowę w samiutkim centrum miasta.
    > Powstaje tam centrum handlowe Agora i rosprawność prowadzonej inwestycji
    [cut]

    To samo można było powiedzieć o Złotych Tarasach w Warszawie, gdzie wykopy
    był bardzo głębokie i do tego w kurzawce. Aż dziwne, że Centralny tam nie
    wpadł (szkoda zresztą). A i miasto równiez nie zostało z tego powodu
    sparaliżowane.

  • 4. Data: 2009-12-13 19:30:16
    Od: mayky <m...@c...pl>

> [...]
    > ustami" na postępy prac. Kto chce i może nie przyjedzie pooglądać bo jak
    > się okazuje można w Polsce budowac sprawnie czysto i efektownie.

    Ty też z Bytomia ????;-)
    jeżdżę codziennie , i faktycznie oko cieszy taka organizacja.....
    a jeśli chodzi o żurawie to wygląda mi na to że one są postawione w
    szybach wind tego budynku , będą sie obstawiać aż do końca a potem
    wzajemnie się "powyciągają " i będzie "posprzątane"

    mayky

  • 5. Data: 2009-12-13 22:51:54
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 13 Gru, 12:07, "Jackare" <j...@s...de.uk.pl> wrote:

    > przy budowie i patrząc z "rozdziawionymi ustami" na postępy prac. Kto chce i
    > może nie przyjedzie pooglądać bo jak się okazuje można w Polsce budowac

    Pewnie, ze mozna. A obserwowal ktos budowe Sadu w Katowicach (przy
    wezle murckowskim) ? Jezdze tamtedy raz w tygodniu i bylem zszokowany
    tempem budowy :) Teraz obok stawiaja jakies dwa duuuuze biurowce - tez
    im idzie bardzo szybko. Codziennie przygladam sie tez budowie A1 w
    mojej okolicy (Wodzislaw Sl), tu juz nie ma tak ladnie ale jak sie
    spojrzy na zakres wykonanych prac ziemnych to trudno uwierzyc.. gdzie
    oni to wszystko wywiezli ?? Taka zmiana uksztaltowania terenu
    pociagnie za soba zmiane mikroklimatu w okolicy. Juz np. ludziom
    studnie powysychaly w okolicy bo teren oczywiscie zdrenowany :) To
    jest niewyobrazalna inwestycja! A zdawaloby sie - trzy pasy w jedna i
    druga, asfalt wylac i gotowe :-)

    BTW. Zupelnie nie ten kaliber ale obok mnie wybudowali biedronke. W
    jakies 4 tygodnie :-) Towar juz lezy na polkach, lada dzien otwarcie.
    Ci to dopiero mieli tempo. Rano jade - nie ma dachu. Wracam wieczorem
    - dach jest :) Rano jade - ocieplaja, wieczorem - siatka z klejem juz
    na calosci schnie, a tynki za 2 dni polozone;) Pracowali na trzy
    zmiany, w srodku pare nagrzewnic i jazda 24/h. Dla mnie jako dla
    budujacego swoimi silami swoj domek takie tempo to kosmos :) No ale
    oni takich samych biedronek juz pewnie pincet postawili wiec maja
    wprawe :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.