    From: t...@o...net
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: wylewanie masy samopoziomującej.
    Date: Mon, 14 Dec 2009 14:40:44 +0100
    Sender: n...@n...onet.pl

    > Witam.Mam beton na podłodze od dobrego tygodnia.Jest oczywiście jeszcze
    lekko wilgotny.
    > Chcę go wyrównać.Amplituda krzywizn to ok 3-4mm.
    > Czy można lać toto na nie dojrzały beton?
    > Nigdzie nie znalazłem w instrukcjach odpowiedzi na tą zagadkę.Podłoże ma być
    odkurzone, bez pyłu,
    > tłuszczów i zagruntowane.Ani słowa o wilgotności..
    > R.

    Nie jestem w stu procentach pewien gdzyz te samopoziomujace sie wylewki to
    swego rodzaju nowosc i slyszalem rozne opinie ale wydaje mi sie, ze spoko
    mozesz te wylewke na niedojrzaly beton wylac.
    Plyn akrylowy czyli podklad stosuje sie nie tylko do wylewek
    samopoziomujacych ale we wszystkich przypadkach gdy na stary czesto "antyczny"
    beton wylewamy nowy a najczesciej go naprawiamy - to to jest obowiazek.
    Natomiast gdy beton jest swiezy to korzystnie jest go zamalowac podkladem i
    nie czekajac na "calkowite" jego wyschniecie wylac te wylewke.
    Zarowno ten "grunt" jak i wylewka nigdzie nie ucieknie wiec niech sobie to
    razem wiaze i dojrzewa.
    Pisze to w oparciu o moja i dwie inne lazienki, ktore robilem i one juz po
    pare lat stoja i nic zlego sie z nimi nie podzialo.
    Na sklejke podlogowa przypinalem spinaczmi drobna, rozciagana siatke, to
    zacieralem mocna zaprawa piaskowo cementowa z dodatkiem akrylu jako
    plastyfikatora i po dwu dniach wylewalem te samopoziomujaca wylewke, pomagajac
    sie jej wyrownac recznie dluga paca. Po nastepnych dwu-trzech dniach ukladalem
    na to plytki, zafugowalem i same fugi, dopiero po calkowitym wyschnieciu
    zamalowalem plynem teflonowym i nie bylo i nie ma zadnych problemow. W swojej
    lazience tych fug juz nigdy nie mialem czasu zapuscic teflonem i tez nic zlego
    sie nie dzieje tyle, ze te fugi namoczone zmieniaja kolor, ciemnieja, by po
    wyschnieciu znowu zbielec.
    Gdybym tu w Hameryce mial czekac cztery tygodnie az mi beton podloza zwiaze i
    wyschnie a potem jeszcze az wylewka zwiaze, to by mnie wygonili na zbity
    pysk...

    Pzdr.
    Tornad