    From: janusz_kk1 <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: ocieplenie 1 mieszkania w bloku
    Date: Wed, 08 Feb 2012 17:53:56 +0100

    Dnia 07-02-2012 o 20:22:20 chochlik_drukarski <c...@w...pl>
    napisał(a):

    > Widaae za g?upi jestem ale czytam i nie wiem. Przez kilka miesiecy
    > przeczyta?em
    > miliony postów i artyku?ow.
    Wiesz LEM śp. powiedział całkiem słusznie że gdyby nie internet to by nie
    wiedział że na świecie jest tyle idiotów.
    Niestety każdy chce zaistnieć obojętne czy ma coś do powiedzenia czy nie,
    czy ma wiedzę czy nie, zresztą tutaj też jest parę takich osób.
    Ktoś kto się uczył budownictwa i zamował tym ma wyrobione zdanie
    na takie różne 'rewelacje' jakie można przeczytać w internecie,
    nawet tutaj na tej grupie są powielane mity, ale ja już nie mam siły ani
    czasu
    żeby to wszystko prostować, najlepszym przykładem takiego flejmu
    jest temat "Dlaczego ociepla się dom od zewnątrz ?"
    pytanie proste, odpowiedź także ale jak widać nie dla wszystkich.

    > Wiekszo?ae osób w kwestii ocieplenia
    > styropianem jest na nie a niejaki Janusz pisze TAK. Tam jest jakie?
    > drugie dno czy co ?
    A w czym widzisz to dno?
    Po prostu to się da zrobić tak jak napisałem, ale trzeba to perfekcyjnie
    zrobić. Normalnie ociepla się z zewn bo łatwiej, mniej problemów,
    i można wykorzystać akumulację murów która w naszym klimacie się przydaje.

    > W domu mieli?my ocieplon? styropianem 1 ?ciane i po roku
    > by?a ca?a
    > sple?nia?a.
    A była zabezpieczona przed parą wodną z pomieszczenia? miała wentylację?

    > Mam mieae na okrag?o otwarte okna ? Z tego powodu zacz??em czytaae
    > o rekuperatorach ale to te? nie jest takie proste.
    No pewnie że nie jest proste. Proste są zasady jakie musisz
    spełnić aby ocieplenie od środka miało sens:
    1. ściana zewn powinna być wentylowana czyli otwory na dole i na górze
    na zewnątrz
    2. izolacja i ściana powinna być odizolowana od wilgoci z pomieszczenia,
    czyli żółta folia szczelnie zaklejona na stelażu jak ci proponował Jackare
    albo folia w płynie na zatartym kleju jak ja ci proponuję.
    3. nie wolno wbić żądnego gwóździa do takiej ściany.
    4. zakład na ściany wew. Polega to na tym że zimno ze ściany zewn będzie
    przewodzić
    na pewnym odcinku przez działówki, dlatego trzeba na pewnym odcinku
    minimalnie
    je ocieplić, pas 0,5 do 1m powinien wystarczyć.

    Tak jak pisałem ja na twoim miejscu zacząłbym od stropu i ścian zewn i
    zobaczył po zimie
    jakie są efekty, jeżeli się okaże że sąsiad cię też mocno wychładza to
    później
    jeszcze ścianę od niego ocieplił.

    A co do twoich obaw że styropian będziesz miał w środku, są robione
    pustaki ze styropianu
    które układa się 2-3 warstwy i zalewa samemu betonem. Wtedy masz styro i w
    środku i na zewn
    i ludzie budują z tego chociaż to mocno komplikuje wykończenie takiej
    ściany
    jak i mocowanie czegokolwiek do niej.

    --
    Pozdr