    From: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: odbiór kominiarski i audyt enrgetyczny
    Date: Fri, 12 Feb 2010 22:13:41 +0100

    pluton <z...@g...pl> wrote:
    > Inspektor inwestora odbiera inwestycję. Kierownik budowy z dum?
    > prowadzi go do wielkiej dziury w ziemi, tak z pięć metrów
    > ?rednicy.
    > Zagl?daj?, a tam w głębi, jakie? 50 metrów w dół, kręci się wielki
    > reflektor.
    > - Co to niby, kurwa, ma być? - lekko zdziwił się inspektor.
    > - No jakże, wszy?ciuteńko dokładnie zgodnie z rysunkiem! - oburzył
    > się
    > kierownik budowy podsuwaj?c mu papier pod nos.
    > Inspektor obróciwszy rysunek o 180 stopni:
    > - To miała być latarnia morska. Latarnia Morska!!!

    To jest dowcip.

    A to, niestety, już nie:

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/f0852aeed4
    e39aac.html

    (dla mało spostrzegawczych: na rysunku była naniesiona linia
    odnosnika do detalu. Wykonawca schodów odtworzył ją w naturze)

    A żeby nie było offtopica, odbiorem kominiarskim też jestem
    zainteresowany, tyle, że w domu dopiero budowanym. W związku z tym
    pytanie, co z n/w MUSI być, żeby odbiór miał szansę powodzenia:
    a) odbiorniki gazu (podobno nie muszą)
    b) wkład kominowy (obecnie komin jest wybudowany z kształtek
    wentylacyjnych tyu C, docelowo ma tam się znaleźć wkład z
    nierdzewki). Jeśli nie musi być przy odbiorze kominiarskim pieca, to
    może i wkład da się jakoś ominąć?
    c) wyłaz na dach
    d) drzwi wewn. do kotłowni (piec planowany jest z zamkniętą komorą).

    J.