    From: Paweł Muszyński <p...@b...wytnijto.org>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: odkurzacz zelmer
    Date: Sat, 09 May 2009 08:04:03 +0200

    Zbyszek pisze:
    > witajcie,
    > chcialbym prosic o opinie o odkurzaczach jupiter ew. syrius i solaris.
    > chce cos wybrac nowoczesnego do duzego mieszkania, z filtrami dla alergika.
    > mam tez pytanie - czy turboszczotki mozna dokupic do starszych zelmerow ?

    Mam Syrius z elektroszczotką, mam porównanie z mamy Electroluxem z
    turboszczotką.
    Syrius lepiej ciągnie i jest cichszy (używam go na 3/5 mocy).
    Ma też fajne worki - nie papierowe, tylko takie jakby z kilku warstwa
    fizeliny (też jednorazowe) - nie śmierdzi przy odkurzaniu.

    W porównaniu z Electroluxem ma tylko 2 wady:
    1. Kabel od elektroszczotki - nie rozumiem dlaczego nie mogli zrobić
    wtyczki przy szczotce też - a tak odłożenie elektroszczotki wiąże się
    albo z jej ciągnięciem na kablu, albo z rozpinaniem tegóż kabla.

    2. Wyważenie - electrolux jest bardziej płaski i przy odkurzaniu po
    prostu się go ciągnie za sobą rurą, Zelmer przy takim obchodzeniu
    potrafi się przewrócić na plecy.

    Ale ogólnie polecam, elektroszczotka jest bardzo fajna do odkurzania
    dywanów, a po wyłączeniu napędu do paneli itp.

    --
    Paweł Muszyński
    Skateshop http://www.e-street.pl