    From: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: odroczony czas pracy - ustawianie konca
    Date: Tue, 7 Apr 2009 22:46:51 +0200
    <gr6rnq$gbr$1@news.task.gda.pl> <gr77os$ehi$1@inews.gazeta.pl>
    <gr7eb7$5dc$1@news.task.gda.pl> <grdsfn$ksn$1@inews.gazeta.pl>
    <gremoh$ub7$1@news.task.gda.pl>
    <7ipl17zdygb5$.cg3yzh7pfycs$.dlg@40tude.net>
    <grg1ph$em3$1@news.task.gda.pl>
    <mz0r0ijylfrq.22ileamvr56r$.dlg@40tude.net>
    <grg4ho$1b3$1@inews.gazeta.pl>
    <xbheam8p0lef.1r10gm6s1l8p6$.dlg@40tude.net>

    Tomasz Nowicki <t...@s...com> wrote:

    > Nie mam ochoty tłumaczyć po raz kolejny.

    Nie no jasne, kupiłes pralkę jaką chciałeś, nam (mi przynajmniej)
    nic do tego, tak się tylk droczę :-)

    > A poza tym, zwykle ładowność
    > luksusowych samochodów jest nieco niższa, niż podobnych rozmiarem
    > odpowiedników z niższych klas cenowych, więc argument jakby
    > niecelny.

    Oj nie czepiajmy się szczegółów. Przyjmijmy, że ładowność
    (pasażersko bagażowa) Mercedesa klasy S i powiedzmy takiego Forda
    Focusa będzie _zbliżona_. Czym więc tak naprawdę będą sie te
    samochody różniły? Jeden konkretny konkret: dwa razy mocniejszy
    silnik w "S"ce, fakt, ale przeciętny normalnie jeżdżący po
    normalnych drogach kierowca doceni to może ze trzy razy na krzyż w
    ciągu roku, albo i wręcz wogóle nie zauważy, bo Ska jest od focusa o
    wiele cięższa zdaje się. Pozostają pierdółki: skóra, drewniane
    okładziny i mnóstwo luksusowych bajerów. Czy one są warte kilka razy
    wyższej ceny? Same w sobie przypuszczam, że nie, warte tych
    pieniedzy (dla porządających takiego autka osób) staje się to
    dopiero w połączeniu z prestiżem, jaki posiadanie takiego samochodu
    daje. I za ten prestiż kupujący Ski własnie IMO płacą.
    I moim zdaniem podobna sytuacja jest ze sprzętem AGD Miele. Bardzo
    drogi i na pewno bardzo dobry, ale czy faktycznie tyle razy lepszy
    od urządzeń średniopółkowych ile razy od nich droższy? Moim zdaniem
    nie, ale to tylko moje...

    J.

    PS: gdybyśmy rozmawiali nie o pralce, a o odkurzaczu, miałbym niezłą
    zagwozdkę, jak w tej swojej samochodowej analogii upchnąć Rainbowa
    :-)))