    From: wolim <w...@i...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: odśnieżanie
    Date: Mon, 12 Oct 2009 04:54:46 -0700 (PDT)

    On 12 Paź, 13:41, "Boombastic" <b...@p...onet.pl>
    wrote:
    > Czyli ustawa mówi wprost, że jeśli między Twoją nieruchomością, a
    > chodnikiem jest położona inna nieruchomość, nie stanowiąca Twojej
    > własności (np. trawnik, rów), to nie masz obowiązku sprzątania
    > chodnika.
    >
    > A ja bym się przyczepił to twojego rozumowania. Trawnik czy rów to
    > niekoniecznie musi być inna nieruchomość, a najczęściej jest to jedna
    > działka razem z jezdnią czy chodnikiem.

    Cytuję raz jeszcze...

    "wydzieloną część drogi publicznej służącą dla ruchu
    pieszego położoną BEZPOŚREDNIO przy granicy nieruchomości"

    Jeśli rów czy trawnik, pomiędzy chodnikiem, a Twoją nieruchomością,
    stanowi pas drogowy (tzn. jest częścią drogi) to chodnik nie leży już
    bezpośrednio przy granicy Twojej nieruchomości, tylko jest oddzielony
    od granicy tymże rowem czy trawnikiem. Zatem odśnieżać go nie trzeba.