  • 21. Data: 2016-01-13 12:51:48
    Temat: Re: [off-topic] Zakup dzia?ki budowlanej w okolicy stawu lub jeziora
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan JK napisał:

    > ===============
    > Witam ponownie.
    > Jesteśmy w Polsce więc staram się pisać po polsku, w tym używając zanków
    > narodowych.
    > Głównie ze względów bezpieczeństwa czytam całą pocztę w formacie zwykłego
    > tekstu, tak samo zresztą ją pisząc.
    > Jeśli uważasz, że robię coś źle to proszę o uwagę.
    > Pozdrawiam - JK

    To była właśnie moja uwaga -- należy zmusić czytnik (Outlook Express,
    jak rozumiem), by umieszczał w nagłówkach deklarację charsetu, jakiego
    używa. Używa iso-8859-2 (bardzo dobrze), więc powinien to zakomunikować
    odbiorcom, którzy bez tego wcale nie muszą się domyśleć jak zakodowane
    są polskie znaczki (mogłyby być jeszcze jako utf-8).

    --
    Jarek

  • 22. Data: 2016-01-13 13:00:29
    Od: "JK" <n...@p...onet.pl>

    Korzystając z okazji, że jest ktoś kto na moją pisownię zwrócił uwagę
    zmieniłem kodowanie z "Windows ISO" na "Unicode UTF-8".
    Do GreDI - czy jest lepiej?
    JK

  • 23. Data: 2016-01-13 13:08:13
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2016-01-13 o 13:00, JK pisze:
    > Korzystaj?c z okazji, ?e jest kto? kto na moj? pisowni? zwr?ci? uwag?
    > zmieni?em kodowanie z "Windows ISO" na "Unicode UTF-8".
    > Do GreDI - czy jest lepiej?
    > JK

    U mnie dalej krzaki (thunderbird)

  • 24. Data: 2016-01-13 13:11:16
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan JK napisał:

    > Korzystając z okazji, że jest ktoś kto na moją pisownię zwrócił uwagę
    > zmieniłem kodowanie z "Windows ISO" na "Unicode UTF-8".
    > Do GreDI - czy jest lepiej?

    Wprawdzie nie do mnie, ale co mi tam, napiszę. Jest tak samo. Poprzednio
    nie było "Windows ISO" ani teraz nie jest "Unicode UTF-8". Cały czas to
    ISO-8859-2. Ale deklaracji w nagłówkach wciąż brak.

    --
    Jarek

  • 25. Data: 2016-01-13 13:12:44
    Od: "JK" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "twistedme" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > U mnie dalej krzaki (thunderbird)

    ==========================
    No to - wykorzystując jeszcze przez chwilę cierpliwość czytających - pytanie
    do Jarosława Sokołowskiego:

    jak "zmusić czytnik (Outlook Express, jak rozumiem), by umieszczał w

  • 26. Data: 2016-01-13 13:19:17
    Od: "JK" <n...@p...onet.pl>

    > ISO-8859-2. Ale deklaracji w nagłówkach wciąż brak.
    >
    > --
    > Jarek
    ===========
    A teraz coś się poprawiło?
    JK?

  • 27. Data: 2016-01-13 13:24:03
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2016-01-13 o 13:19, JK pisze:
> [...]
    U mnie tak :)

  • 28. Data: 2016-01-13 13:27:53
    Od: "JK" <n...@p...onet.pl>

    > U mnie tak :)
    ============
    Dzięki.
    No to może będzie ok.
    JK

  • 29. Data: 2016-01-13 13:28:00
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan JK napisał:

> [...]
    >
    > jak "zmusić czytnik (Outlook Express, jak rozumiem), by umieszczał
    > w nagłówkach deklarację charsetu, jakiego używa".

    Ha! Wiedziałem, że to się (dla mnie) tak skończy! Ja tego czytnika
    (Outlook Expres) chyba nawet na oczy nie widziałem, więc gdybym
    sam miał jakichś szczegółowych instrukcji udzielać, to ktoś mógłby
    słusznie powiedzieć, że "diabeł ornat przyodział i ogonem na mszę
    dzwoni".

    Wpisałem więc w gugla frazę "zmusić czytnik (Outlook Express, jak
    rozumiem), by umieszczał w nagłówkach deklarację charsetu, jakiego
    używa". To znaczy przekleiłem, bo mi się nigdy zbyt wiele nie chce
    pisać. Na pierwszym miejscu dał mi taką odpowiedź:

    http://konfiguracja.c0.pl/oe/

    Jeszcze kilka innych też wyświetlił. Nie czytałem, ale domyślam się,
    że o ustawianiu nagłówków też tam jest.

    --
    Jarek

  • 30. Data: 2016-01-13 13:29:30
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan JK napisał:

> [...]

    Jasne, że tak! Jest teraz nagłówek:

    -- i o to chodziło. Dziękuje w imieniu Wszystkich.

    --
    Jarek