  • 1. Data: 2011-04-11 15:17:42
    Temat: ogrzanie pokoju
    Od: "Aneta" <g...@t...com.pl>

    Czym najlepiej ogrzać pokoj ok.25m,kiedys byl piec kaflowy ale teraz juz nie
    ma i nie wiem co mozna wstawic by ogrzac tki pokoj

  • 2. Data: 2011-04-11 15:20:40
    Temat: Re: ogrzanie pokoju
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 11 Apr 2011 17:17:42 +0200, Aneta napisał(a):

    > Czym najlepiej ogrzać pokoj ok.25m,kiedys byl piec kaflowy ale teraz juz nie
    > ma i nie wiem co mozna wstawic by ogrzac tki pokoj

    Skoro był piec kaflowy, to znaczy, ze jest w ścianie kanał dymny. Wstaw
    kominek wolnostojący.

  • 3. Data: 2011-04-11 16:49:47
    Od: "Aneta" <g...@t...com.pl>

    Jakiej mocy powinien byc taki kominek , aby ogrzał te 25m,dodam ze lubie jak
    jest cieplej niz zimniej

  • 4. Data: 2011-04-11 19:30:58
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "Aneta" <g...@t...com.pl> napisał w wiadomości
    > Czym najlepiej ogrzać pokoj ok.25m,kiedys byl piec kaflowy ale teraz juz
    > nie ma i nie wiem co mozna wstawic by ogrzac tki pokoj
    >
    > --

    Jeżeli był piec kaflowy zakładam że to stare budownictwo, cegła bez
    ociepleń. Przy wysokości pomieszczenia 3 m potrzebujesz lekko ponad 2600 W
    (2,6 kW) nominalnie aby ogrzewać to pomieszczenie lub 3150 W (3,15 kW) aby
    mieć zapas na mroźne zimy.
    Ogrzewać możesz na 1000 sposobów:
    piec stalowy typu koza - ok 200 zł
    piec żeliwny typu koza ozdobna - ok 600 zł
    kominek - ok 3000 zł
    piec elektryczny akumulacyjny tradycyjny - ????
    piec elektryczny akumulacyjny z dynamicznym rozładowaniem (bardzo sensowne
    rozwiązanie) - ok 3000 zł
    elektryczne maty grzewcze - ogrzewanie podłogowe
    grzejniki(i) elektryczne konwekcyjne z wentylatorem ok 80zl/szt
    grzejniki lelektryczne olejowe - ok 100 zł/szt
    grzejnik gazowy na gaz ziemny ok 1000 zł /szt
    piec gazowy katalitczny na butlę 11kg (nie wolno jeżeli w budynku jest
    instalacja gazowa z sieci) - ok 300 zł szt + butla + gaz
    promiennik gazowy na butlę 11 kg (uwagi jak wyżej) - ok 130 zł/szt + butla +
    gaz
    piec promiennikowy naftowy (jak kto lubi woń diesla w mieszkaniu) - ok 1500

    nowy piec kaflowy - ok 2500 zł
    dawno temu można było instalować palniki gazowe w piecach kaflowych - teraz
    nikt na to nie wyda zgody....
    oczywiście można wykonać klasyczne ogrzewanie grzejnikowe lub podłogowe
    (wodne) z dowolnym źródlem ciepła (kotłem) w zależności od warunków
    technicznych: gazowym, elektrycznym, olejowym lub na paliwo stałe - ceny
    zależne od rozwiązania
    --
    Jackare

  • 5. Data: 2011-04-11 20:08:22
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 11 Apr 2011 21:30:58 +0200, Jackare napisał(a):

    > piec elektryczny akumulacyjny z dynamicznym rozładowaniem (bardzo sensowne
    > rozwiązanie) - ok 3000 zł

    Faktycznie! Właśnie tak ogrzewamy pokój córki na "stryszku", gdzie nie
    podciągnęliśmy c.o. Taki piec (Technotherm) prawdza się świetnie już od
    jakichś 12 lat, planujemy w ogóle zakup kilku takich pieców do domu, do
    poszczególnych pomieszczeń - nie chcemy przerabiać c.o. żeby móc ogrzewać
    pomieszczenia wybiórczo, piece j.w. załatwią tę sprawę dla nas w
    przyszłości, kiedy nie będzie potrzeby ogrzewania całego domu. Jak dla nas
    to idealne rozwiązanie, możemy to z przekonaniem stwierdzić po 12 latach
    użytkowania.

    http://www.mk.net.pl/piece_akumulacyjne_technotherm.
    php

  • 6. Data: 2011-04-11 20:25:58
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 11 Apr 2011 22:08:22 +0200, Ikselka napisał(a):

> [...]
    > to idealne rozwiązanie, możemy to z przekonaniem stwierdzić po 12 latach

    Jedno ALE: trzeba mieć licznik dwutaryfowy - koniecznie!

  • 7. Data: 2011-04-11 20:38:43
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Aneta wrote:
    > Jakiej mocy powinien byc taki kominek , aby ogrzał te 25m,dodam ze
    > lubie jak jest cieplej niz zimniej

    każdy który kupisz będzie prawdopodobnie sporo za duży :)

  • 8. Data: 2011-04-12 07:29:35
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

> [...]
    (..)

    > Jedno ALE: trzeba mieć licznik dwutaryfowy - koniecznie!

    To też zależy. Jeżeli mamy jeden pokój "wyłączony" z normalnego użytku i
    chcemy go ogrzać raz w tygodniu lub rzadziej na jakąś okazję (przyjazd
    dzieci, znajomych etc) to być może nie warto zmieniać taryfy.

  • 9. Data: 2011-04-12 10:10:10
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 12 Apr 2011 09:29:35 +0200, Jackare napisał(a):

> [...]
    > chcemy go ogrzać raz w tygodniu lub rzadziej na jakąś okazję (przyjazd
    > dzieci, znajomych etc) to być może nie warto zmieniać taryfy.

    Na ogrzanie raz w tygodniu nie trzeba koniecznie pieca z dynamicznym
    rozładowaniem, wystarczy popularny piecyk typu "farelka" czy "słoneczko"
    czy olejowy grzejniczek. Piszę o stałym ogrzewaniu.