  • Data: 2018-08-04 00:22:57
    Temat: Re: [ogrzewanie] promienniki porczerwieni - warto?
    Od: m...@l...pl szukaj wiadomości tego autora

    On 2018-08-03 23:40:03, Uzytkownik wrote:

> [...]
    > drewnianych. Ale w takich domach brak akumulacyjności to utrapienie, bo dom
    > szybko stygnie i szybko się nagrzewa. Ma to niestety także i poważne wady. W
    > okresie letnim w takich domach jest o wiele cieplej jak w domach murowanych,
    > a tym samym domy takie potrzebują klimatyzacji. Co zaoszczędzisz zimą na
    > ogrzewaniu to dołożysz latem do klimatyzacji. W domach murowanych natomiast
    > wyłączanie ogrzewania nie daje żadnych oszczędności lub są one zauważalne
    > dopiero wtedy, kiedy wahania temperatur są mocno dyskomfortowe.

    Tak, robię dom z kartonu:) Szkieletowy, pianką poliuretanową i styropianem.
    Generalnie wysoki współczynnik izolacyjności, zapotrzebowanie poniżej
    25kWh/m^2/rok i wysoka szczelność. Dlatego też właśnie szukałem rozwiązania,
    które by bardzo szybko reagowało i dawało mało ciepła ale bez przerwy.

    Chłodzenie (pompa dwufunkcyjna albo klimatyzacja) na lato też przewiduję +
    rolety zewnętrzne - na wypadek gdyby słońce za bardzo szalało, a przeszklenia
    od południa będę miał sporo.

    > Jeżeli podłogówka jest dobrze zrobiona to stojąc bosą stopą na podłodze (w
    > salonie lub innych pokojach) ma być ona obojętna tzn. ani zimna, ani ciepła.
    > Jeżeli odczuwa się wyraźne ciepło to znaczy, że jest źle wyliczona lub źle
    > wykonana. Ciepłe podłogi mogą być odczuwalne tylko w łazienkach i
    > ewentualnie korytarzach.

    A temperatura nie zależy od sterowania w głównej mierze? Podłoga jest za
    ciepła to się zmniejsza na termostacie i powinna być chłodniejsza. Chyba,
    że masz na myśli równe rozpraszanie ciepła, żeby nie było takich prążków
    ciepło-zimno na zmianę na podłodze, to ok.

    > I o to chodzi w podłogówkach. Duża akumulacyjność podłogi to stabilna
    > temperatura i duże oszczędności na kosztach ogrzewania.

    Z drugiej strony, trzeba grzać kiedy nikogo nie ma w domu, ale chyba i tak
    taniej wyjdzie to na pompie ciepła z wysokim COP niż bardzo dynamicznym ale
    z COP == 1.