  • 11. Data: 2010-02-20 05:30:26
    Temat: Re: okna dachowe - problemy
    Od: Marek K <m...@W...kappa.pl>

    W dniu 2010-02-20 01:05, Tomasz Finke pisze:

    > Pełny komfort dają dopiero markizy zewnętrzne plus wewnętrzne rolety
    > z metalizowanego materiału. Latem dają 100% zaciemnienia, a zimą
    > odbijają ciepło do pomieszczenia i tworzą dodatkową komorę powietrzną
    > między roletą a szybą.

    Mam wrażenie, że jeżeli konieczne jest 100% zaciemnienia,
    to robienie tych okien było bez sensu ;)

    pzdr
    Marek

  • 12. Data: 2010-02-20 07:32:23
    Od: "figaro" <a...@p...onet.pl>

    > tak, pocieszę Cię
    > mam 5 okien dachowych i na poddaszu nie chciałbym innych
    > nie parują choć nie pod wszystkimi są grzejniki, nie jest ciemno w zimie a
    > nawet wprost przeciwnie - dają bez porównania więcej światła niż zwykłe
    > okna
    > poza tym widok rozgwieżdżonego nieba nad głową, albo deszczu w sobotni
    > poranek, kiedy nie trzeba nigdzie iść jest po prostu bezcenny :)

    Dzięki, za jakże wielkie dla mnie słowa pocieszenia.
    Myślę, że może w następną zimę będzie lepiej.
    W uzupełnieniu do innych wypowiedzi dodam, że pod wszystkimi oknami mam
    grzejniki (narazie bez wody w obiegu więc nie grzeją) - poza jednym w holu
    gdzie mam nadmuch ciepłego powietrza z kominka pietro niżej, wszystkie okna
    (Fakro) mam z nawiewnikami (dopiero teraz ze względu na straty ciepła je
    otworzyłem), wszystkie okna mam po bokach opiankowane (sam to robiłem więc
    to pewne), no i wszystkie okna mam "prawie" w trumienkę. Ocieplenie mam zaś
    bardzo solidne: dachówka, folia paroprzepuszczalna, pełne deskowanie z
    calowych desek), 2x wełna Rocwool o łącznej grubości 30 cm (o lambda 0,35),
    folia aluminiowa (w łazience dodatkowo żółta) i płyty g-k.
    W domu jednak jest zimno (jeszcze3 dni temu utrzymywałem 7 stopni C - teraz
    przy malarzach podwyższyłem do 12 C - grzeję podłogówką) a z farb powstaje
    masa wilgoci która nie chce schnąć w takich warunkach.
    f.

  • 13. Data: 2010-02-20 09:22:32
    Od: M <M...@w...pl>

    figaro pisze:

    > W domu jednak jest zimno (jeszcze3 dni temu utrzymywałem 7 stopni C - teraz
    > przy malarzach podwyższyłem do 12 C - grzeję podłogówką) a z farb powstaje
    > masa wilgoci która nie chce schnąć w takich warunkach.

    Wilgoć nie schnie. Jeśli myślałem, że woda magicznie ZNIKNIE to się
    myliłeś. Trzeba otworzyć okna (uchylić) i włączyć grzejniki. To kosztuje
    ale to MUSI kosztować (ciepło właściwe wody 4200J/kg K + ciepło
    parowania). Do osuszania najlepsze są mrozy - ale rozumiem, że przez
    "oszczędność" ich nie wykorzystałeś.

    M.

  • 14. Data: 2010-02-20 09:49:44
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
    > "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > Jak naprawiałem po partaczach to dałem pomiędzy karongipsy i krokwie
    > 5cm styrodur BASF-a tak że dodatkowo opianowałem każdy zakamarek
    > obróbki okna pod płytami. Jest ciepło bez żadnej różnicy miedzy
    > połacią skosu i wneką. Inaczej bym żadnej szczelności nie uzyskał po
    > bokach. No i się nie sprapla.

    ja miałem troszkę inny system montażu ale też dokłądnie ociepliłem zewnętrze
    okna do okoła i mam cieplutkie framugi.

  • 15. Data: 2010-02-20 09:50:56
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Mustafa wrote:

    > baaaajki

    > powiedz to mojej młodej heheh :D
    > znaczy baaaajki do kwadratu

    > też bajki - wystarczą żaluzje - podobnie jak w innych oknach

    ale zewnętrzne

    jednakowoż okna dachowe zbierają sporo więcej nasłonecznienia niż okna
    pionowe

  • 16. Data: 2010-02-20 11:56:33
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On Feb 19, 8:21 pm, "figaro" <a...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > deszczu i czy zawsze będę skazany na zacieki ?  Czy pomalowanie samych wnęk
    > dodatkowo specjalnym lakierem bezbarwnym na farbę załatwi sprawę ?
    > Jak poradziliście sobie z tym problemem w waszych domach ?
    >
    > Okna dachowe poza tym ze nie sprawdzają sie zimą (zasypane śniegiem - ciemno
    > w pokojach), nie da się ich otworzyć do przewietrzenia (zamarzły), to latem
    > działają jak szklarnia - ukrop w domu. W domu jeszcze nie zamieszkałem (ma
    > to nastąpić w krótce), to już przewiduję duże problemy z oknami dachowymi.
    > Czy ktos mnie pocieszy, że w normalnych warunkach (dom zamieszkały i

    Mam ten sam problem. Jedynym rozwiazaniemjakim widz to przymocowanie
    rynienek aluminiowych z profilu U pod oknem.
    Skarplajaca sie woda bedzi ewpadala do tej rynienki a nie na zabudowe
    g-k.
    Dodatkowo aby ta reynineka nie wygladala jak rynienka. Warto pokusiec
    sie o stworzenie roletek aby zacieniac pomieszczenie. Osobiscie uwazam
    ze roletka powina tez pelnik funkcje w czasie zimy. Niedopuszczenie
    cieplego powietrza do zimnej szyby

  • 17. Data: 2010-02-20 15:41:43
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    > ja miałem troszkę inny system montażu ale też dokłądnie ociepliłem
    > zewnętrze okna do okoła i mam cieplutkie framugi.
    Właśnie, Tam miedzy krokwie i płytę nie warto nic innego dawać. Zwykle jest
    tam kilka cm. Styropian czy styrodur ten taki gąbczasty jest super. Nie ma
    przenikania zimna na skos przy ramie. Miełem tam niedbale wsadzoną wełnę i
    zimne wneki.

  • 18. Data: 2010-02-20 16:18:11
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Marek K" <m...@W...kappa.pl> napisał w wiadomości

    > Mam wrażenie, że jeżeli konieczne jest 100% zaciemnienia,
    > to robienie tych okien było bez sensu ;)

    No co Ty ?
    To wszystko robi się dla sąsiadów. Niech widzą, że stać nas na okna dachowe,
    rolety, na skosy i ciągłe borykanie się z problemami ;)

  • 19. Data: 2010-02-20 19:18:20
    Od: "Mustafa" <M...@B...xx>

    > jednakowoż okna dachowe zbierają sporo więcej nasłonecznienia niż okna
    > pionowe

    tak, ale dają też odpowiednio więcej światła
    a zatem mogą być mniejsze przez co zbiorą tyle słońca co większe "normalne"

  • 20. Data: 2010-02-20 21:05:15
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    Marek K pisze:

    > Mam wrażenie, że jeżeli konieczne jest 100% zaciemnienia,
    > to robienie tych okien było bez sensu ;)

    Ale wtedy masz 100% władzy nad naturą i możesz spokojnie
    spać do 11 nawet w środku lata ;)

    T.