  • 1. Data: 2010-02-19 19:21:30
    Temat: okna dachowe - problemy
    Od: "figaro" <a...@p...onet.pl>

    Wybudowałem piękny dom, naprawdę wszystko mi w nim pasuje. Wprowadziłem
    bardzo dużo zmian do projektu pod moje potrzeby. Specjalnie wybrałem dom z
    poddaszem użytkowym i dachem kopertowym, bo takie domy podobają mi się
    najbardziej gdyż są bardzo zgrabne w swojej bryle. Nie przewidziałem jednak
    jednego - że z oknami dachowymi (a mam ich aż 9) są same problemy. Gdybym
    wiedział wcześniej, wybrałbym inny projekt.
    Teraz jestem na etapie malowania i wnęk okiennych wprost nie da się
    pomalować. W domu mam 12 stopni i dużą wilgoć od farb, więc woda skrapla się
    na oknach i leje się po wnękach okiennych powodując moknięcie płyt g-k i
    powstawanie brzydkich zacieków. Nawet putz nie chce sie w tych warunkach
    trzymac płyty g-k, a co do dopiero farba. Martwię się co będzie dalej.
    Zawsze przecież przez niedomkniete okno prędzej czy później wpadnie trochę
    deszczu i czy zawsze będę skazany na zacieki ? Czy pomalowanie samych wnęk
    dodatkowo specjalnym lakierem bezbarwnym na farbę załatwi sprawę ?
    Jak poradziliście sobie z tym problemem w waszych domach ?

    Okna dachowe poza tym ze nie sprawdzają sie zimą (zasypane śniegiem - ciemno
    w pokojach), nie da się ich otworzyć do przewietrzenia (zamarzły), to latem
    działają jak szklarnia - ukrop w domu. W domu jeszcze nie zamieszkałem (ma
    to nastąpić w krótce), to już przewiduję duże problemy z oknami dachowymi.
    Czy ktos mnie pocieszy, że w normalnych warunkach (dom zamieszkały i
    ogrzany) będzie lepiej ?

    f.

  • 2. Data: 2010-02-19 19:31:25
    Temat: Re: okna dachowe - problemy
    Od: "Quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "figaro" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Okna dachowe poza tym ze nie sprawdzają sie zimą (zasypane śniegiem -
    > ciemno w pokojach), nie da się ich otworzyć do przewietrzenia (zamarzły),

    Mam to samo. Mam jednak w nich nawiewniki w specjalnie skonstruowanych
    ramach okiennych, takze chociaz doplyw swiezego powietrza mam.
    Reszta jak u Ciebie.

    > to latem działają jak szklarnia - ukrop w domu.

    Na to jest rada. Mam akurat fakro wiec kupilem markizy zewnetrzne z
    przeswitem 10% (sa tez 1%). Dobrze sie to sprawdza. W pomieszczeniu jest
    ciemniej ale nie tak goraco.

    Pozdr.

  • 3. Data: 2010-02-19 19:57:12
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Quent wrote:
> [...]
    >
    > Mam to samo. Mam jednak w nich nawiewniki w specjalnie skonstruowanych
    > ramach okiennych, takze chociaz doplyw swiezego powietrza mam.

    no i pod oknem powinien być grzejnik :)

    > Na to jest rada. Mam akurat fakro wiec kupilem markizy zewnetrzne z
    > przeswitem 10% (sa tez 1%). Dobrze sie to sprawdza. W pomieszczeniu
    > jest ciemniej ale nie tak goraco.

    amen... jedyne rozsądne rozwiążanie. dla majętnych rolety zasuwane
    elektrycznie :)

  • 4. Data: 2010-02-19 20:08:40
    Od: M <M...@w...pl>

    figaro pisze:

    > Teraz jestem na etapie malowania i wnęk okiennych wprost nie da się
    > pomalować. W domu mam 12 stopni i dużą wilgoć od farb, więc woda skrapla się
    > na oknach i leje się po wnękach okiennych powodując moknięcie płyt g-k i

    A co z ogrzewaniem? Przecież pod oknem jest grzejnik. Pewnie jeszcze
    zabeszczelniłeś wszystkie okna, by oszczędzić na ogrzewaniu?!

    Jeszcze jedno pytanie: a okna na trumienkę?

    M.

  • 5. Data: 2010-02-19 22:11:13
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "figaro" <a...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]

    Skrapla ci sie na wnękach i na ramach, nie na samych szybach. Źle ci je
    obsadzili i ocieplili. ja remontuje takie kwiatki, bo później i tak cieknie.
    Obmacaj ramy i wneki, pewnie są zimne :-)

  • 6. Data: 2010-02-19 22:11:44
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    > no i pod oknem powinien być grzejnik :)

    Koniecznie !!!!!

  • 7. Data: 2010-02-19 22:23:16
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
> [...]
    > je obsadzili i ocieplili. ja remontuje takie kwiatki, bo później i
    > tak cieknie. Obmacaj ramy i wneki, pewnie są zimne :-)

    to jest dość prawdopodobne.

  • 8. Data: 2010-02-19 22:51:24
    Od: "Mustafa" <M...@B...xx>

    > Okna dachowe poza tym ze nie sprawdzają sie zimą (zasypane śniegiem -
    > ciemno

    baaaajki

    > nie da się ich otworzyć do przewietrzenia (zamarzły)

    powiedz to mojej młodej heheh :D
    znaczy baaaajki do kwadratu

    > działają jak szklarnia - ukrop w domu.

    też bajki - wystarczą żaluzje - podobnie jak w innych oknach

    > Czy ktos mnie pocieszy, że w normalnych warunkach (dom zamieszkały i
    > ogrzany) będzie lepiej ?

    tak, pocieszę Cię
    mam 5 okien dachowych i na poddaszu nie chciałbym innych
    nie parują choć nie pod wszystkimi są grzejniki, nie jest ciemno w zimie a
    nawet wprost przeciwnie - dają bez porównania więcej światła niż zwykłe okna
    poza tym widok rozgwieżdżonego nieba nad głową, albo deszczu w sobotni
    poranek, kiedy nie trzeba nigdzie iść jest po prostu bezcenny :)

  • 9. Data: 2010-02-20 00:05:35
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    Marek Dyjor pisze:

    > amen... jedyne rozsądne rozwiążanie. dla majętnych rolety zasuwane
    > elektrycznie :)

    Pełny komfort dają dopiero markizy zewnętrzne plus wewnętrzne rolety
    z metalizowanego materiału. Latem dają 100% zaciemnienia, a zimą
    odbijają ciepło do pomieszczenia i tworzą dodatkową komorę powietrzną
    między roletą a szybą. Mogą być obsługiwane ręcznie, mało kto
    odpowiednio wcześnie planuje doprowadzenie zasilania do górnej krawędzi
    okien dachowych.

    T.

  • 10. Data: 2010-02-20 04:21:16
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    > to jest dość prawdopodobne.

    Jak naprawiałem po partaczach to dałem pomiędzy karongipsy i krokwie 5cm
    styrodur BASF-a tak że dodatkowo opianowałem każdy zakamarek obróbki okna
    pod płytami. Jest ciepło bez żadnej różnicy miedzy połacią skosu i wneką.
    Inaczej bym żadnej szczelności nie uzyskał po bokach. No i się nie sprapla.