  • Data: 2018-03-27 18:52:22
    Temat: Re: orotherm T
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 27.03.2018 o 11:49, Myjk pisze:
    > W zeszłym
    > roku płaciłem za silkę 24cm 4,45 zł brutto/szt. a za Porotherm 25cm (na
    > pierwszą warstwę muru) 5,50 zł brutto/szt. Wychodzi odpowiednio 66,75 zł/m2
    > i 58,85 zł/m2.

    Ja płaciłem na początku zeszłego roku 3,7zł brutto / szt. to wychodzi 40
    zł/m2 - ~5000zł na 120m parterówce. Ale wciąż do ceny całego domu,
    różnica akceptowalna.

    > No ale ze wględu na wytrzymałość silki można po konsultacj
    > iz konstruktorem zjechać do 18cm.

    Ale ten argument o lepszej akustyce to zamienię chyba wtedy na cieńsze
    ściany? A fundamenty mogą być takie same jak pod poro? Klei się na
    zwykła zaprawę czy coś innego?

    Podsumuje, przy silce będzie:
    1. lepsza akustyka lub cichsze ściany
    2. większa bezwładność cieplna ze względu na masę

    Wilgotność to chyba bardziej od rodzaju tynku i tego czy WM
    zainstalowana? W necie piszą że krucha tak samo jak poro?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz