    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Thu, 14 Nov 2019 08:09:02 -0800 (PST)
    Subject: Re: parkiet, drewno tekowe - jak czyscic + konserwowac?
    From: s...@g...com

    W dniu czwartek, 14 listopada 2019 09:12:19 UTC-6 użytkownik 1634Racine napisał:
    > s...@g...com w
    ps.com

    > wlasnie, mozna odniesc wrazenie, ze niestety , to jest raczej dosyc
    > delikatny parkiet.

    Jak jest delikatny to nie tekowy.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Twardo%C5%9B%C4%87_dre
    wna

    Jak jest delikatny to tekowy tylko z nazwy.

    > tak w zasadzie robia, bo co jakis czas trzeba jednak z brudu wyczyscic -
    > wiec myc wilgotna sciera i koniec.

    Tak wlasnie.

    > ja myslalem raczej o czyms innym. Sa do mebli drewnianych jakies takie
    > pasty... mniej oczywiste pasty, jak masz jakis fajniejszy mebel zabytkowy,
    > to sie tym lekko smaruje mebel i po chwili lekko scierka wyciera polerujaco,
    > to sa srodki na bazie jakichs woskow... cos kolo tego.
    > czyli:
    > pytajac mialem na mysli jakis srodek mniej typowy, zeby nie tylko mokra
    > sciera.
    > Ale moze jedyne rozwiazanie - to wlasnie pasta. Jakakolwiek? :)

    Jak ktos lubi sie babrac to pasta do podlog, nie jakakolwiek tylko taka co ladnie
    pachnie.

    Ale lepiej tak jak Robert radzi, sidoluxem, szybciej, bez polerowania itp.

    Feler z pastami jest taki ze syf sie do nich klei. Pierwsza warstwa jest ok.
    Ale sie zakurzy wiec sie naklada druga bez zdejmowania pierwszej. Robi sie grubiej.
    Po jakims czasie jest tak grubo ze wyglada kiepsko. I trza zebrac te naklejone
    warstwy.

    A ze tam gdzie sie chodzi wiecej sie bardziej sciera to podloga ma ten klajster
    nierowny.

    Jedno co moge doradzic to zadbanie aby piachu sie na podloge nie nosilo. Czyli czesto
    zamiatac sien. To wplynie na jakosc podlogi najbardziej.